Friday, February 18, 2011

Archaic Bipolar System


(An Abstract View on Number 2, Μιαν Aφηρημένη Mατιά στον Aριθμό 2)
(((Image-Links (Heart and Soul - Josephine Wall) (http://www.ares.info/) (Apollo und die Musen - Jan van Balen) (Ares - Zeus presskit) (Gothic Soul - Angeliki Salamaliki) (The Dance of Apollo with the Muses - Baldassare Peruzzi) (Dionysus - Guido Reni) (Masques et Casques - Dodo/Dodoulis) (Death of Archimedes 1,2,3,4,5,6) (Bipolar 1,2,3) (Evangelist Matthew Inspired by an Angel - Rembrandt) (Second Face-Simultaneously-Dodo/Dodoulis) (Circles and Squares - Joe Bonita) (Starry Night -Vincent van Gogh)(σΤη ΛέΝα) (Free hugs) (String Quartet-Bartok) (Mandala Blue Light) (One Hug) (Hug in the park) (Hacker with keyboard -Thomas Thü Hürlimann) (Woman hugging a man missing him love letter -Adrian Costea) (Book Hug) (Paragade Soldier) (Hug the Sky) (Radar Equation) (Tetrapolar Liszt) (Golden Bird) (Alan Turing 1,2-Stephen Kettle) (Hug a Tree, Kiss a Fish, Visit the Milky Way) (Good Luck for K8) (Hey There!) (Apollo the Muses' Leader) (Children of Glory 2006) (Φορτίο 200) (White Nights) (WΔZ film) (The Price of Altruism: George Price and the Search for the Origins of Kindness 2010) (Palladio Video -Tylerbburgess) (IQ - EQ - The Power of Imagination) (EQ -Daniel Goleman) - (Star Brain) - (Brain Planet) (Συναισθηματική Νοημοσύνη) (Nerd Angel - Angeliki Salamaliki)



Κλείνω τα Μάτια. Κοιτώ. Στο παραμύθι βυθίζομαι. 
Ούτε Μία λέξη περιττή.

1.Όλα ξεκίνησαν στη Θάσο μια νυχτιά, όταν ο Πάριος αποικιστής και ποιητής απόρησε για αυτές του, τις 2 ιδιότητες, ανάρμοστες για του Ομήρου τις συχνότητες. Τί είναι Λυρική Ποίηση; Αρχίλοχος και Σαπφώ . Και αν στη δεύτερη προβάλλει συχνά ο Άλλος, στον πρώτο κυριαρχεί ο Εαυτός. Είναι ο Αυτοσυνείδητος Βασιλιάς του Λυρικού Εγωισμού. Και αυτός μας μιλά για του Αφηρημένου το Εγώ.

2.Χρόνια πριν, μελοποίησα το τραγούδι σε "Ήχο Πρώτο" που την ψυχή βαθιά δωρικά στερεώνει, στον τρόπο που έχει γραφτεί το "Ένα το Χελιδόνι". Κάποιες στιγμές μάλιστα, σκεφτόμουν πως χαράμισα τη μελωδία για ένα ποίημα που ταιριάζει σε μπάντα στρατιωτική ή σε αστείο πολεμιστή αλλά αργότερα μπήκα στο νόημα. Πάντα το Ένστινκτο προηγείται της Κατανόησης.

3. Αποσυμβολισμός. ΑΡΗΣ = ΡΟΥΤΙΝΑ, ο Καθημερινός Πόλεμος, ΤΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ, Οικογένεια, Αριθμητική, Οδήγηση, Γνωστοί, Φίλοι, Σχέση, Επιβίωση. ΜΟΥΣΕΣ = ΤΟ ΑΦΗΡΗΜΕΝΟ, η ΕρασιΤεχνία, το μεράκι, η Μοναξιά, οι Ευαισθησίες του καθενός. Και Πολεμώ Και Τραγουδώ, τα καταφέρνω στο ένα, τα βγάζω πέρα στο άλλο. ΑΡΜΟΝΙΚΗ ΑΝΤΙΘΕΣΗ. Νιώθω Δυνατός, νιώθω Ισορροπίας Χαρούμενη Ροή Μέσα Μου.

