Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Αίσωπος-Aesop. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Αίσωπος-Aesop. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Κυριακή 19 Φεβρουαρίου 2012

Σὺν Ἀθηνᾷ σιωπῶν κολύμβα! Cum Minerva silens nata!



Πλουτὴρ  Ἀθηναῖος μεθ' ἑτέρων τινῶν ἔπλει· καὶ δὴ χειμῶνος σφοδροῦ γενομένου ἡ ναῦς ἀνετράπη,  οἱ μὲν οὖν ἄλλοι πάντες διενήχοντο, ὁ δὲ Ἀθηναῖος τὴν Ἀθηνᾶν ἐπικαλούμενος μυρία ἐπηγγέλλετο, εἰ περισωθείη: Σώσε με Αθηνά μου - Θαλασσολύτριά μου-Ψιλή λαμπάδα τάζω σου-Το σπίτι στου Παπάγου-Κι όλο μου το συνάλλαγμα-Θα φέρω στην Ελλάδα-Αχ,σώσε με Παλλάδα- τῶν νεναυαγηκότων δέ τις παρανηχόμενος εἶπε πρὸς αὐτόν· “ἀλλὰ σὺν Ἀθηνᾷ σιωπῶν κολύμβα!” 


νήχομαι/νήχω,νάχω - νηκτική μεμβράνη/κύστη - νήκτης/νηκτήρ/νήκτωρ κολυμβητής -
νῆξις κολύμβηση - νηχεῖον πισίνα - νηχαλέος, κολυμπήθρας/κολυμπάρης, 
νηκτικά πουλιά κολυμπάρικα, νηκτρίδες ἐλαίαι κολυμπάδες 
__natation__νάω/νᾶμα__ναῦς, navis__προσνήωση, απονήωση, νηολόγηση
δελφῖνα νήχεσθαι διδάσκεις - σε δελφίνι κολύμπι διδάσκεις

ἀνὴρ πλούσιος Ἀθηναῖος μεθ' ἑτέρων τινῶν ἔπλει. καὶ δὴ χειμῶνος σφοδροῦ γενομένου καὶ τῆς νηὸς περιτραπείσης οἱ μὲν λοιποὶ πάντες διενήχοντο, ὁ δὲ Ἀθηναῖος παρ’ ἕκαστα τὴν Ἀθηνᾶν ἐπικαλούμενος μυρία ἐπηγγέλλετο, εἰ περισωθείη. εἷς δέ τις τῶν συννεναυαγηκότων παρανηχόμενος ἔφη πρὸς αὐτόν· “σὺν Ἀθηνᾷ καὶ χεῖρα κίνει.” ἀτὰρ οὖν καὶ ἡμᾶς μετὰ τῆς τῶν θεῶν παρακλήσεως χρὴ καὶ αὐτούς τι ὑπὲρ αὑτῶν λογιζομένους δρᾶν. Ὅτι ἀγαπητόν ἐστι καὶ ἐνεργοῦντας θεῶν εὐνοίας τυγχάνειν ἢ ἑαυτῶν ἀμελοῦντας ὑπὸ τῶν δαιμόνων περισώζεσθαι. Τοὺς εἰς συμφορὰς ἐμπίπτοντας χρὴ καὶ αὐτοὺς ὑπὲρ ἑαυτῶν κοπιᾶν καὶ οὕτω τοῦ θεοῦ περὶ βοηθείας δέεσθαι.


"Cum Minerva, tu quoque manus move!"


Αισώπου "Βοηλάτης και Ηρακλής"


Βοηλάτης ἐκ κώμης ἅμαξαν ἄγων. Ελάλιε βοϊδολάτης άμαξα από χωριό
Καὶ ταύτης ἐμπεσούσης εἰς φάραγγα κοιλώδη, και όταν έπεσε η, σε φαράγγι βαθύ
Δέον βοηθεῖν, ἀργὸς ἵστατο, ενώ έπρεπε ο, να συντράμει αυτός· άνεργος ήστεκε·
Τῷ Ἡρακλεῖ προσευχόμενος και τον Ηρακλή μόνο ήκραζε
Ἐκεῖνον γὰρ ἐκ πάντων ἀσπαζόμενος ἐτίμα. εκείνον προ πάντων λάτρευε κι ετίμανε
Ὁ δὲ θεὸς ἐπιστὰς εἶπε· Τῶν τρόχων ἅπτου 
Μα ο θεός πανωστάθηκε λέγοντας· τις ρόδες πιάσε
Καὶ τοὺς βόας νύττε, καὶ τότε τ θε εὔχου, 
και τα βόδια κέντα και στους θεούς προσεύχου
Ὅταν καὐτὸς τι ποιῇς ·.όταν και συ κάτι κάνεις ·
μὴ μέντοιγε μάτην εὔχου  μη λοιπόν μάταια κράζεις


....Πάρε πρωτοβουλίας έφοδο! Μη μου κλαίεις σαν κατανυκτικό έγχορδο!....


