Wednesday, June 22, 2011

(Ευψυχείτε - Eupsycheite) _ (Graduation Greek Song)


Image Links (Graduation acrostic poem) (Hats) (Sunset and the Little Sweethearts -Dodo) (Book ends - Dodo) (School Bus) (Hug mum) (Kindergarten) (Μαθηματικό πανηγύρι Θέρμης - Θαλής + Φίλοι) (Book club) (Book couple) (Angel Kids 1,2) (Παραπαιδεία) (Kids, Parents & Money: Teaching Personal Finance from Piggy)  (Τρεις Μάγοι) (Angel Whisperer) (child book) (dolichos) (Kid running in library) (BrainLove ) (School of Athens) (The Nine Muses a Mythological Path to Creativity) (God hates nerds) (Light Traveller) (Four Candles) (Waves 1,2) (Dutch Swimmers 1,2) (Life after Randy) (Mr. B.'s Nasty Fight-Dodo) (Kid reading) (Girl reading) (In Search of Sea by Rob Gonsalves) (Some of my Best Friends are Books) (Book Hug) (Our Best Friends) (Sidney Harbour) (Russian Graduation Fireworked Ship) (Shaw Prize - 2011 Christodoulou - Hamilton- Από το 2001 ο  Δημήτρης Χριστοδούλου είναι καθηγητής Φυσικής και Μαθηματικών στο Ομοσπονδιακό Πολυτεχνείο της Ζυρίχης, που είναι από τα κορυφαία σε όλη την Ευρώπη. Το συμβόλαιό του τον υποχρεώνει να βρίσκεται στην Ελβετία μόλις τέσσερις μήνες τον χρόνο και έτσι τον περισσότερο καιρό ζει στην Αθήνα. Ωστόσο, οι φοιτητές της πρωτεύουσας δεν έχουν παρακολουθήσει ούτε μία διάλεξη του διάσημου ερευνητή. «Τα δέκα χρόνια που είμαι εδώ, το μαθηματικό τμήμα του Πανεπιστημίου Αθηνών δεν με κάλεσε ούτε μία φορά να δώσω μια ομιλία, ούτε μία, παρ' όλο που το 1996, δηλαδή πέντε χρόνια πριν επανέλθω στην Ευρώπη, ήταν το πρώτο ελληνικό πανεπιστήμιο που με αναγόρευσε σε επίτιμο διδάκτορα» λέει ο ίδιος, τονίζοντας ότι είναι απολύτως γνωστό πως δεν παίρνει «ποτέ ούτε μία δεκάρα» για ομιλίες και διαλέξεις. Αντίθετα, κατά την τελευταία επίσκεψή του στο Πανεπιστήμιο του Πεκίνου έδωσε τριάντα διαλέξεις μέσα σε τριάντα ημέρες- Ελληνας Einstein) (Αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος ο παντοτινός φίλαθλος) (Kaklamanakis) (Wind God) (Indian Brain Drain) (Γιατί θέλω να φύγω από την Ελλάδα)




Εὐψυχεῖτε γονεῖς ἀγαθοί, 
ἀποθέντες μερίμνας καὶ λύπας, 
παῦσαι μᾶτερ, παῦσαι πάτερ, 
λαμπρὰ μετὰ λαμπρῶν τὰς θυσίας ποιεῖτε, 
λίβανον, δῶρα, λαμπάδας. 
Καὶ γὰρ τὰ τέκνα ἡμῶν, 
θελξινόων καρπῶν γευσαμένων, 
καὶ πόνου καὶ φθόνου, 
ἔμπλεω ἀγωνίας τὸ πλοῖον. 
Πάντα νῦν πεπλήρωνται ἐλπίδος. 
Μέγας μέντοι τῆς ζωῆς πόντος, 
πάντες δ' ἐν αὐτῷ ζῷμεν. 
Μὴ θρασύνου, μὴ φοβοῦ, 
ἐργοτέλειον πλοῦν, χάρτην, πυξίδα, καὶ φίλους. 
λλιμενισάμενος χαρμονὴν μετάδος τῇ πόλει. 
Τὰ ἱστία τεῖνε νῦν. Δῆμος βοηθὸς ἀνεμόπνους (αντιλήπτωρ)


 Πάρτε θάρρος καλοί γονείς, 
διώχτε έγνοιες και λύπες, 
στάσου μητέρα, στάσου πατέρα, 
για παιδιά που λάμπουν, 
κάντε και σεις λαμπρές τις θυσίες, 
λιβάνι, δώρα, λαμπάδες. 
Τα δικά σας παιδιά, 
ενός χρόνου αγώνα δρόμου έκαμαν, 
καρπούς γεύτηκαν γλυκούς στο μυαλό 
και πόνο και φθόνο, γεμάτο αγωνία το πλοίο. 
Όλα πια γεμίσαν ελπίδα. 
Μεγάλη όμως της ζωής η θάλασσα, σε αυτή ζούμε όλοι. 
Μη βιαστείς, μη φοβηθείς, εργοτέλειο ταξίδι, 
χάρτη, πυξίδα και φίλους. 
Σαν βρεις λιμάνι, τη χαρά με εμάς μοιράσου. 
Τα πανιά τέντωνε τώρα. Η πόλη βοηθός, θα φυσήξει.


Take courage good parents, deposing your cares and sorrows, stop mother, stop father, among bright minds make bright sacrifice, incense, gifts, candles. Your children finished a yearly long running race and tasted fruits charming to mind but also pain and envy; plenty of agony the ship was on the sea. Now everything is full of hope. Huge, however, the sea of life. All of us live inside. Without rush, without fear keep workful sailing with map, compass and friends. When you find a port (achieve your goal) share the joy with us. Stretch the sail now. The city-state as a helper will blow.




 Αφορμή έμπνευσης, ένα ταφικό επίγραμμα απ' την αρχαία Κρήτη. Και είναι όντως μέρα κηδείας, διπλής ερμηνείας...και για όσες οικογένειες στις εξετάσεις απέτυχαν...και για τους πετυχημένους γονείς, που απ' τη μια χαίρονται, απ' την άλλη φοβούνται τα μικρά που θα ανοίξουν φτερά, απ' το σπίτι μακριά....


((Angel Whisperer-Dodo))


Παίξε Αγγελούδι μου
γλυκά όλη τη μελωδία,
το άγχος της Μάνας να χαθεί
μόλις η πόρτα αυτή κλειστεί
και το Κορίτσι θυμηθεί όλη
τη Θεωρία.