4.Κάποια στιγμή όμως του Ακροβάτη σπάει το σχοινί. Και ΑΡΗΣ = ΜΑΝΙΑ, Οργή και Θυμός και όλα της Έξαρσης τα Συναισθήματα. ΜΟΥΣΕΣ = ΘΛΙΨΗ, ΝΑΡΚΙΣΣΙΣΜΟΣ και όλες οι Άμυνες του Εγώ απέναντι στο Φαινομενικά Παράλογο Ρυθμό. Κάποια στιγμή ο Εαυτός δεν αντέχει πιά, ζητάει λύση. Δε χωράν δυό Καρδιές σε ένα Κεφάλι. ΤΡΑΓΙΚΗ ΑΝΤΙΘΕΣΗ. Μπροστά του το δίλημμα, "Αρης" ή "Μούσες"; "Συγκεκριμένο" ή "Αφηρημένο"; "Πρώτα θα ζήσουμε, μετά θα φιλοσοφήσουμε", λέει, και ''Αυτοκτονεί". Ο φαντάρος σκοτώνει τους ταραγμένους του Αρχιμήδη κύκλους. Η Πρακτική Ρώμη την Αρχαία Ελλάδα. Αυτή η σκηνή από μικρό με συγκλόνιζε. Η Αφαιρετική Σκέψη μόνη, ανυπεράσπιστη απέναντι στο Φόνο, την Ύψιστη στιγμή του Πολέμου. Η Σκέψη μόνη απέναντι στη ροή της Ζωής. Τα τελευταία λόγια του Βλαντ "Η βάρκα του έρωτα συντρίφτηκε στην τρεχούμενη ζωή".
Και επειδή το post ήταν να βγει για τις 14-2, αφιερώνεται σε όλους, όσοι κατέστρεψαν την προσωπική τους ζωή, ακολουθώντας την Αφηρημένη Πορεία και σε όλους, όσοι αναρωτιούνται ακόμα αν αυτά τα δύο μπορούν να συνδυαστούν. Είναι σκληρή η Μάχη ανάμεσα στον ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ και τον ΑΦΗΡΗΜΕΝΟ ΕΡΩΤΑ. :-)

5. Δυό λόγια για την Διπολική Διαταραχή (Μανιοκατάθλιψη). (((Και μόνο το όνομα που της δώσαμε δείχνει τη γνωστή νεοελληνική διάθεση για λύσεις. Φαντάσου Λάκωνα, να ονόμαζες το blog σου, Λογική Διαταραχή. Το σωστό ειναι Διπολική Αταξία για να αποφορτίσεις το παιδί που κάνει αταξίες :-)..Άγγλοι και Ρωμαίοι και πάλι σωστοί, Dis-Order. Μέσα στην ίδια τη λέξη σου δίνουν και τη λύση.))) ((Το πως ονομάζουν τα ψυχικά νοσήματα δεν τα παίρνω στα σοβαρά, μην κολλάτε εκεί, προσπαθώ να δω την ουσία. Και αφού εδώ υπάρχει ο αριθμός 2, θα παρακολουθώ με ενδιαφέρον την πορεία της στον 21ο αιώνα))) ((( Η πρώτη αντίδραση, ανεξάρτητα αν έχεις ή οχι, είναι πανικός, άρνηση, άμυνα. Μετά διαβάζεις ότι πολλοί Καλλιτέχνες διπολίζονται :-) και περνάς στο άλλο άκρο. Είμαι και εγώ διπολικός, όπως ο Βαν Γκονγκ. Αυτό το στιλ μπορεί να σε κάνει να νιώθεις όμορφα ή απ' την άλλη ένας τρόπος εκλαϊκευσης της BD αλλά εγώ δεν το κρατώ και θα με στενοχωρούσε να βλεπα άνθρωπο μου, που νοιάζομαι, σε τέτοιο τρυπάκι να πέσει.))) (((Τέλος, αυτός που έχει το ψυχικό νόσημα, συνήθως δεν έχει αυτεπίγνωση, τα νιώθει θολά, όταν η κοινωνία μπορεί να βλέπει ξεκάθαρα σε αυτόν αλλον ένα στην "κοσμάρα του μαλάκα''. Όταν όμως κάποτε το αντιληφθεί, θα αναρωτηθεί: "Μα να μη μου μιλήσει κανείς για αυτά;;" και κλείνω με αυτή τη συμπερασματική αξία))))

6.Η Διπολική Αταξία είναι μόλις ένα μέρος του post. Δεν είναι αυτό το θέμα. Εδώ ο αριθμός 2 απλώς, τυχαίνει να συγγενεύει από τη μιά με την ηπιότερη Εφηβική Κυκλοθυμία, που αρκετοί από μας έχουν περάσει και από την άλλη με την Καλλιτεχνική Ψυχολογία. Διάβαζα ένα σχολικό και σε αυτό που έψαχνα πήρα πάνω-κάτω την απάντηση. "Η σχέση ανάμεσα στον Καλλιτέχνη και την Κοινωνία συνήθως δύσκολη. Το αν γίνει εύκολη, εξαρτάται από τον ίδιο". "Στην τυφλή σου πορεία, εσύ γνωρίζεις κάτι EQ παραπάνω, εσύ θα κατέβεις στο επίπεδο της κοινωνίας, μην κλαις και περιμένεις το αντίθετο".

7.Η ουσία είναι ότι πέρα από κάποια φευγαλέα αυτοβιογραφικά, κανείς δεν νοιάστηκε για την Ψυχολογία του Καλλιτέχνη. Και όπως πάντα φταίνε και οι 2. Ο ένας δεν έχει την Ψυχραιμία να Αυτο-Παρατηρηθεί και να Μετα-Δοθεί, ο Ψυχολόγος απ΄ την άλλη παπαγαλίζει, φτιάχνει κουτάκια, και λέει "Απελθέτω απ' εμού το Ποτήριον" :-) Και έτσι μείναμε απλώς στην Ψυχολογία της Τέχνης, τί συναισθήματα δηλαδή προκαλεί ένα έργο στο Θεατή. Η Θεωρία της Τέχνης για την Τέχνη, χωρίς το δημιουργό. Εξεγείρονται δικαίως όταν μπερδεύεις το έργο με το δημιουργό. Αυτοί τη δουλειά τους κάνουν, ας κάνουμε και εμείς τη δική μας. Μόνο να προσέχουν μην τους πνίξει κάνα τεχνοκριτικό δάκρυ-κατακλυσμός σε αστικό σαλόνι.