Aide-toi, le ciel t'aidera


φιλεῖ δὲ τῷ κάμνοντι συσπεύδειν θεός
συνηθίζει τον καματερό να συντρέχει ο θεός
(Αισχύλος)


αὐτός τι νῦν δρῶν εἶτα δαίμονας κάλει·
τῷ γὰρ πονοῦντι καὶ θεὸς συλλαμβάνει
ο ίδιος κάτι τώρα κάμε, και έπειτα θεούς κάλιε
αυτόν που μοχθεί και ο θιός βοηθεί
(Ευριπίδης)


Άι Νικόλα, βοήθα με να υφάνω το πανάκι μου. -Κούνα και συ το χέρι σου
Αϊ-Γιώργη βούθα μου! -Και συ τον πόδα σάλευκε (Κύπρος)
Άι-Γιώργη, βόηθα με! -Σείε και συ τομ πόδα σου. (Κρήτη)


Αυτά τα λόγια που συνεχίζει να βάζει στο στόμα των αγίων ο λαός,
έχουν θεολογική θεμελίωση;


Ayúdame, Dios mío. - Muévete, pobre mío
Trust in God But Tie Your Camel
Trust in God and keep your powder dry
God helps them that help themselves


Πάνω κάτω γνωστά μέχρι τώρα, και έγινε και τον περασμένο Δεκαπενταύγουστο ένα αφιέρωμα εν τη lexilogia.gr. Το καινούριο που έμαθα από τη wikipedia; η θρησκευτική ή αιρετική διάσταση του μύθου αλλά ακόμα και η σοσιαλυστική (έχω λύσεις για όλα) ή νεοφιλελεύθερη (κόψε το λαιμό σου).


Ενώ στην Αμερική, πολύς κόσμος θεωρεί το ρητό βιβλικό, δεν είναι λίγοι οι θεολόγοι που επισημαίνουν το κίνδυνο της αίρεσης του πελαγιανισμού, της αμεσολάβητης αυτοσωτηρίας· όπως λέει εδώ: στην Εκκλησία έχουμε Χριστοσωτηρία και όχι αυτοσωτηρία ή εργοσωτηρία. Ανταπαντούν με το God helps the helpless!, τους ταπεινούς και αβοήθητους και ότι είναι ανόητος ή καταραμένος όποιος εμπιστεύεται τον εαυτό του και την ανθρώπινη φύση. Αν και υπάρχει ο κίνδυνος του άλλου άκρου, της αδρανούς μοιρολατρίας, μοιάζει προτιμητητέα η κατά χάριν σωτηρία...νά και η απόδειξη του θεωρήματος από τον Απόστολο: τὸ ἀπόκριμα τοῦ θανάτου ἐσχήκαμεν, ἵνα μὴ πεποιθότες ὦμεν ἐφ' ἑαυτοῖς ἀλλ' ἐπὶ τῷ θεῷ τῷ ἐγείροντι τοὺς νεκρούς.....τῇ γὰρ χάριτί ἐστε σεσῳσμένοι διὰ τῆς πίστεως· καὶ τοῦτο οὐκ ἐξ ὑμῶν, Θεοῦ τὸ δῶρον,  οὐκ ἐξ ἔργων, ἵνα μή τις καυχήσηται.

Όντως, ο μύθος είναι κρυφο-ντεϊστικός, εμπνευσμένος άλλωσε σε φυσιοκεντρική/ειδωλολατρική κοινωνία (θεός υπάρχει αλλά δεν πολυασχολείται· βγάλτα πέρα μόνος σου) ούτε κολακευτικό, ούτε ισότιμο για το θείο με βάση τα καθ' ημάς στερεότυπα· θα ήταν αν συνέβαινε το αντίθετο, αν δλδ σε ένα εξασθενημένο από κόπο και κινδύνους άνθρωπο, μόνο στη ζωή, ερχόταν ένας σύμβουλος και τού λεγε: καλές οι προσωπικές προσπάθειες αλλά κάνε και ένα ευχέλαιο να πιάσουν τόπο οι κόποι σου!