Σήμερα γράφει ο Ουρανός
σημάδια αφήνει ο Καιρός.

Άκου τα Μάνα θα σου πω
και μην αγχώνεις το Μωρό.


((....και για όσα δεν έχουν μπαμπά ή μαμά, οι δάσκαλοι είναι, λένε, θετοί γονείς για αυτά...και για  δασκάλους δίχως κλαδιά...οι μαθητές, λένε, είναι θετά τους παιδιά...))

Καλές Τελετές Χορούς Αποφοίτησης
και Καλές Διαβαστερές Διακοπές

τα ξαναλέμε

32 comments:

kariatida62 said...

Ευψυχείτε και δάσκαλοι πονηροί!
Η παραπαιδεία σας θα συνεχιστεί!

Αυτούς γιατί τους άφησες απέξω?

Δεν είδα κανένα απο την ΟΛΜΕ ποτέ να ξεσηκωθεί και ν'εναντιωθεί για το πολύ μεγάλο βαθμό δυσκολίας που έχουν τα θέματα των εισαγωγικών εξετάσεων!
Ποτέ δεν είπαν οτι τα θέματα που συνηθως βάζουν δεν μπορούν εύκολα να λυθούν ούτε τους ίδιους τους δασκάλους τους όχι απο τα παιδιά!
Η εξέτασή τους δεν είναι δίκαιη απο την στιγμή που είναι αδύνατον στο σχολείο ν'αποκτήσουν απ'αυτούς τις γνώσεις που απαιτούνται για επιτυχία των εισαγωγικών εξετάσεων!
Εμ' πώς αλλιώς θα συνεχιστεί το φροντιστηριακό κατεστημένο, που τώρα τείνει να γίνει απο συνοικιακό, σε ιδιαίτερο!!!
Με λίγα λόγια η ευτυχία του φοροδιαφυγά!!!

1500 μόρια περίπου θάνται φέτος η πτώση για κάθε σχολή, λόγω του συντελεστή μεγάλης δυσκολίας των θεμάτων!

dodo said...

!!!!!!
Πάρα πολύ καλό- άξιζε η αναμονή!
(Βέβαια, δεν μού φαίνεται μονάχα ενιαύσια η ανηφόρα, πολύ μακρύτερη, φοβούμαι).

Ευψυχείτε οι γονείς, λοιπόν!
Και από τους δασκάλους, εκείνοι που ενδιαφέρονται και που κατορθώνουν, έστω και λίγο, να εμπνεύσουν τους μαθητές...

Michalis Melidonis said...

@Kary

Μα εσύ δε σέβεσαι τίποτα
ούτε ιεραρχία, ούτε
εχεμύθεια :-)

Αν έβλεπες τις εκροές (γραικιστί links) εκεί που δείχνει ένα
σταυρωμένο μαθητή στον πίνακα
είναι για την Παραπαιδεία
ένα άρθρο από epikaira.gr

Δίπλα σε αυτό βέβαια προτείνω
και λύση, Kids, Parents & Money: Teaching Personal Finance from Piggy

Μάζευε αποδείξεις :-))
........................

Θα στείλουν πολύ κόσμο
οι στριμένοι καθηγητές :-)
στη χειρωναξία...
Βλέπω οι κάμποι να γεμίζουν
με νέους αγρότες απ' την πείνα :-))

Έστω τη Βάση κύρ καθηγητά
να γελάσει ο μπαμπάς και η μαμά!

@Dodo
:-)
και να περιμένω να τελειώσει
η ανηφόρα, το τραγούδι
να παιχτεί;..κάθε χρόνο
τον Ιούνη με κιθάρα και βιολί! :-)

...................
έτσι που βλέπω να μαλώνουν δάσκαλοι-κηδεμόνες,
οι μαθητές στον κόσμο τους γελούνε στις οθόνες..:-)

καλημέρα said...

δεν προλαβα να διαβασω όλη την αναρτηση, στα κλεφτα (ταυτοχρονα κανω χιλιες δουλειες) μπηκα και διαβασα λίγο, αντεγραψα όμως τα λόγια σου για τον Δ.Χριστοδούλου στο facebook. Τι να σχολιάσω...

Υ.Γ. η ευχη σου:"Καλές Διαβαστερές Διακοπές", απο τις καλύτερες!

dodo said...

Δεν ήμουν σαφής· εξηγούμαι: η ανηφόρα έχει αρχίσει πολλά χρόνια πριν τις απολυτήριες τού Λυκείου εξετάσεις- και γιά κάθε γενιά μοιάζει να αρχίζει όλο και νωρίτερα :-(

Michalis Melidonis said...

@Kαλημέρα καλώς όρισες,
Μούσαις Χάρισι θύων,
Gratias tibi canto :-)
.....
το διαπίστωσα για τις δουλειές,
άκουσα το ραδιο-κενό :-0
.....
H Kariatida μου τον γνώρισε
στην προηγούμενη πυθαγόρεια ανάρτηση
.................
Η Ελλάδα που αντιστέκεται :-)

@Dodo

ναι, τα φροντιστήρια θα ξεκινούν
σε λίγο από το νήπιο :-)
αλλά δεν είναι στενά
σχολικό το τραγούδι

Τελειώνει με την ανηφόρα και
το ταξίδι ΜΕΤΑ το σχολείο

Άνοιξε πανιά..η πόλη θα φυσά..
Γυρνώντας απ' τα ξένα
όλοι θα καμαρώνουμε
για σένα

Μ+Λ said...

για μιαν ακόμη φορά μου βαραίνεις την καρδιά

δήμητρα♥♥♥q said...

Mωρέ δε πα να λέτε ότι θέτε... εγώ είμαι της Κορεάτικης σχολής! :))))))))

Λοιπόν, φάσκουμε και αντιφάσκουμε διαρκώς. Θα μου πεις, Έλληνες είμαστε, πού το περίεργο???

Να σου πω πού το περίεργο. Δεν μπορούμε από τη μια μεριά να θαυμάζουμε τον Δημήτρη Χριστοδούλου και από την άλλη να τα ισοπεδώνουμε όλα!! Κανένας δε γίνεται Χριστοδούλου ή Αϊνστάιν με εύκολα και χαριστικά θεματάκια για να είναι χαρούμενος !

Πριν συνεχίσω, ξεκαθαρίζω το εξής. Δε διδάσκω αυτή τη στιγμή σε Λύκειο και ΔΕΝ έχω καμία ανάμειξη στην παραπαιδεία. Απολύτως καμία.