8. Το blog λοιπόν αναζητά αφηρημένους που έφτασαν ή διάβηκαν τα όρια. Και ο κορυφαίος απ' όσους πέρασαν στο video, είναι ο μαθηματικός και γενετιστής George Price. "Η εξίσωση του αλτρουισμού". Eνας επιστήμονας επιχειρεί να αποδείξει ότι η αυταπάρνηση είναι ορθολογική. Οταν ο Τζορτζ Πράις πέθανε τον Ιανουάριο του 1975, στην κηδεία του πήγαν πέντε άστεγοι άνδρες: αχτένιστοι, αξύριστοι, βρώμικοι. Παρευρέθησαν επίσης ο Μπιλ Χάμιλτον και ο Τζον Μέιναρντ Σμιθ, επιφανείς Βρετανοί ειδικοί της εξελικτικής βιολογίας. Και οι επτά άνδρες είχαν πάει να θρηνήσουν έναν Αμερικανό επιστήμονα ο οποίος βοήθησε να δοθεί απάντηση στο ερώτημα γιατί οι άνθρωποι μπορούν και πρέπει να δείχνουν καλοσύνη ο ένας στον άλλον. Εναν άνθρωπο που επέλεξε να χαρίσει τα πράγματα, τα ρούχα, το σπίτι του και που, όταν η γενναιοδωρία του εξαντλήθηκε, αυτοκτόνησε στα 52 του χρόνια. Ο Πράις θέλησε να περιγράψει μαθηματικά πώς θα μπορούσε να εξελιχθεί μια γενετική προδιάθεση στον αλτρουισμό. Επινόησε μια μαθηματική εξίσωση, που τώρα αποκαλείται «εξίσωση του Πράις», η οποία περιγράφει πώς χαρακτηριστικά που μπορεί, σε ορισμένες περιστάσεις, να αποδειχθούν δυσμενή, επιμένουν παρ’ όλ’ αυτά να διατηρούνται στον πληθυσμό. Ρυθμίζοντας τις μεταβλητές, μπόρεσε να περιγράψει πληθυσμούς στους οποίους η καλοσύνη και η αλληλεγγύη είναι πολύ ισχυρές και διαδεδομένες, όλοι επωφελούνται και ο αλτρουισμός περνάει από γενιά σε γενιά. Περιέγραψε επίσης άλλους, πιο βάναυσους κόσμους, όπου η φιλανθρωπία περιφρονείται και η καλοσύνη πεθαίνει. (Καθημερινή - Economist)

9.Για τον Μπάρτοκ. Το βλέμμα του Μαγυάρου λες και ρούφηξε όλη την Κραυγή του περασμένου Αιώνα. .... ο Μπέλλα μεγάλωσε σχεδόν απομονωμένος από τα υπόλοιπα παιδιά της ηλικίας του, μέχρι την ηλικία των πέντε. Η βασική του διασκέδαση ήταν το να ακούει τη μητέρα του να παίζει πιάνο....Όσον αφορά τις φιλοσοφικές του πεποιθήσεις, ο Μπάρτοκ ήταν «άθεος». Είχε επηρεαστεί βαθιά από τη σκέψη του Νίτσε. Μέσω της μουσικής του δεν αναζητούσε τις υψηλές μεταφυσικές ιδέες και την προσέγγιση της μετά θάνατον ζωής, όσο το να δώσει στους ανθρώπους μια πιο απλή και πρακτική φιλοσοφία ζωής, που ήταν περισσότερο κοντά στη Φύση. Ο ίδιος είχε πει κάποτε χαρακτηριστικά: «Αν ήταν να σταυρωθώ, θα το έκανα μόνο στο όνομα της Φύσης, της Τέχνης και της Επιστήμης».....Το 1930, αρνήθηκε να ακουστούν τα έργα του με οποιοδήποτε τρόπο ( ζωντανή εκτέλεση ή ραδιοφωνική αναμετάδοση ) τόσο στη Ναζιστική Γερμανία όσο και στη Φασιστική Ιταλία. Το 1931, η Γαλλική Κυβέρνηση τον τίμησε με το μετάλλιο της Λεγεώνας της Τιμής, ο Μπάρτοκ όμως αρνήθηκε να παραβρεθεί στην τελετή απονομής, γιατί θα έπρεπε να παραλάβει το μετάλλιο από τον δικτάτορα της Ουγγαρίας, τον Ναύαρχο Χόρτυ....Τα χρόνια που πέρασε ο Μπάρτοκ στη Νέα Υόρκη σημαδεύτηκαν από τη δύσκολη οικονομική του κατάσταση. Όταν αρρώστησε από λευχαιμία, η Αμερικάνικη ένωση συνθετών πλήρωσε τα έξοδα της νοσηλείας του.(Βιογραφίες-Νέα Ακρόπολη)