Σὺν τῷ μόχθῳ τῷ σῷ, προσεύχου τῷ Θεῷ.


Ένας ακόμα λόγο που στην ύστερη αρχαιότητα
επικράτησαν οι θρησκείες του θεού-λυτρωτή
των φιλοσοφιών του θεού-παρατηρητή.


Ἕνα χιώτικο καράβι, ταξιδεύοντας, συνάντησε μεγάλη θαλασσοταραχή. Ὁ καπετάνιος, μπροστὰ στὸν κίνδυνο, φώναξε μὲ τὴ θερμὴ νησιώτικη πίστη του: - Παναγιά μου Νιαμονίτισσα, σῶσε μας! Καὶ σοῦ τάζω μία λαμπάδα τόσο ψηλή, ὅσο τὸ κατάρτι τοῦ πλοίου! Δὲν πρόλαβε νὰ τελειώσει τὸν λόγο του, καὶ βλέπει πάνω στὴν ἀφρισμένη θάλασσα τὴν ἴδια τὴ Θεοτόκο, νὰ κρατᾶ στὸ χέρι ἕνα ξύλο κι ἕνα σκοινί. Ὕστερα βυθίστηκε στὸ κύμα. Ἀμέσως ἡ τρικυμία κόπασε καὶ τὸ πλοῖο αγκυροβόλησε σῶο στὸ λιμάνι. Ἐκεῖ, μὲ μεγάλη τους ἔκπληξη, ἀνακάλυψαν στα ὕφαλα του πλοίου μία τρύπα. Ἡ τρύπα αὐτὴ ἦταν φραγμένη μ᾿ ἕνα κομμάτι ξύλο κι ἕνα κομμάτι σκοινί...Τὸ θαῦμα τῆς Παναγίας ἦταν ὁλοφάνερο. Ἀμέσως ξεκίνησαν ὅλο τὸ πλήρωμα γεμάτοι εὐγνωμοσύνη γιὰ τὴ Νέα Μονή. Προσκύνησαν τὴ θαυματουργὴ εἰκόνα, πρόσφεραν τὸ τάμα τους, μία πελώρια λαμπάδα, κι ἄφησαν στὸν ἐξωνάρθηκα τὸ σωτήριο ξύλο καὶ τὸ σκοινί, τὰ ὁποῖα σώζονται ἐκεῖ μέχρι σήμερα. Γιὰ τὴν ἴδια αἰτία, καθὼς λέγεται, ὑπάρχει στὸν ἔξω νάρθηκα κι ἕνα σφουγγάρι. Μὲ τὴ χάρη τῆς Νιαμονίτισσας τὸ σφουγγάρι αὐτὸ ἔφραξε τὴ σχισμὴ ἑνὸς ἱστιοφόρου πλοίου, ποὺ κινδύνευε νὰ κανταποντιστεῖ.

Όπως έφραξε του καραβιού η τρύπα, 
έτσι να βουλώσει και του χρέους μας η πίκρα
με σφουγγάρι να σβηστεί, στο γυαλό να πεταχτεί
και αν ρωτήξει ο δανειστής, κει στην άλλη τη ζωή
θα τα πάρει απ' τον Κριτή.

Παρασκευή 1 Απριλίου 2011

Παιδίον πρόβατα τέμνον


Παιδίον πρόβατα νέμον τοὺς ἀγρότας πολλάκις ἐπεκαλεῖτο λέγον: βοηθεῖτε ἔρχεται λύκος! οἱ δὲ ἀγρόται τρέχοντες εὕρισκον τοῦτον οὐκ ἀληθεύοντα. Μετὰ ταῦτα τοῦ λύκου προσελθόντος καὶ 
τοῦ παιδὸς βοῶντος: δεῦτε λύκος! οὐκέτι τις ἐπίστευσε προσδραμεῖν αὐτῷ καὶ βοηθῆσαι. 
Ὁ δὲ λύκος εὑρὼν ἄδειαν τὴν ποίμνην πάσαν διέφθειρεν εὐκόλως.


Image-links (Boy who cried wolf 1,2,3,4,5,6) (Tractors) (Angry Farmer) (Wolf) (Boy who texted Wolf) (Monster doing Nothing - Dodo) (Wolf jumping sheep) (Wolf zipping sheep) (Wolf in sheep's clothing) (Sheep Logic)

Ας δούμε 4 διαφορετικές οπτικές γωνίες του Ψευδόμενου Μύθου.