Έχω λοιπόν να πω τα εξής: αφενός μεν τα δύσκολα θέματα απευθύνονται σε όλους. Και οι βάσεις θα πέσουν για όλους. Οι θέσεις είναι προκαθορισμένες και άρα όσοι ήταν να περάσουν θα περάσουν είτε τα θέματα είναι δύσκολα είτε εύκολα. Αρα, ποιο ακριβώς είναι το πρόβλημα?

Πέραν τούτου, δεν καταλαβαίνω τι θέλουμε επιτέλους σε αυτόν τον τόπο. Θέλουμε άσχετους φοιτητές που θα φοιτούν αιωνίως στις σχολές τους και δε θα μπορούν να πάρουν πτυχίο γιατί οι γνώσεις τους δεν αρκεί ή θέλουμε άσχετους πτυχιούχους που θα μετακυλίουν την ασχετοσύνη τους στην Ελληνική κοινωνία και σε όλες τις βαθμίδες της?

Κάθε χρόνο το επίπεδο γνώσης τον πρωτοετών φοιτητών υποβαθμίζεται. Αφήνω στην άκρη τα μαθήματα των φυσικομαθηματικών που έχουν από τη φύση τους μια άλφα δυσκολία και πηγαίνω στα φιλολογικά μαθήματα. Υπάρχουν στο σχολείο που δουλεύω παιδιά Ελλήνων που στο μάθημα της νεοελληνικής γλώσσας γράφουν 01 και 02!! Έλεος δηλαδή, από την γλώσσα που μιλάνε, δεν έχουν καταφέρει να μάθουν τίποτα??????? Και μη μου πείτε πως φταίει η καθηγήτρια, γιατί ξέρω καλά και την δουλειά και την προσπάθεια που καταβάλει η συγκεκριμένη γυναίκα και διαπιστώνω πως υπάρχουν παιδιά, απέχοντα της παραπαιδείας, που διαπρέπουν!

Και στο φινάλε δεν καταλαβαίνω τι κακό έχουν οι χειρωνακτικές εργασίες! Όποιος δεν έχει τα προσόντα να σπουδάσει, μπορεί να στραφεί αλλού. Τα Πανεπιστήμια δεν είναι ιδρύματα αποκατάστασης των αναξιοπαθούντων Ελληνοπαίδων, κάποια στιγμή πρέπει να το καταλάβουμε. Γιατί μόνοι μας τα υποβαθμιζουμε όλα και τα φέρνουμε στον πάτο και μετά γκρινιάζουμε.

Εκείνο στο οποίο επιμένω είναι πως η παιδεία θέλει αλλαγή από τη βάση ως την κορυφή. Τα θέματα των πανελληνίων είναι το τελευταίο και πιο ασήμαντο πρόβλημά της. Αλλά τίθεται κάθε χρόνο προς λαϊκή κατανάλωση και τέρψη του πλήθους. Υπάρχουν άλλα πολύ μεγαλύτερης σπουδαιότητας θέματα που επηρεάζουν πολύ περισσότερο τη ζωή και την πρόοδο των μαθητών στα σχολεία και των φοιτητών στα Πανεπιστήμια, με τα οποία κανείς δεν ασχολείται...!

Aλλά από τη στιγμή που κανείς δεν ενδιαφέρεται να λύσει τα θέματα αυτά και η εύκολη και παντελώς αναποτελεσματική λύση είναι η παραπαιδεία, ας καθίσουμε να κολυμπήσουμε όλοι μαζί στην ασφαλή μας μετριότητα. Για να μην πω τίποτα χειρότερο...

Κορεάτης Ψάλτης :-) said...

@Κατερίνα, θα το παλέψουμε :-)

@Δήμητρα

Σε αντίθεση με τη γνωστή καραμέλα
κι αν εξαιρέσεις τη Σκανδιναβία, σε όλη
την Ευρώπη ανθεί η παραπαιδεία
(The challenge of shadow education)

αλλά
Από τους τελευταίους οι Έλληνες μαθητές στα μαθηματικά (2004)

Από τους τελευταίους στην κατανόηση κειμένου (2010)

Από τους τελευταίους στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές (2006-2009)

μα πρόσεξε

Οι μαθητές 15 ετών στην Ελλάδα δηλώνουν ότι διαβάζουν για δική τους ευχαρίστηση σε ποσοστό 82,5% καταλαμβάνοντας την πρώτη θέση μεταξύ των χωρών του ΟΟΣΑ ενώ στη δεύτερη θέση έρχονται οι Τούρκοι συμμαθητές τους (2011)

enet.gr

Στην Ελλάδα είσαι ό,τι δηλώσεις :-))
...................................

Ακόμη κι αν οι καθηγητές έχουν την καλή διάθεση και τα προσόντα, οι μαθητές κατά κανόνα δεν την έχουν. Δεν προσέχουν όλοι ούτε ρωτούν ό,τι δεν έχουν καταλάβει. Εκ φύσεως ή ηλικίας οι έφηβοι αποκλείεται να είναι τόσο συγκεντρωμένοι όσο απαιτείται. Η απουσία τακτικών διαλειμμάτων δεν τους βοηθά. Άλλωστε, καμία ουσιαστική απειλή δεν επικρέμαται. Ακόμη όμως κι αν είναι οι μαθητές υποδειγματικοί, οι καθηγητές τους δεν έχουν τον χρόνο να παρακολουθήσουν (πόσο μάλλον να εκμαιεύσουν) και να λύσουν τις απορίες τριάντα εφήβων, ενδεχομένως προϊόντα αδιαφορίας ετών. Ούτε πρόκειται κανείς (γονιός, διευθυντής ή σύμβουλος) να τους εγκαλέσει γι’ αυτό, ακόμη κι αν αδιαφορήσουν απροκάλυπτα.

Μην πυροβολείτε την παραπαιδεία
.............................

Με ένα μετανάστη Χριστοδούλου,
που γεμίζει τα εγχώρια κενά

ιστολογίων και εφημερίδων
δεν καθαρίζουμε...

dodo said...

Επίτρεψέ μου να έχω κάποιες επιφυλάξεις σχετικά με όλες αυτές τις διεθνείς, συγκριτικές "έρευνες", που συνήθως προβάλλονται περίπου ως θέσφατα...

Michalis Melidonis said...