10. Για τον Νίκο. Ο Σκαλκώτας στάθηκε ο μόνος Έλληνας συνθέτης της γενιάς του που, με εξαίρεση το Δημήτρη Μητρόπουλο, είχε το ψυχικό σθένος να βαδίσει αντίθετα στο ρεύμα το άμεσου περιβάλλοντος, υπηρετώντας την τέχνη του χωρίς ίχνος προσωπικής φιλοδοξίας και κατόρθωσε να ανοίξει ένα νέο κεφάλαιο στη νεότερη ελληνική και διεθνή μουσική που εκ των υστέρων αποδείχθηκε βασική σημασίας.(Jorge-Music Heaven) Το 1933, όταν ο Χίτλερ ανέβηκε στην εξουσία, ο Σκαλκώτας γύρισε στη Ελλάδα, όπου ζούσε παίζοντας βιολί σε διάφορες ορχήστρες. Ένας άλλος λόγος για τον οποίο μπορεί ο Σκαλκώτας να γύρισε στην Ελλάδα εκείνη την εποχή, είναι ότι η υποτροφία που χρηματοδοτούσε τις σπουδές του έληξε. Στην Αθήνα αναζήτησε άλλους τρόπους χρηματοδότησης, που θα μπορούσε να ήταν κάποια άλλη υποτροφία ή εργασία. Πάντως γρήγορα απογοητεύτηκε από την κατάσταση στη μουσική πραγματικότητα της Αθήνας της εποχής.....Ο Σκαλκώτας πέθανε απρόσμενα το 1949 στην Αθήνα, από μία κήλη που είχε παραμελήσει, οδηγήθηκε σε περισφιγμένη με μοιραία κατάληξη, αφήνοντας μερικά συμφωνικά έργα με ημιτελή ενορχήστρωση. (βικιπαίδεια)

11.Για τη Λένα. Θυμάστε το Εδώ Λιλιπούπολη; Δίσκος του 1980, περιείχε μεταξύ άλλων και τα πρώτα ελληνικά τραγούδια μιας καστανόξανθης νεαρής συνθέτριας που λεγόταν Λένα Πλάτωνος, σε στίχους Μαριανίνας Κριεζή. “Ρόζα Ροζαλία” και “Ο Χορός Των Μπιζελιών” τα πιο γνωστά. Στη συνέχεια βγήκε το κλασικό και πρωτοποριακό Σαμποτάζ και μέχρι τα τέλη της παρεξηγημένης εκείνης δεκαετίας, η Πλάτωνος έλαμπε σαν αστέρι του ουρανού. Έφτιαξε μια σειρά από άλμπουμ που πάντρευαν τη μελωδικότητα του Χατζιδάκι με μια πολύ πιο ιδιαίτερη ποίηση από εκείνη του Γκάτσου, εισάγοντας παράλληλα στην Ελλάδα την ηλεκτρονική μουσική, με έναν εντελώς προσωπικό της ύφος. Ύστερα πέρασε από καταθλίψεις, απορρίψεις από εραστές και δισκογραφικές εταιρίες και πολλά άλλα. Αυτό κράτησε αρκετά χρόνια και της κόστισε, τόσο προσωπικά όσο και καλλιτεχνικά, με μια δυσπραγία στην κίνηση και την ομιλία, αλλά και με οκταετή διαστήματα μεταξύ των δίσκων της. Ώσπου το 2008 βγάζει το πολύ καλό άλμπουμ Ημερολόγια και λίγους μήνες μετά μπαίνει με τσαμπουκά σε ένα κατάμεστο Ηρώδειο – ένα Ηρώδειο γεμάτο από 35άρηδες που σημαδεύτηκαν από τη «Λιλιπούπολη», αλλά και 20άριδες οι οποίοι λίγο-πολύ την ανακάλυπταν τότε, μεταξύ των οποίων και εγώ.(Avopolis- Βύρων Κριτζάς) Και ορκίζομαι πως έπεσες από εκείνο τον πλανήτη μαζί με την μουσική σου και πες στον κόσμο την αλήθεια. Μέσα στην βαλίτσα δεν υπήρχε μοναχά η κόκκινη καρφίτσα. Υπήρχαν και οι νότες σου. Και όλα αυτά που συναρμολόγησες πάνω σου και μέσα σου για να σταθείς. Και κοίτα τι πλάκα έχει, που όλοι αυτοί οι γήινοι ερμηνεύουν την εξωγήινη μουσική σου. (σΤη ΛέΝα - CandyBlue)...
12. Όλα στο μίξερ το χορευτικό :-) γιατί :-(Σύννεφα στοιβάζονται πάνω σε σύννεφα, άπειρες οι φωτοσκιάσεις, περιστέρια κάθονται πάνω στα κάγκελα, εκστατικοί κοιτάζουμε. Αλίμονο στους δυνατούς κι ευαίσθητους εξουσιάζονται απ' τους αδύναμους κι αναίσθητους αλίμονο αν κλάψουμε στη θέα των μαύρων στημόνων ενός κοραλλένιου πλάσματος. Πάμε λοιπόν στους χορευτές, τον Ούγγρο, Franz Liszt, τον Ουαλό Karl Jenkins  και το Ρώσο Mikhail Baryshnikov. Για τον Πρώτο "Ψυχή που Χορεύει σπάει τα Ρομαντικά Δεσμά, και ας γεννήθηκε μες στον Χειμώνα, στην Αρρώστια του Αιώνα. Για το Δεύτερο: Ο Κέλτης εμπνέεται τo Palladio από τον Ιταλό Αρχιτέκτονα της Αναγέννησης Andrea Palladio το 1996. (Νο 37 out of kickass classical top 100) (Το video παρμένο από Tylerbburgess) Για τον Τρίτο: Αφιερωμένη η Δραπεύτευση απ' τις  Νύχτες τις Λευκές  στον Άγνωστο Σιωπηλό Σοβιετικό Καλλιτέχνη.