((1)). Η πρώτη, η προφανής, επιδερμική και μοραλιστική. Ηθικόν δίδαγμα. Μη λες ψέματα. Θα τιμωρηθείς..μάλιστα...αν και ο λύκος τρώει τα πρόβατα αλλά όχι τον ίδιο τον Ψευταρά και στην ουσία πάει αλλού η βάρκα..αποκλείεται ο μικρός να είχε στην ηλικία του περιουσία, δικά του πρόβατα. Είτε  ήταν μισθωτός, είτε μαθητευόμενος υιός...άρα, δύο μηνύματα ξεκάθαρα...(Α) αν είσαι ελεύθερος επαγγελματίας μην εμπιστεύεσαι παιχνιδίζουσα υπαλληλική νοοτροπία....και (Β) κάνε παιδί να δεις καλό....
Και επειδή είναι η τέταρτη φορά που αλλάζω τα φώτα του Αισώπου, για τους απορούντες, μεταφράζω από τη wikipedia: "Οι εκπαιδευτικοί έχουν διδάξει το μύθο ως προειδοποιό παραμύθι για να λέμε αλήθεια αλλά πρόσφατο παιδαγωγικό πείραμα έδειξε πως αντιθέτως αυξάνει στα παιδιά την πιθανότητα για ψευδολογία ενώ τη μειώνει η ιστορία του "Γιώργου Ουάσινγκτον με την Κερασιά".  Και δίνω συνοπτικά τους λόγους. Ο ίδιος ο βοσκός, όπως είπαμε, δεν παθαίνει τίποτα. Τα μικρά αγαπούν τη φασαρία, τη φάρσα, τη σκανταλιά, την καταστροφή, ιδίως όταν έχει στόχο τον κόσμο των μεγάλων. Επιπλέον, πόσα παιδιά αν τους φορτώσεις την οποιαδήποτε δουλειά, εσκεμμένα δε θα τα κάνουν μούσκεμα, για να γλιτώσουν την αγγαρεία;;,έ;; πολύ συχνό το φαινόμενο. Και κυρίως οι μικροί μας μελλοντικοί ηγέτες και πολίτες δεν είναι ακόμη πρόβατα, δεν έχει προλάβει η Κυρίαρχη Ιδεολογία του Κράτους να τα μαντρώσει στη Λογική του Φόβου και της Υπακοής. Δηλαδή σεναριακά στην παιδική φαντασία λειτουργεί ευχάριστα ο επίλογος. Μπορεί βέβαια ένας  παραμυθάς να φτιάξει σατανικές ιστορίες, που κυριολεκτικά να χεστούνε από φόβο και τρόμο τα κοπέλια αλλά να ξέρεις  Μεγάλε.." Όλα είναι Δανεικά" και το "Παιδί Δεν Ξεχνά!" :-)

((2)). Και έτσι  βουτήξαμε στα ύδατα της Παιδικής Ψυχολογίας. Για ποιό λόγο τα παιδιά μας λένε τέτοιου είδους ψευτιές και χοντράδες? ..μπορεί να 'ναι το πάτημα ενός συναγερμού...σεισμός, σεισμός!. φωτιά και πανικός!..ή χτύπησα μάνα και πεθαίνω!..Βασικά για να προκαλέσουν την Προσοχή των Μεγάλων. Και κυρίως ο μύθος αφορά όχι μόνο την οικογένεια αλλά μεγαλύτερα σύνολα, ανάστατος να γίνει ο κόσμος κι ο ντουνιάς, όπως στο μύθο η κοινωνία των βοσκών, τα σχολεία, κατασκηνώσεις, εκδρομές, όπου κάπου ίσως παραβλέπουμε εμείς οι σοφοί, δάσκαλοι και επόπτες την επί μέρους ατομικότητα, προσπαθώντας να  κρατήσουμε ενιαίο το σύνολο, την ομάδα. Μπορεί να 'ναι και Παιδικός Ναρκισσισμός, μπορεί και μια βαθύτερη Φωνή Επικοινωνίας. Το αφήνουμε ανοιχτό το ερώτημα, στην κρίση του Δασκάλου και Παιδαγωγού.