Ο Αγγλο-Αμερικάνοι θορυβήθηκαν αφού
στην κατάταξη 2009 της PISA (Guardian comments)
είναι μόλις μερικά σκαλιά πάνω
απ' τον Έλληνα.

((..και σιγά το σαματά...
...οι μετανάστες - brain drain
ναν' καλά))

Και η eκροή σου πάντως ευλογεί το Φίννο μοντέλο, όπως και η PISA.

Ας πάει Έλληνας να κάνει
Greece-section στο PISA-criticism
της wikipedia
:-))
Οι προελαύνοντες Πορτογάλοι
τό 'καναν..

Και στα καθ΄ημάς
...........................
Λιγότεροι αριστούχοι, περισσότερες μέτριες βαθμολογίες και «κυριαρχία» της βαθμολογίας του δέκα...
4 στα 10 γραπτά κάτω από τη βάση

((2010))

....σφαγή, δράματα, βάσεις...
Σφαγή στα αποτελέσματα των Πανελληνίων με δράματα στα λύκεια.
Στατιστικά
((2011))
...............................

(( Άγνωστη χώρα για τους Ελληνες
μαθητές η Κοινωνία της Γνώσης ))


........................

(( Οι μισοί Έλληνες μαθητές γράφουν στις Πανελλήνιες εξετάσεις κάτω από 12.
Γιατί πρέπει να μπαίνουν στο πανεπιστήμιο;
Για την περιφερειακή οικονομία του κοτομπέικον.))

kariatida62 said...

Λοιπόν για να καταλήξουμε... στην Ελλάδα, αν δεν έχεις μυαλό Χριστοδούλου, δεν αξίζεις Πανεπιστημιακής εκπαίδευσης!
΄Η Χριστοδούλου ή γκασμάς! Πάει και τελείωσε!
Απλά πράγματα!

Ρε Μιχάλη για να διαβάσω όλα τα λινκς που με προτρέπεις πρέπει να πάρω εργολαβία το μπλογκ σου!
Γράφε παιδάκι μου την περίληψή τους και βάλε για όσους θέλουν να το επιβεβαιώσουν το λινκ!
Βαριέσαι που ζεις! χαχαχαχαχαχα!

Michalis Melidonis said...

οσοι αξιζουν δεν συμφερει να μας τους γνωρισουν

Απο το δημοτικό, το γυμνασιο, μεχρι το πανεπιστημιο όποιος εκπαιδευτικός είναι άτυχος και στο σύλλογό του κυριαρχεί βαρεμαρα και βλακεία κανει αγωνα για το αυτονοητο


από Αναστασία Γρηγοριάδου

Ο Χριστοδούλου όπως και τόσοι άλλοι
είναι μετανάστης, παιδί του εξωτερικού, εκεί που ονειρεύονται
να φύγουν σήμερα το 70% των πτυχιούχων
.

γιατί στην Ελλάδα για άρπα κόλα πολιτικούς λόγους έγινε μαζική χαμηλής ποιότητας η ανώτατη εκπαίδευση

Ή με τον κανόνα ή με τις εξαιρέσεις...εγώ διαλέγω
τις μοναχικές εξαιρέσεις και τα λινκς που γεμίζουν τα κενά
περήφανων εφημερίδων, ιστολογίων....


Μαθητές έφτιαξαν ηλιακό φούρνο στην Ιεράπετρα
Ο φούρνος ισχύος 1.000 watt, είναι ο ισχυρότερος του είδους του και έχει τη δυνατότητα να μαγειρεύει όλα τα φαγητά.
.........................

Οι Αθήνα - Κατερίνη
με λίτρο
μιά βενζίνη
κατέλαβαν τελικά την 7η θέση στο Eco Marathon του Μάη που μας πέρασε
...........................
Στην έκτη
κατά σειρά συμμετοχή της στην Παγκόσμια Ολυμπιάδα Βιολογίας 2010 η χώρα μας κατάφερε
να πετύχει τη μεγαλύτερη έως σήμερα διάκρισή της..
Σαρώσαμε δύο χάλκινα μετάλλια βιολογίας.
..............................

dodo said...

Ο μαζικός χαρακτήρας τής εκπαίδευσης έχει οδηγήσει σε χαμηλότερης ποιότητας παιδεία, όχι μόνο στην Ελλάδα.
Στην δημοκρατική Ευρώπη μπερδέψαμε το δικαίωμα στην εκπαίδευση με την ικανότητα. Και διαλέξαμε την ευκολία τής μαζικής εκπαίδευσης, που παραβλέπει τις ιδιαιτερότητες κάθε μαθητή.
Και αυτό φαίνεται περισσότερο στην αδυναμία τού συστήματος να αναγνωρίσει και να καλλιεργήσει τα ξεχωριστά ταλέντα- που είναι άλλωστε αυτοί από τούς οποίους τελικά, ως κοινωνία, θα ωφεληθούμε...
Ισχύει ακόμη και γιά το επιτυχημένο, ως λέγεται, φινλανδικό σχολικό σύστημα- έχει πεί η υπουργός του.

δήμητρα♥♥♥q said...

Με το μπαρδόν και την καλημέρα.

Μεταξύ του Χριστοδούλου και του ...γκασμά υπάρχει κενό?? Το απόλυτο χάος ένα πράγμα?? Οι ενδιάμεσες καταστάσεις τι απέγιναν??

Δεν έθεσα πουθενά θέμα νοημοσύνης. Έθεσα?

Απλά έγραψα ξεκάθαρα πως η γνώση κερδίζεται, δε χαρίζεται.

Συνεπώς τα παιδιά των Ελλήνων που θέλουν να σπουδάσουν στο Πανεπιστήμιο, καλό θα είναι να ανοίγουν πότε πότε και κανένα βιβλίο (δεν είναι και τόσο φοβερό) για να μη γίνεται κάθε τόσο συζήτηση για τη σκοπιμότητα της βάσης του 10.

Μιλάμε διαρκώς για αυτούς που δεν καταφέρνουν λόγω χαμηλης επίδοσης να περάσουν σε κάποια σχολή και ποτέ δεν ασχολούμαστε με όσους ταλαντούχους το σύστημα ισοπεδώνει στην κυριολεξία.

Τυχαίο?? Δε νομίζω.

Michalis Melidonis said...