13.Όταν σκέφτομαι ή βλέπω Αντίθεση ηρεμώ, πετώ κι εμπνέομαι, όπου Μονόχρωμο, ψυχοπλακώνομαι και στέκομαι. Πάμε λοιπόν να δούμε τις αντιθέσεις απ' τα δικά μας τ' αφηρημένα τα παιδιά. :-) Που Πάνε τα Τζιτζίκια Το χειμώνα; :-) H Κινηματογραφική Άννα έβαλε Εικονικές Πεταλούδες πάνω στη Μουσική Λένα, στο Τζιτζίκι (Αρχαίο του Τραγουδιστή Σύμβολο) Η Αγγελική, Χαίτη Γυναικεία Μακρουλή στο Γότθο τον Πολεμιστή.

14.Και τώρα Dod, στην αδυναμία μου, τη γενέτειρα των Αντιθέσεων. :-) Ούτε τ' όνομα σου δεν ξέρω, αλλά δεν αργώ να σε βαφτίσω, :-) Ζωγραφένια, Δογραφένια, Βοφραφένια, :-) σαν ένα παιδί που χάνει το ζήτα. Πριν από μένα, του Ηλιογράφου του κανε εντύπωση το προφίλ σου :-). Αν και είναι το καλύτερο απ' όσα κυκλοφορούν για να περιγράψεις τη Διπολική Αταξία, δεν έχει σχέση πιστεύω. :-) Ξεκίνησες με άλλο μονό και στην πορεία όταν κατάλαβες προς τα πού πήγαινε το blog, (αυτεπίγνωση) θέλησες να δώσεις στον αναγνώστη μια φωτο-περίληψη. "Εδώ ανθίζουν όλα τα συναισθήματα, και κλαίμε και γελαμε, και ονειρευόμαστε και σκεφτόμαστε".  Ο Ηλιογράφος στο blog list του, σου έχει δώσει το όνομα "Τα Συναισθήματα του Ρούμπικ" (Ούγγρος κι αυτός:) αυτό θα λεγα με μια λέξη για σένα "Συναισθηματικά Μαθηματικά". Δεν έχω νιώσει πιό Ψύχραιμο Αφηρημένο Ακροβάτη από σένα αλλά σου λείπει το άλλο σου μισό, κάνεις Αρμονική Αντίθεση με την Αγγελική. Αυτή πιό εκδηλωτική έχει πει, (1) πως εξαιτίας σου άρχισε το blog και (2) κάνετε την ίδια δουλειά, :-) ανεβάζετε τον Άλλο ψυχολογικά :-). 

15.Και με τη Μαθηματική πάσα κατηφορίζουμε στο κέντρο του ποστ. Ο λόγος που πήρα αυτήν την Ανεμοστρόβιλη Διάθεση ήταν μια συζήτηση στο blog του Φυσικού Ιωνα, του Ionkorr. Μετά από πολλά "λογικά" κείμενα, πετάει ένα "Feelings" και αμέσως τρέχουμε να τον πειράξουμε "Μα έχει συναισθήματα ένας ορθολογιστής;; πώς κι έτσι;;" πειράχτηκε σε σημείο να μην ξανακάνει ως τώρα ρασιοναλιστικό ποστ :-) Και εκείνος που εμένα την άναψε ήταν ο CsLakonas. Από σένα τον αντιδογματικό δεν το περίμενα αλλά είδες τι προκάλεσες, άρα καλά και τα πειραχτικά. :-) Στην αρχή προλέγει. Τα συναισθήματα έχουν την ιδιότητα μόνο να μας εξαπατούν. Και του λέω θεατρικά "Με καλύπτεις" Και μετά ξεφουρνίζει το Τσιτάτο του Einstein, που σίγουρα θα  το συνέθεσε παίζοντας το βιολί του "Όποιος την Αλήθεια (σ.σ. του Θεού) την περνάει μέσα από το μυαλό παράγει Επιστήμη, όποιος μέσα από την καρδιά παράγει Τέχνη." Ο Καλλιτέχνης δηλαδή δεν μπορεί να σκεφτεί, ο Επιστήμονας δεν μπορεί να νιώσει. Και με τις μπαρούφες του προηγούμενου αιώνα διχοτομούμε τον Ένα και Μοναδικό μας Εγκέφαλο. Και Λογική και Συναίσθημα στον Εγκέφαλο ανθίζουν. Η Καρδιά δεν είναι τίποτα άλλο παρα μία Αντλία Αίματος. Bad timing που λες Lacon, τη μέρα εκείνη  ακριβώς είχα αφήσει ένα σχόλιο του Αλχημιστή, για να δώσει ξανά κανα κείμενο από τα πρώτα που ξεκίνησε, και ανταπόκριση δεν βρήκαν. Εντωμεταξύ, ψάχνω να βρω και το αυθεντικό του Einstein, δεν το βρίσκω...λες να προκάλεσε όλο αυτό το post, ένα ανύπαρκτο λακωνικό quote? :-))) αληθινό παρόλαυτα για την εποχή και την κοινή αντίληψη.