((3)). Η τρίτη τώρα γωνιά ερμηνεύεται από τον τίτλο αφαιρετικά. "Παιδί σφαζε πρόβατα". Βράζει το αίμα για Ελευθερία. Δεν θέλω να 'μαι Τσομπάνος, Ποιμένας! Ούτε και Πρόβατο...καλλιά ο Κανένας.! Θέλω να ζω ελεύθερος δίπλα σε Ελεύθερα Πρόσωπα έξω από Μάντρες, Οπαδούς και Ομάδες. Μάλιστα. 
Και σκέφτεται ο πονηρός μικρός "Καλύτερα Ψεύτης, Ηθικός Αυτουργός...παρά να βάψω το χέρι μου με αίμα". "Ο Λύκος φταίει, Όχι Εγώ!" :-) ...Ελευθερία απο την Εργασία...και καταληγούμε στην ουσία του Ψέματος στο μύθο..τη Βαρεμάρα...η δουλειά μου, λένε, δε με εμπνέει...η Ρουτίνα μήπως φταίει?..



((4)). Και έτσι εισχωρούμε στο δίλημμα "Καπιταλισμός ή Κομμουνισμός?" στα εργασιακά ..είναι πιό ωφέλιμος για της κοινωνίας τα αρνιά? Από την τρέχουσα Έβδομη Αίσθηση του Μίμη Ανδρουλάκη, σελίδα 158. Το σύνδρομο της Κασάνδρας (του Πεσιμιστή Φιλόσοφου που λέει την αλήθεια αλλά κανείς δεν τον πιστεύει) διαφέρει από το "Λύκος, λύκος" του εν γνώσει ψευδομένου προφήτη. Ο μόνος ειλικρινής  απ΄αυτούς στο χρηματοοικονομικό σύστημα, ο Τζορτζ Σόρος, σε μια κρίση αυτοειλικρίνειας θα πει: Επί είκοσι χρόνια έβγαζα ουρλιαχτά λύκου". Εννοείται όχι με το αζημίωτο. Κάθε ουρλιαχτό "Λύκος!" του απέφερε μερικά δισεκατομμύρια δολάρια. Μέτρησα δεκάδες δηλώσεις του απ' το 80 μέχρι σήμερα με τις οποίες προβλέπει επικείμενη κρίση ισοδύναμη με του 1929! Ε κάποτε θα συμβεί κι αυτή, και θα το παίζεις και προφήτης!..
Και δεν αφορά μόνο το χρηματιστήριο αυτού του είδους το "ωφέλιμο" ψέμα αλλά και Πολιτικούς, Τσομπαναραίους μαζί με Μάγους και Ποιμένες. Εγείρουν, ελέγχουν το φόβο, τον πανικό των προβάτων..Κομματική Πειθαρχία! Μούγγα στη Στρούγγα! Όποιος φύγει απ' το μαντρί, τον τρώει ο λύκος!..Δημοκρατία ή Αναρχία! Καραμανλής ή Τανκς!.Ο Λαός δεν ξεχνά τί σημαίνει Δεξιά!...Ευρωστία ή Χρεωκοπία!...Ο Καιρός γαρ Εγγύς!..το Χάραγμα έρχεται αν δεις!...ποιμανεῖ αὐτοὺς ἐν ῥάβδῳ σιδηρᾷ!..τὸ ἀρνίον τὸ ἀνὰ μέσον τοῦ θρόνου ποιμαίνει αὐτούς...καὶ οὐχ εὑρέθη ψεῦδος ἐν τῷ στόματι αὐτῶν..ἄμωμοι γάρ εἰσιν...Ο Καιρός γαρ Εγγύς!..Ναὶ ἔρχομαι ταχύ. Ἀμήν, ναὶ ἔρχου, Κύριε....

(((Τελικό Συμπέρασμα, Μυστήριε)))

Μη λέτε Ψέματα..Κι αν λένε ή λέτε...
Μάθε την Αιτία και τους Φταίχτες!...
γιάειντα σαν πρόβατα θα κλαίτε!..


Υ.Γ.
Χρόνια Πολλά σε όλους τους Κρητικούς και Κριτικούς :-)
http://ergotelemata.blogspot.com/2011/04/blog-post.html

Κυριακή 13 Φεβρουαρίου 2011

(...Iatros Atechnos - Doctor Quack...)