@Dodo
.................
Είναι πρώτοι ενώ
Ξεκινούν το σχολείο στα εφτά!!
εργάζονται-σπαταλούν λιγότερες
ώρες στο διάβασμα!! σε σχέση
με μας που ωράρια παπαγαλίζουμε με άγχος και εντός της ύλης τα SOS με πάθος;
(rizospastis)
.........................
(7 σημεία σύγκρισης Ελλάδας-Φινλανδίας)
........................

ανήκουστο η αρχαία μας η μοίρα μας ν' ακούσει

μαντατοφόρους που έρχουνται να πούνε

πως τόσος πόνος τόση ζωή

πήγαν στην άβυσσο

για ένα πτυχίο αδειανό,

για ένα βαθμό που χάρηκε ο γονιός...


..............................

...στη Δύση μαζική εκπαίδευση
αλλα και πάλι τελευταίοι

@Δήμητρα

Είμαι υπέρ της κατάργησης
των Γενικών Πανελλαδικών εξετάσεων

Το ποιούς και πόσους
θα δέχεται μια σχολή
να το αποφασίζει
η ίδια εξειδικευμένα
και αυτόνομα με εξετάσεις,
εργασίες, συνεντεύξεις
και συνεχόμενες αξιολογήσεις
και των πάνω και των κάτω

η σιγουριά να μη γίνει
το τσιφλίκι κανενός

δήμητρα♥♥♥q said...

Mιχάλη, θα σου πω το εξής, με απόλυτη πλέον βεβαιότητα, αφού τελευταία αντιμετωπίζω διάφορα ευτράπελα.

Θεωρώ τον εαυτό μου από τους ευσυνείδητους εκπαιδευτικούς. Αφιερώνω ώρες επί ωρών να φτιάχνω διάφορα πράγματα όπως σημειώσεις σε κομμάτια των βιβλίων που χωλαίνουν, ασκήσεις κλπ. Φαντάσου ότι στην γονική μου άδεια καθόμουν κι έφτιαχνα παρουσιάσεις powerpoint για τα μαθήματα που διδάσκω ώστε να είμαι έτοιμη όταν επιστρέψω. Και είμαι πάντα η τελευταία που φεύγει από το σχολείο παρόλο που έχω 3 παιδιά.

Τα παιδιά μου (έτσι λέω τους μαθητές μου) τα αγαπώ πολύ και τα νοιάζομαι. Για αυτόν ακριβώς τον λόγο κι επειδή πιστεύω ότι όποιος απλά τα χαϊδεύει τους υπονομεύει το μέλλον, φροντίζω όταν μπαίνω στην τάξη να κάνω ΜΑΘΗΜΑ και όχι να παίζω μαζί τους τις κουμπάρες. Κι επειδή δουλεύω πάρα πολύ τόσο ως καθηγήτρια αλλά και ως παιδαγωγός, έχω αξιώσεις. Κι αυτό σε κάποιους δεν αρέσει. Είμαστε η χώρα της προχειρότητας και της αρπαχτής σε όλους τους τομείς.

Δυστυχώς όλα αυτά τα χρόνια έχω διαπιστώσει ότι η δουλειά του ευσυνείδητου εκπαιδευτικού υπονομεύεται πολύ άσχημα. Από γονείς που απλά θέλουν να περνάνε τις τάξεις τα παιδιά τους χωρίς να νοιάζονται για το τι ουσιαστικά μαθαίνουν, από ορισμένους συναδέλφους που ΔΕΝ κάνουν σωστά τη δουλειά τους είτε από αδιαφορία είτε γιατί είναι εμπλεκόμενοι με την παραπαιδεία, από το σύστημα το ίδιο που προσπαθεί να τα συμπιέσει όλα προς τα κάτω.

Οι πανελλήνιες είναι ο τελευταίος τροχός της αμάξης. Πριν από αυτές υπάρχει ένα απαράδεχτο εκπαιδευτικό σύστημα που σφύζει από κακώς κείμενα και που αφορά σε απαράδεχτα βιβλία, κακή κατανομή ύλης, απαράδεχτη κατανομή ωρών στο ωρολόγιο πρόγραμμα, μικρό διδακτικό έτος, μεγάλο αριθμό μαθητών ανά τάξη, ελλιπή χρηματοδότηση σχολικών μονάδων, ουσιαστική απουσία σχολικών συμβούλων από το πλευρό του εκπαιδευτικού, απουσία ουσιαστικής υποστήριξης σε μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες, προβλήματα ψυχοπαιδαγωγικής υφής που οι εκπαιδευτικοί καλούνται να λύσουν χωρίς να είναι αρμόδιοι, απουσία ουσιαστικής επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών σε θέματα που αφορούν στο γνωστικό τους αντικείμενο και τη διδασκαλία του, απουσία αξιολόγησης των ίδιων των εκπαιδευτικών και άλλα πολλά και σημαντικά που συσσωρευμένα στρέφουν τα παιδιά στα φροντιστήρια και που τελικά έχουν σαν αποτέλεσμα να τελειώνουν το σχολείο χωρίς να έχουν κατακτήσει βασικές γνώσεις.

Πιστεύω λοιπόν πως πρέπει πρώτα να συζητηθούν όλα αυτά και μετά να τεθεί το θέμα των πανελληνίων. Δεν είναι δυνατόν η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση να ξεκινάει και να τελειώνει στο ζήτημα της εισαγωγής στα Πανεπιστήμια.

Εφόσον όμως το θέτεις, πιστεύω πως οι εισαγωγικές εξετάσεις πρέπει να απεμπλακούν από το σχολείο. Και πρέπει να πάψουν να είναι αποτέλεσμα μια απλής γραπτής εξέτασης.

Είναι πολύ σημαντικό αυτό που αναφέρεις για την αξιολόγηση. Πρέπει να πάψει να είναι η σιγουριά το τσιφλίκι όλων αυτών των κυρίων κρατικοδίαιτων που προσφέρουν πάρα πολύ λίγα ή δεν προσφέρουν τίποτα.

Μ+Λ said...

@δήμητρα♥♥♥q ΣΥΝΥΠΟΓΡΑΦΩ!

Michalis Melidonis said...

@Δήμητρα
:-)
καλά όλα αυτά που λες,
συνυπογράφουμε αν θες
αλλά γιατί να αφορούν
τριάντα μόνο μαθητές;
Tράβα και άλλους της ανίας
στην ψηφιακή την τροχαλία
με δεύτερο blog, φυσικολατρικό :-)
Μπες στης επικοινωνίας τον πυρήνα
Πάρε παράδειγμα την Κατερίνα

Συ μπορείς να πεις Φ+Λ
(Φυσική + Λογοτεχνία)
αν και θα προτιμούσα
τη χαμένη " Φυσικένια "

Για εγγραφές ετοιμάσου
μετά τη θερινή τη ρέμβη
Τα λέμε από Σεπτέμβρη

θεμέλιο γερό να τάξεις
Μήκος-Μάζα-Χρόνο
και σιγά-σιγά θα μας πιάσει
του Νανόπουλου ο πόνος! :)

δήμητρα♥♥♥q said...