16.Οι αρχαίοι κάτι παραπάνω ήξεραν που δεν διαχώριζαν θετικές και θεωρητικές επιστήμες. Με τις  λέξεις Φιλοσοφία ή Μούσες όλα τα περιλάμβαναν. Αυτος ο Διχασμός, η Διπολική της Κοινωνίας Ταραχή είναι η Ρίζα του Κακού, Η ΑΙΤΙΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΟΥΜΕ Ο ΕΝΑΣ ΤΟΝ ΑΛΛΟ. Από μικρά παιδιά το σχολείο μας βάζει σε καλούπια και ανεπαισθήτως κλειστήκαμε από τον κόσμον έξω. Και όπου θετικές και θεωρητικές επιστήμες, διάβασε επιπλέον ΑΝΤΡΑΣ, ΓΥΝΑΙΚΑ. ΡΟΖ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ;; γιαυτό έγινε ροζ του Ραντάρ η Εξίσωση. Κι αν δεν την καταλαβαίνω τουλάχιστον σκέψου τη μοναξιά του Αφηρημένου Ανθρώπου, που την επινόησε για Μας. Και κλείνω εδώ με τον Αλχημιστή "Ο Κατακερματισμός της Επιστήμης. Η Χημεία ως παράδειγμα".

P.S.
 February 18, 1943 – The Nazis arrest the members of the White Rose movement.

70 comments:

CsLaKoNaS said...

Φίλε Μελιδόνη μεγάλη μου παράλειψη που δε σχολίασα στο πολύ ωραίο σου κείμενο, μέρος του οποίου αναφέρεται και σε μένα.

Τι να πεις φίλτατε...με τσιτάτα των Μεγάλων πορευόμαστε, ενώ καλό θα ήταν να πορευόμαστε με τις ουσιαστικές τους ιδέες...

Να είσαι καλά!

Michalis Melidonis said...

CsLaKoNaS
:-)
Μην κολλάς στο τσιτάτο,
ούτε αλλού.
Σημασία έχει να γίνεται
παιχνίδι,διάλογος
στο μυαλό. :-)

Να αναπνέει το
παντέρμο ελεύθερα.

και Λογικά και Άτακτα! :-)

έχεις και σύ τον αριθμό 2
Επικεφαλίδα :-)

Michalis Melidonis said...

ΛΟΓΙΚΗ ΑΤΑΞΙΑ
Εδώ το ερμηνεύεις ως

διαλεκτική αρχή της αμοιβαίας αλληλεπίδρασης των αντιθέτων.

ετοίμαζε κανα post για αυτό :-)

Ν΄ αποκτήσει το blog σου αυτοσυνείδητη γραφή, και άσε για λίγο τα οικονομικά. ::-)¨

Πάω να ακούσω το Mozart
σου. :-)

dodo said...

Λίγο μελαγχόλησα διαβάζοντας- φιλικό μου πρόσωπο πάσχει από διπολική και έχω δεί τις συνέπειες στην ζωή τής οικογένειας και την αλλαγή τής συμπεριφοράς...

Σ'ευχαριστώ που αφιερώνεις ολόκληρη παράγραφο στην αφεντιά μου. Το εικονίδιο που συνοδεύει την υπογραφή μου σχεδιάστηκε ακριβώς γι'αυτό: γιά να συνοδεύει την υπογραφή μου σε σχόλια που γράφω σε ιστολόγια άλλα από τα δικά μου- δεν ταίριαζε να είναι μόνο γελαστό.

Πάω τώρα να ακούσω γιά πολλοστή φορά την σκαλκώττεια Επιστροφή τού Οδυσσέα, γιατί πολλά έγραψα (και διάβασα).

Michalis Melidonis said...