Ἰατρὸς ἦν ἄτεχνος. Οὗτος ἀρρώστῳ παρακολουθῶν, πάντων ἰατρῶν λεγόντων αὐτῷ μὴ κινδυνεύειν, ἀλλὰ χρονίσειν ἐν τῇ νόσῳ, οὗτος μόνος ἔφη αὐτῷ πάντα τὰ αὑτοῦ ἑτοιμάσαι˙ «τὴν αὔριον γὰρ οὐχ ὑπερβήσῃ». Ταῦτα εἰπὼν ὑπεχώρησε. Μετὰ χρόνον δ' ὕστερον ἀναστὰς ὁ νοσῶν προῆλθεν ὠχρὸς καὶ μόλις βαίνων. Ὁ δὲ ἰατρὸς συναντήσας αὐτῷ «χαῖρε», ἔφη, «πῶς ἔχουσιν οἱ κάτω;» Κἀκεῖνος εἶπεν: «Ἠρεμοῦσι πιόντες τὸ τῆς λήθης ὕδωρ. Πρὸ ὀλίγου δὲ ὁ Θάνατος καὶ ὁ ᾍδης δεινὸν ἠπείλουν τοὺς ἰατροὺς πάντας, ὅτι τοὺς νοσοῦντας οὐκ ἐῶσιν ἀποθνῄσκειν, καὶ κατεγράφον πάντας. Ἔμελλον δὲ καὶ σὲ γράψαι, ἀλλ’ ἐγὼ προσπεσὼν ἐξωμοσάμην μὴ ἀληθῆ ἰατρὸν εἶναί σε, ἀλλὰ μάτην διεβλήθης. Ὅτι τοὺς ἀπαιδεύτους καὶ ἀμαθεῖς καὶ κομψολόγους ἰατροὺς ὁ παρῶν μῦθος ἐλέγχει καὶ στηλιτεύει.


1.Ο Φικιώρης μπήκε στο βίντεο για την αμφιλεγόμενη οζονοθεραπεία δια πάσαν νόσον και μαλακίαν, όπως την παρουσιάζει. Αν εξαιρέσεις όμως αυτό, ο Ανδρέας επικοινωνιακά  συνιστά ένα πρότυπο  μελέτης για την εκλαϊκευση και μετάδοση της Ιατρικής.  Ως τηλε-άνθρωπο έξω καρδιά, διασκεδαστή, φυσικά τον προτιμώ απ' τον ψυχωσικό Βιεννέζο στοχαστή.

2. Ο Φρόυδας γιατί όσα έχει πει για όνειρα,συμπλέγματα δεν έχουν ως τώρα αποδειχτεί επιστημονικά πως ισχύουν για όλους. Ενδεχομένως ισχύουν για κάποιους. Για τον ίδιο τον Φρούδα οπωσδήποτε. Άλλωστε τώρα πια αξία έχει η ψυχανάλυση του ίδιου. Καταλυτικό ρόλο έπαιξε κατα τη γνώμη μου η ιουδαϊκή πατρική παράδοση. Δεν μπόρεσε ποτέ του να ξεπεράσει το μισογυνισμό της. Όταν τον ρωτούσαν γι' αυτές, έλεγε : ρωτήστε τους ποιητές! (συχνό ρητό του Μίμη) που σημαίνει ρωτήστε τους ερμηνευτές του παραλόγου. Της γυναίκας η καρδιά είναι μια άβυσσος, όπως λέει και έτερο μισογυνικό άσμα. Dod δεν είναι τυχαία η Horror Vacui διασκευή που 'κανα τότε στο τραγούδι. Εμείς οι άντρες σου λέει, είμαστε απλοί, είμαστε άνθρωποι βασικά, γιατί η γυναίκα άργησε να περάσει σε αυτό το στάδιο από το res-πράγμα που την είχε ορίσει η ιστορία. 

Όταν είχα φτιάξει αυτό το βίντεο για τις γυναίκες που αναζητούν τον πρίγκηπα Περσέα, περιδιάβαζα το youtube για Λατινικά και βρήκα αυτήν την ενδιαφέρουσα ομιλία του Παπαγγελή. Εκεί έκπληκτος άκουσα πως ο Φρόυντ δεν πήγε ποτέ του στη Ρώμη, γιατί τη θεωρούσε ιστορικό αντίπαλο της σημιτικής Καρχηδόνας. Ξαναδιαβάζω πριν λίγο το Dream του Ανδρουλάκη και διαπιστώνω ότι τρεις ήταν οι εφηβικές εμμονές του (Αννίβας, Μωυσής, Λασάλ) Αν οι στοχαστές είναι υποτίθεται οικουμενικοί, δεν μπορώ να κρύψω την απορία μου.