Μιχάλη,

θεμέλιο γερό δε μπορείς να τάξεις σε Μάζα-Μήκος-χρόνο. Η μάζα στρεβλώνει τον Χωρό-Χρονο... Δεν το λέω εγώ, ο Einstein είναι υπαίτιος της συμπαντικής σχετικότητας... :))))

Michalis Melidonis said...

Θεµελιώδη µεγέθη της µηχανικής, το µήκος (L), η µάζα (M) και ο χρόνος (T).

Αυτό ήθελα να πώ.
Αυτά βλέπω, αυτά εμπιστεύομαι.
Αυτά θυμάμαι απ' το σκολειό. :-))
...........................

..................................
με την τωρινή πολυπλοκότητα της επιστήμης δεν έχουμε πλέον διάνοιες με ολική γνώση και ισοβαρή ταλέντα και στα Μαθηματικά και στη Φυσική, όπως ήταν ο Gauss, o Euler, o Νεύτων και πάνω από όλους βεβαιότατα ο Αρχιμήδης (...δεν αναφέρει Einstein...:-)
Από αυτό πηγάζει και η δική μου προσωπική προσέγγιση στην επιστήμη, που μοιάζει περισσότερο με εκείνη του Γαλιλαίου: Με ενδιαφέρει πρωτίστως ό,τι το παρατηρήσιμο
..............................
Με αυτή τη θεώρηση όμως απομακρύνεστε από την αναζήτηση απαντήσεων για το πώς δημιουργήθηκε ο κόσμος μας και ποιοι ενιαίοι νόμοι τον κυβερνούν. Και αυτό μολονότι και οι δύο μοντέρνες σχολές της Φυσικής, εκείνη της θεωρίας των υπερχορδών (Superstring Theory - SUSY) και η άλλη, της κβαντικής βαρύτητας βρόχων (LQC), στηρίζονται κατά κόρον στα Μαθηματικά σας...
...................................
«Πραγματικά δεν με συναρπάζει τόσο η προοπτική της διατύπωσης νέων θεωριών όσο η εξήγηση παρατηρήσιμων φαινομένων. Γιατί θα έπρεπε να φαντάζομαι το γενικό για το Σύμπαν όταν στον ίδιο τον κόσμο μας δεν μπορούμε ακόμη να εξηγήσουμε το πώς οι νιφάδες του χιονιού αποκτούν τις συμμετρικές δομές τους ή - έστω, στο παρατηρούμενο τμήμα του Σύμπαντος - γιατί τα νεφελώματα γεννούν αστέρες, ενώ με όλες μας τις γνώσεις θα περιμέναμε το αντίθετο; Πιστεύω ότι οι σύγχρονοι θεωρητικοί φυσικοί έχουν περιθωριοποιήσει την επιστήμη τους με το να ασχολούνται με θέματα μακρινά από την ανθρωπότητα. Αντίθετα, τρέφω ιδιαίτερη εκτίμηση για το κομμάτι της Φυσικής που λέγεται φυσική στερεάς κατάστασης και μεγάλο σεβασμό για την κβαντομηχανική, χάρη στην οποία υπάρχει η σύγχρονη χημεία και βιοχημεία.

Χριστοδούλου, ένας μαθηματικός με ενδιαφέρον για ό,τι μετρήσιμο στη Φυσική (Βήμα, 2006)

δήμητρα♥♥♥q said...

Λοιπόν Μιχάλη, θα πρέπει να σου πω εδώ ότι η σχετικότητα δεν είναι μια θεωρία χωρίς αντίκρυσμα. Και τα αποτελέσματά της δεν είναι κάτι το μη παρατηρήσιμο.

Αν δεν ληφθεί υπόψιν η στρέβλωση του χωρόχρονου από τη μάζα της γης και δεν γίνουν οι σχετικές διορθώσεις δεν λειτουργούν σωστά τα GPS.
-------------------------------
Πέραν τούτου, ο τρόπος που αντιλαμβάνεται κάποιος την επιστήμη είναι προσωπική του υπόθεση. Αυτό που θέλουν όλοι είναι να καταλάβουν τον κόσμο. Και ο καθένας επιλέγει το δικό του δρόμο.

Ο Νανόπουλος, για παράδειγμα, ως "εργάτης" της θεωρίας των πάντων προσεγγίζει το θέμα από διαφορετική οπτική γωνία.

Ανεξάρτητα από το θέμα συζήτησης, απομονώνω αυτό: "Η επιστήμη είναι διαλεκτική, δεν είναι δόγμα. Τα δόγματα είναι αλλού. Η επιστήμη είναι αεικίνητη και πρέπει να αλλάζει. Αυτή είναι η φύση της επιστήμης. Όποιος επιστήμονας λέει ή αφήνει να εννοηθεί ότι τα ξέρει όλα δεν είναι επιστήμονας. Αυτό πρέπει να καταλάβουν τα παιδιά. Η επιστήμη είναι από την φύση της διαλεκτική."

Συνεπώς, εκείνο που έχει σημασία είναι η ίδια η επιστήμη στο σύνολό της και όχι η γνώμη ενός μεμονωμένου επιστήμονα.

dodo said...

Με τις εκπαιδευτικούς συμβλόγους να σχολιάζουν τώρα, δεν μού πολυπέφτει πιά λόγος ;-)
Αλλά θα προσέθετα οπωσδήποτε στις ελλείψεις εκείνη τών σχολικών βιβλιοθηκών...

Michalis Melidonis said...

@Δήμητρα
:-)
έχεις γράψει στα πέριξ
δεκαπλάσια kilobytes
φυσικά σχόλια
από φυσικές αναρτήσεις.
Μου φαίνεται αδιανόητο να μη
σου πέρασε απ' το μυαλό
να κάνεις φυσικένιο blog...:-(
..............................

Για το GPS που ζεβλώνει
δεν το ήξερε ούτε ο Σαρκοζύ
και έγινε και Πρόεδρος της Γαλλίας!!