@CsLaKoNaS
Πέρνα από τα
Κρητικά,
της Ζωγραφένιας. Ντροπή να 'μαι ο μόνος Κρητικός σχολιαστής εκεί.
Δες και τον Αγιο Τίτο, μπορεί
και να σου ζωγραφίσει
την πλατεία Αγίας Αικατερίνης,
που παιζες μικρός
με τα περιστέρια,
αν της το ζητήσεις. :-)

Εκεί θα δεις και Μαθηματικά Αφηρημένα και μόνα τους αφημένα
:-)

Michalis Melidonis said...

@Dodo

1.Δε μελαγχολώ, δε λυπάμαι,
δεν μπορώ να τους φορτίζω,
κι άλλο σε αυτό που περνάνε.

Λυπάμαι μόνο την Ψυχο-φοβία
και την Αρρώστεια της Κοινωνίας μας.

Σφύριξε χαρούμενα ΕΔΟ μαζί μας μπορείς!

2.Μα και να συμπέσουμε και στον
Μπάρτοκ;; :-)

Miraculous :-) Mind-Air In pair of brushes :-)

Michalis Melidonis said...

@CsLaKoNaS

xaxa poulaki mou
αλλούμ μου το γραψες..
γελαστικά επιφυλακτικός με το EQ

Και εγώ επιφυλακτικός
και με αυτό και με άλλα είμαι.

Αλλά δε "γελώ".

Ποιός αντιδρά ο IQ Μαθηματικός
ή ο Άντρας ο βαρύς;;

Από Dod-ειο λινκ

Female brain is predominantly hard-wired for empathy, and that the male brain is predominantly hard-wired for understanding and building systems.

Empathy Να κατανοείς συναισθήματα,
τις απόψεις του άλλου, εσύ
ο χτίστης των περίπλοκων συστημάτων. :-)

Και μη μου πεις πως σε κομπλάρω
και σιωπείς,
γιατί δε θα σαι
τότε ορθολογιστής! :-)

αλλά συναισθημάτων εξαπατηθείς! :-)

Michalis Melidonis said...


@Εντός των Tειχών
:-0

Χωρίς EQ δεν θα μπορέσεις ποτέ
να ΜΕΤΑΔΩΣΕΙΣ στον άλλο
τί σημαίνουν τα Μαθηματικά,
αν ποτέ τύχει να γράψεις
σχολικό βιβλίο
ή post για μας.

Θα μείνεις ένας μοναχικός μετρητής.

Michalis Melidonis said...

Διάβασε
Το Άγχος για τα Μαθηματικά και η Mαθηματική Eπικοινωνία.

Μην προσθέτεις και άλλα αρνητικά
συναισθήματα σε μια "ρομαντική" κοινωνία που έχει στην μπούκα τους
"κακούς" ορθολογιστές και τεχνοκράτες. :-)

Michalis Melidonis said...

και τη
Μαθηματική Λογοτεχνία

Είναι μεγάλο αλλά πήγαινε πάνω στο
pdf-search, γράψε "συναίσθημα"
και πάντα enter. :-)

Michalis Melidonis said...

3.1. Ο ρόλος των συγκινήσεων στη διδακτική των μαθηματικών

Διανύουμε μια εποχή όπου το ενδιαφέρον για την ανάλυση των ανθρώπινων συναισθημάτων και την επίδραση τους στη δημιουργικότητα του ατόμου, στη μεθοδικότητα των ενεργειών στις οποίες επιλέγει να συμμετέχει, καθώς και στην αξιοποίηση των ατομικών δυνατοτήτων του αυξάνει.

Μελετώντας τη νευροφυσιολογία του ανθρώπινου εγκεφάλου παρατηρούμε ότι η ανάπτυξη του συγκινησιακού εγκεφάλου προηγείται της διάπλασης του μέρους του εγκεφάλου στο οποίο οφείλονται οι γνωστικές λειτουργίες του ανθρώπου (Goleman, 1995).

Πιθανόν, τα συναισθήματα προϋπήρχαν των γνωστικών ενεργειών στην ανθρώπινη οντότητα. Βέβαια επιβεβαιώθηκε και ερευνητικά, ότι το μεγαλύτερο μέρος της ανθρώπινης σκέψης έχει σχεδόν πάντοτε συναισθηματικές αποχρώσεις και έχουμε πλέον αποδεχτεί τη γενική θέση περί αλληλεπίδρασης της νόησης με τη συγκίνηση (Ντάβου & Μακρής, 2006, σελ.5).

Michalis Melidonis said...

Και ξαναδές τη δεύτερη μου παράγραφο,
όπου αναρωτιόμουν για ποιό
λόγο έδωσα αυτη την
εσωτερική δωρική
μελωδία στο ποίημα
του Αρχίλοχου
(φαινομενικά εξωστρεφές
και αστείο)

Πάντα το Ένστινκτο προηγείται της Κατανόησης.

Michalis Melidonis said...

Και λίγο Μαθηματική Ζωγραφική.

από τα Masques et Casques (Ματ-Ασπίδες γελούν)

Λέει η Άστρια : θα μπορούσε πάντως, η μία ασπίδα-μάσκα να γελάει και η άλλη να κλαίει, όπως ο συμβολισμός στο θέατρο:)

Και απαντά η Dodο: Δεν ήθελα την μάσκα τής τραγωδίας εδώ, δεν ξέρω γιατί ακριβώς..