3.Ενδεχομένως από όσα είπε κάποια να ισχύουν, σίγουρα είναι μια απόπειρα ερμηνείας του  εσωτερικού κόσμου (φιλοσοφία), αυτό όμως που τα κανε χειρότερα τα πράγματα για το γιατρό, ήταν πως ο Φρουδισμός διαδόθηκε στον εικοστό αιώνα τον αιώνα των Tσιτάτων και της Iδεολογίας. Απέκτησε οπαδούς και εχθρούς, αρκετούς έφηβους παπαγάλους, που είδαν όπως ο Φικιώρης στην οζονοθεραπεία, μια πανάκεια δια πάσαν νόσον και αϋπνία.
Είπα για το Dream του Ανδρουλάκη.  Αν θέλετε να δείτε πώς σκεφτόταν ο διανοούμενος τον εικοστό αιώνα. Μόνο γι' αυτό το λόγο το προτείνω. Αρχίζει έτσι: ε γερο-Εικοστέ Αιώνα, γειά σου! οι ταξιδευτές σ' αποχαιρετούν. Σ' ευγνωμονούν. Εσύ τους προφύλαξες από κάθε μικρή επιτυχία. Δεν εξάντλησαν τις δυνάμεις τους για καμιά μικρή νίκη. Τις διαφυλάξανε για το ταξίδι. Όπως κι εσύ, γέρο-Αιώνα, στο ναυαγισμό ανακαλύψαν το δικό τους θρίαμβο. Και εσύ τί είσαι; Ένας ναυαγός. Ήρθες ως Μέγας  Παν, φεύγεις ως Μέγιστος Τίποτα. Γεννήθηκες με την ελπίδα, πεθαίνεις στην αμφιβολία. Τότε με ιδανικά, τώρα με μηδενικά.  Αχ αυτά τα μηδενικά θα κρατήσω, και επειδή σ' αριθμούς γυρίζω, ακούω "Αρβανιτάκη, Τη Zωή μου Mηδενίζω"! :-) Slow-Motion Generation!

4. Τα περασμένα εκατόχρονα δεν ήταν ο αιώνας της Ψυχανάλυσης, όπως θα ήθελε να πιστεύει κάποιος οπαδός της. Ήταν ο αιώνας της Φυσικής. Και ο Εικοστός Πρώτος, της Ιατρικής. Αυτά που μ' αρρωσταίνουν ή αρέσουν σε μένα, μπορεί να μην αφορούν εσένα. Τώρα ανατέλλει η Εξατομικευμένη Ιατρική



5.Κλείνω με τους δυό γιατρούς. Ο α-πειρος ο Φρούδας ήταν και A-TECHNOS, γιατί στην εποχή  του ,η τεχνολογία δεν είχε προχωρήσει αλλά το κυριότερο, έκανε Ψυχανάλυση, Κα-τα-τε-μα-χι-σμό αλλά όχι ΨΥΧΟΣΥΝΘΕΣΗ. Και θα τελειωσω με τον showman  ΚΟΥΚΟΥΛΟΦΟΡΟ Φικιώρη που μας ανεβάζει ψυχολογικά, και σπάει τους κουραμπιέδες όπως στα μάρμαρα κλείνω με την Γαρμπή  γιατί στις Φρούδες Λεπίδες δίνουμε δυό μούντζες ονειρικές και λέμε  ΑΝΤΕ ΓΕΙΑ του Χ-όλου Ερμηνευτές! 

Κυριακή 23 Ιανουαρίου 2011

Don't be afraid of a fake Lion's Face

Ὄνος δοράν 
λέοντος νδυθεὶς
λέων ὑπὸ πάντων ἐνομίζετο
καὶ φυγή μὲν ἦν ἀνθρώπων,
φυγή δὲ ποιμνίων.
Ὠς δ' ἀνέμου πνεύσαντος
ἡ δορά περιηρέθη.
Τότε δὴ πάντες δραμόντες,
ξύλοις καὶ ροπάλοις αὐτόν ἔπαιον.


An ass in a skin,
of a lion get dressed,
a lion was regarded by all,
provoking flight of humans,
and flight of flocks.
But as the wind blew,
the skin was taken away.
At that time, everybody ran
with sticks and bats, they beat him up.