.................................
κι ας ακούγονται οι mainstream
μαζί με τους μεμονωμένους.
Ο Χριστοδούλου δεν κρίνει την
επιστήμη, συγκρίνει επιστήμονες.
Ακόμη κι αν ακούγεται δυσάρεστος
γιατί λέει ό,τι λέει έχει νόημα.
Υπονοεί το Χάσμα
Μαθηματικών-Φυσικών στο πώς
προσεγγίζουν την επιστήμη

Τι είναι αυτό που κάνει τη μεγάλη διαφορά μεταξύ του κοινού επιστήμονα και του μεγάλου επιστήμονα;

«Νομίζω ότι οι μεγάλοι επιστήμονες συνδυάζουν τη διόραση (intuition) και την απόδειξη βήμα βήμα της λύσης ενός προβλήματος. Ο Αρχιμήδης, ας πούμε, τα έχει και τα δύο, ο Νεύτων τα έχει και τα δύο. Ο Αϊνστάιν έχει μόνο το ένα ­ τη διόραση, όχι την απόδειξη ­, οπότε είναι λιγότερο σημαντικός. Ο Γκάους, πάλι, μου φαίνεται ότι έχει μόνο την απόδειξη. Οι περισσότεροι θα έλεγαν ότι ο Οϊλερ, σαν τον Αϊνστάιν, έχει μόνο τη διόραση. Εγώ θα έλεγα ότι έχει και κάτι παραπάνω, αλλά σίγουρα μια τέτοια άποψη δεν θα ήταν η επικρατούσα. Οι κορυφαίοι πάντως είναι σίγουρα ο Νεύτων και ο Αρχιμήδης, επειδή διέθεταν και τα δύο αυτά χαρακτηριστικά που προανέφερα».

.................................

Μπορεί και οι τωρινές εργασίες μου να έχουν επίδραση στη φυσική, αλλά μόνο μέσω των μαθηματικών οδηγούμαι στη φυσική. Αυτό, παρ' όλο που με τη γνώση που έχω τώρα είναι σαφές, τότε δεν το είχα καταλάβει».

­ Πώς και δεν το είχατε καταλάβει;

«Τι να σας πω, δεν ξέρω...Ξέρετε, συχνά οι γύρω μπερδεύουν την ευκολία που έχει ένα παιδί σε κάτι με το έμφυτο ταλέντο. Φαίνεται ότι σε κάποιο βαθμό οι έξω μπορεί να τα μπέρδεψαν αυτά τα δύο στην περίπτωσή μου. Πολλά από τα προβλήματα με τα οποία έρχεται αντιμέτωπος ένας θεωρητικός φυσικός μπορεί να τα λύσει χρησιμοποιώντας πολύ περισσότερο το ταλέντο των μαθηματικών. Εγώ πάντοτε έτσι τα έλυνα, μέσω των μαθηματικών. Αυτό όμως δεν το είχαν προσέξει οι καθηγητές μου και έτσι μπήκα σε ένα δρόμο καθαρά φυσικής χωρίς να έχω το έμφυτο ταλέντο του φυσικού... Τους εντυπωσίαζε η αποτελεσματικότητά μου στη λύση διαφόρων προβλημάτων της φυσικής, αλλά αγνοούσαν ότι εγώ επέλυα αυτά τα προβλήματα με μαθηματικό τρόπο. Κάποια στιγμή όμως, μη έχοντας ταλέντο στη φυσική, έφτασα σε ένα τέλμα, στο οποίο έμεινα κολυμπώντας ασκόπως για κάμποσα χρόνια. Βλέποντας ότι δεν πάω πουθενά, άρχισα να νιώθω φοβερή μελαγχολία. Ωσπου ξαφνικά το '76 πήγα στη Γερμανία και συνάντησα ένα θεωρητικό φυσικό, ο οποίος είχε λατρεία με τα μαθηματικά. Αυτός κατάλαβε αμέσως το έμφυτο ταλέντο μου. "Εσένα", μου είπε, "το ταλέντο σου είναι τα μαθηματικά. Προσεγγίζεις τη φυσική μέσω των μαθηματικών". Και μου έδωσε να μελετήσω ένα πρόβλημα ­ την ακτινοβολία βαρύτητος αυτού του διπλού συστήματος των αστέρων ­ το οποίο ήταν άμεσα συνδεδεμένο με την εργασία που με οδήγησε και στο βραβείο Bocher.

Ο Δημήτρης Χριστοδούλου μιλάει στον ΘΑΝΑΣΗ ΛΑΛΑ (1999)

Michalis Melidonis said...

@Dodo

Να σε βάλουμε και σένα
στο κίνημα :-)

Μέτρησα 1244 ζωγραφιές σου
και δεν βρήκα ούτε μία
να έχει σχέση με σχολεία
(με σχολική αίθουσα)

Κάνω λάθος;; δεν μπορεί
αναμνήσεις θα 'χεις και συ
καλές ή κακές και τις
περιμένουμε σε σειρές :-))

Το ψιθυρίζον αγγελάκι είχε
αφορμή την τρέχουσα εξεταστική
ή του ωδείου ήταν κρυφή αναλαμπή;

..........................
Την ψηφιοποίηση όλου του υλικού της Εθνικής Βιβλιοθήκης Ελλάδας και τη δημιουργία μηχανής αναζήτησης,
προκειμένου να έχει πρόσβαση ο κάθε πολίτης σε όλο τον πνευματικό πλούτο της χώρας, ανακοίνωσε η υπουργός Παιδείας Αννα Διαμαντοπούλου (23/6/11)
................
για να δούμε

Μ+Λ said...

@Michalis Melidonis

Μιχάλη, επειδή βλέπω ότι σου έκανε κλικ ο Χριστοδούλου και έφαγες κόλλημα σε παραπέμπω στην πηγή του, γιατί αυτά που λέει δεν είναι δικά του εντελώς, αλλά μπορείς να τα βρεις στα λόγια του μέγα Henri Poincaré(1854-1912),του τελευταίου "καθολικού μαθηματικού", όπως τον χαρακτηρίζουν!
Διάβασε, αν το βρείς, το "Η αξία της Επιστήμης", εκδόσεις Κάτοπτρο και θα ενθουσιαστείς τόσο που όλες οι επόμενες αναρτήσεις σου θα αντλούν το θέμα τους μονάχα από αυτό το βιβλίο! :)

Και για να σου ευχηθώ κι εγώ καλό καλοκαίρι αντιγράφω κάτι από τον Henri Poincaré, του οποίου η σκέψη έχει επηρεάσει όλους τους επιστήμονες όπως και τον Χριστοδούλου, που αναπαράγει τη θέση του Poincaré.