(wiki The Ass in the Lion's Skin  - El Asno vestido de León)

Εδώ το πρωτότυπο, όπου η αλεπού ξεμασκαρώνει το γάιδαρο προκαλώντας γκάρισμα. Το κείμενο στο βίντεο ξανά απ' το ανθολόγιο δημοτικού (Εκλογαί) της δεκαετίας του '50. Βάλτε και αντί για περιηρέθη, αφηρέθη, σαν να αφαιρέθηκε η δορά σαν εκδορά και είμαστε σωστοί του νοήματος εκδορείς.....και αποκάτω μια γδαρμένη αριθημητική ακολουθία στα τέσσερα..
                                                                                                                                                           .
(1).Αν κάποιος γάιδαρος μπήκε στη ζωή σας, αν το πρόβλημα είναι μικρό μα μοιάζει μεγάλο σαν λιοντάρι, μην πνίγεστε σε μια κουταλιά νερό, μην περιμένετε μιαν αλεπού να σας στο πει ή να φυσήξει ο άνεμος. Πάρτε τη βέργα και βαράτε τον.
(2). Και αν στη μπλογκόσφαιρα, τα 'χω πρήξει σε ορισμένες, βαράτε με αντέχω.
(3). Και μετά από τόσο ξύλο, άραγε ο γάιδαρος θα βάλει μυαλό ή θα συνεχίσει τους λεονταρισμούς;; χμ




(4). Αν κάποτε είχατε μεγάλες ιδέες, να γίνετε λιοντάρια αλλά το ξύλο της ζωής ..σας άλλαξε γνώμη...
...δέστε το γάιδαρο πως επιμένει, όση σφαλιάρα και να φάει, πεισματικά ονειρεύεται τη μεταμόρφωση του σε άλλα ζώα ...αυτό θα πει "γαϊδουρινά όνειρα λεοντής νυκτός!"


Υ.Γ. Αυτά για γάδρ-αναλυτές, για μαθηματικούς
η συζήτηση συνεχίζεται εδώ.


(((Image-Links : ( Asinus in Pelle Leonis - J. M. Condé ) ( An ass like a Persian Manticore by Archenemesis)(Lion roaring) (Nude running) (Sheep running 1,2,3) (Wind blowing) (Donkey ..fail) ( image by Madeline Carol Matz) (Fat men running a Race - Mayawizard) (Balaam and his talking donkey - 1, 2 Rembrandt Balaam) (November is coming. Republicans will whip your ass) (Bad ass donkey by ZaoFato) (Sorry I was an ass) .....(You may admire my ass but you ''ll never tame it) (Ass-Elephant) )))

Πέμπτη 13 Ιανουαρίου 2011

Fable on fake Sour Grapes

Ἀλώπηξ λιμώττουσα, ὡς ἐθεάσατο, ἐπί τινος ἀναδενδράδος,
βότρυς κρεμαμένους,
ἠβουλήθη φαγεῖν αὐτούς ἀλλ' οὐκ ἠδύνατο..
ἀπομακρυνομένη δὲ πρὸς ἑαυτὴν ἔλεγεν:
" Ὄμφακές εἰσιν! ''
A fox being hungry, as she saw, on a climbing vine tree,
hanging grapes,
wished to eat them but she could not..
turning away she said to herself:
" Sour Grapes! ''

Wikipedia Multi-links on Aesop's Fable

Image-Links: images:
(Firefox eating IE - Archangel-Daemon, a deviant artist) (Leicester City F.C. aka the ''Foxes'',an East Mindland premierless looser team) (Fox and Grapes by Robert Bateman, a US-wild life artist)(''White grape on blue sky'' by Zaveqna, a Bulgarian photo-blogger shooting the unknown) (Fox and Grapes by Cappy Thompson, a US-glass-artist) (a fearless fox diving into the snow - www.innocentenglish.com) (sad fox) (haughty fox) (Sour Grapes by Sally Minker, a NY- art designer, 2nd version)

UP 
FOX
AND 
DOWN 
(..coming soon..)

Αισώπεια Στερνόγραφα: 
... ομφακίζω = έρχομαι πριν την ώρα μου, είμαι δριμύς,αυστηρός...
...ομφακίας, ομφακίτης οίνος = κρασί αβάρελο, από αγουρίδες, με υψηλή οξύτητα.
...εδώ το προτότυπο αλλά τις μικρές αλλαγές δεν τις έκανα 'γώ, υπήρχαν ήδη σ' ένα χαμένο πια βιβλίο δημοτικού του πατέρα μου απ'  τη δεκαετία του πενήντα, ονόματι ''εκλογαί'' (επιλογές). Τότε τα παιδιά κάναν αρχαία απ' το δημοτικό!! Τώρα ...δυσκολεύονται κυρία Κάρυα!
..βάζεις ψηλά.. το μύθο του Αισώπου!
..πηδάν τα καημένα μετά κόπου!
...μωρ' τί μας λες;;  μας έπρηξες τα χείλια!!
Sour Grapes! Περσινά Ξινά Σταφύλια!!