"Ένας επιστήμονας άξιος του ονόματός του, πάνω από όλα ένας μαθηματικός, αντλεί από την εργασία του την ίδια συγκίνηση που αισθάνεται ένας καλλιτέχνης' η χαρά του είναι το ίδιο μεγάλη και της ίδιας ποιότητας"

Καλό καλοκαίρι σε όλους :)

dodo said...

Μία τουλάχιστον, εδώ ;-)

Οι αναμνήσεις μου από τις σχολικές αίθουσες είναι κυρίως ανίας και διαψευσμένων προσδοκιών :-(

(Το σκίτσο με το κοριτσάκι και τον άγγελο δεν είχε να κάνει με εξετάσεις κλπ., αλλά προήλθε από συζήτηση μεταφυσικών ανησυχιών με αγαπημένη φίλη· μ'αρέσει όμως που το ερμήνευσες διαφορετικά).

Έχω δεί την είδηση τής ψηφιοποίησης τής Ε.Β. και εύχομαι στα σημερινά νήπια να την προλάβουν ;-)

δήμητρα♥♥♥q said...

Λοιπόν, προσωπικά ενδιαφέρομαι πολύ λίγο για τη συγκριτική σημαντικότητα του κάθε επιστήμονα. Εννοώ με αυτό πως αποφεύγω να σκέπτομαι το ποιος είναι σημαντικός έναντι ποιου. Εκείνο που με απασχολεί είναι το συνολικό αποτέλεσμα που πάντα είναι προϊόν συνεργασίας πολλών ανθρώπων ο καθένας από τους οποίους τοποθετεί τον λίθο του, είτε είναι μεγάλος είτε είναι μικρός.

Σε σχέση τώρα με τη φυσική και τα μαθηματικά, δε νομίζω πως υπάρχει κάποιο μεγάλο χάσμα. Σχεδόν πάντα τα μαθηματικά προηγούνται της φυσικής. Είναι λογικό αν σκεφτεί κανείς πως τα μαθηματικά δεν είναι ανθρώπινες εφευρέσεις αλλά ανακαλύψεις της "γλώσσας του σύμπαντος". Είναι ουσιαστικά ο τρόπος με τον οποίο κωδικοποιείται η συμπαντική νομοτέλεια. Για το λόγο αυτό και δεν νοείται φυσική θεωρία που δεν θα εκφράζεται με μαθηματικά σύμβολα άρα δε νοείται φυσική χωρίς μαθηματικά.

Οι μαθηματικοί λοιπόν ανακαλύπτουν κομμάτια της "σκέψης" της φύσης και οι φυσικοί τους δίνουν "σάρκα και οστά" τοποθετώντας τα στα κατάλληλα φυσικά πλαίσια. Οι δυο επιστήμες είναι στενά συνδεδεμένες και είναι άνευ ουσίας το να επιχειρηματολογεί κανείς υπέρ του αντιθέτου.

Ένα παράδειγμα είναι ο Henri Poincaré που αναφέρει και η Μ+Λ. Είχε -για παράδειγμα- φτάσει στη γνωστή σχέση E = mc^2 χωρίς όμως να μπορέσει να την ερμηνεύσει και να της αποδώσει το φυσικό της νόημα, κάτι που κατάφερε αργότερα ο Einstein.

Πάντως θα σου πρότεινα να μην "κολλάς" σε συγκεκριμένους επιστήμονες. Επειδή η φύση της επιστήμης είναι τέτοια που συχνά οι θέσεις της αποδεικνύονται ελλιπείς ή και ανατρέπονται και οι διάφορες απόψεις είναι συχνά αλληλοσυγκρουόμενες, καλό θα ήταν κάποιος να τις κοιτάζει σε ένα καθολικό πλαίσιο ώστε να άρεται κατά το μέτρο του δυνατού η ατομική υποκειμενικότητα.

Αυτό σου το λέω εγώ, που έχω μερικά σοβαρά κολλήματα με κάποιους επιστήμονες σε ατομικό επίπεδο και καταβάλω σοβαρές προσπάθειες στο να κοιτάζω κριτικά και αντικειμενικά τις θέσεις που εκφράζουν.

(((Πάντως αν ακούσεις τον Νανόπουλο να μιλάει live σε αμφιθέατρο, θα τον ερωτευτείς ακόμη κι εσύ!! χα χα)))
------------------------------
Σε σχέση τώρα με το "φυσικένιο" μπλογκ... ας πούμε πως είμαι "σεμνή" και προτιμώ να μετέχω σε κάποιες μεμονωμένες συζητήσεις με ανθρώπους που τους ενδιαφέρει το θέμα και να μην εκθέτω περισσότερο εαυτόν.

Michalis Melidonis said...

Ευχαριστώ για τα σχόλια

Πιστεύω να βρω χρόνο και να συνεχίσουμε τη συζήτηση
τον Ιούλη σε ανάρτηση στο άλλο blog

Θα ειδοποιήσω :-)

Verónica said...

No sé qué es más difícil de entender, tu texto o los comentarios. Pero, por lo que he entendido, defiendes que se elimine el selectivo para entrar en la universidad? Si es así, ya somos dos.

Un beso.

Talisker Stt. said...

παρακαλω να ειδοποιησετε και μενα..::))ενδιαφερουσα η συζητηση και συμφωνω απολυτα με την [ρωτη σχολιαστρια την Καρυατιδα.. κατα τα αλλα τα τελευταια δυο ετη εχω απομυθοποιησει εντελως τους πανεπιστημιακους και ισως ο κυριως καθηγητης θα επρεπε να ειναι ευτυχης που δεν τον προσκαλουν ..

Στην τελετη αποφοιτησης μου προσφατα ηταν καλεσμενος ενας ομιλητης ο οποιος αναλυοντας το θεμα του επανω σε εναν γνωστο και ως συνηθως ασχημο πινακα του Νταβιντσι, ζητησε συγγνωμη απο τις κυριες οταν θελοντας να δειξει την αναλογια καποιων μοιρων στο ανθρωπινο σωμα επρεπε να αγγιξει "τα αποκρυφα" σημεια του απεικονιζομενου στον πινακα..

Ασκαρδαμυκτί said...

Μυστήριο τρένο είσαι κι εσύ αδελφάκι μου...