Ακολουθώντας το ένστινκτο,
αποφεύγει την περιττή (1) τραγική μάσκα, δημιουργώντας πετυχημένη ζυγή αντίθεση (2). Η τραγωδία ήδη υπάρχει ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΙΔΙΑ ΤΑ ΜΑΤ :-)

Michalis Melidonis said...

@Ζωγραφένια

εδώ κολλάει
το αίνιγμα που σου είχα
πει στην Αλεπού.
O Dod try evens (2) and not (1) odds! :-)

Michalis Melidonis said...

@Lacon
Το βίντεο κλείνει
με τη Ρίζα της Ενότητας.

In mathematics, a root of unity, or de Moivre number, is any complex number that equals 1 when raised to some integer power n.

Ξήγα μου, ξήγα μου :-)

Michalis Melidonis said...

Σας φιλώ και σας καληνυχτώ ένα και ένα κάνουν ένα :-)
και στην αντίθεση έλα. Ε ΤΑΞΙΔΙΑΡΗ ΛΟΓΙΣΜΕ (2 αυτό)

Άχι και να 'ταν μπορετό πριν πέσω και ποθάνω,
τα όσα βάνει ο μαύρος νους σκιάς τα μισά να κάμω

Πέρδικες μπλιο δε κυνηγώ και βιόλες δε σκαλίζω
τση μοναξιάς μου το δεντρί αργά-ταχιά ποτίζω

Η μοναξιά μου εγίνηκε δεντρί και το ποτίζω
και στον παχύ του ασκιανό ολημερίς καθίζω

Ε, ταξιδιάρη λογισμέ με το κορμί μου ορτάκι
στον κόσμο μην αφήσετε αγύρευτο σοκάκι.

Ε, ταξιδιάρη λογισμέ άλογο φτερωτό μου
πάρε με καβαλάρη σου να σμίξω το μωρό μου.

Αφού μια μέρα είναι γραφτό σαν το κερί να σβήσω
αφήστε με το δυστυχή ως πεθυμώ να ζήσω.

CsLaKoNaS said...

Μελιδώνη είσαι σίφουνας. Δε μπορώ να διαβάσω και να απαντήσω σε όλα. Επιφυλάσσομαι να το κάνω μέσα στο Σ/Κ.

Να είσαι καλά!

Rodia said...

Σίφουνας, δε λες τίποτα! Μελιδόνιος Καταιγίδα είναι! :)))

Μιχάλη, και πολύ σούπερ ποστ! θα πάρει μια βδομαδα όπως το υπολογίζω να δω όλους τους συνδεσμους.. Υπομονή...

Μόλις επισκέφτηκα το Φώντα και τον συνιστώ ανεπιφύλακτα: Το μπλογκ του είναι σπέσιαλ γιατροσόφι, και να θες δε μπορείς να αντισταθεις στον καταρραχτη γέλιων που προκαλούν τα γραπτά του. Ειναι (κι αυτος) μαγος λέμε.

Rodia said...

Επειδη φαινεσαι καλο παιδακι, σου χαριζω αλλον ενα συνδεσμο που ανακαλυψα πριν απο λιγο. Ελπιζω να σου αρεσει :)))

Michalis Melidonis said...

@CsLaKoNaS

Ε ας γίνω αεράκι

Να ξέρεις δικό
μου άνθρωπο σε νιώθω,
και το πρώτο μου
μαθηματικό τραγουδο-ποστ
θα το αφιερώσω σε σένα.

Να σαι καλά!

"Πειράζουμε αυτούς
που αγαπάμε" :-)

Michalis Melidonis said...

@Rodia

Αφού μου φερες τα δώρα σου,
να σου θυμίσω και εγώ
το απόκρυφο δικό σου.

Και ας λέει για τη Μάνα,
το τραγούδι μιλά,
για τον Καλλιτέχνη
που γεννά.


Καταπληκτικές οι αντιθέσεις του,
ονειρικές οι εμπνεύσεις του. :-)



Για όλες τις μανούλες που γιορτάζουν σήμερα

Πρέπει οπωσδήποτε να σκεφτώ κάτι όμορφο.
Πρέπει να γράψω κάτι όμορφο.
Δε σκέφτομαι όμως τίποτα, ούτε όμορφο ούτε άσχημο.
Πάλι καλά.
Κάνω μιά ανάποδη τούμπα.
Με το κεφάλι κάτω, ίσως κατεβάσω καμμιά ιδέα!
Νάτη νάτη, έρχεται, πλησιάζει...
Φαπ! της δίνω μια ξανάστροφη και την ξαπλώνω!
Τώρα θα σου δείξω παλιοϊδέα!
Γιατί άργησες τόσο, ε;
Δε θέλω δικαιολογίες...
Πες μου αμέσως που τα κουτσόπινες από βραδύς, πες μου γρήγορα!!
Δε θέλω "μα και ξεμά" την αλήθεια! Και γρήγορα!
Θέλω την α λ ή θ ε ι α ! ! !
Η αλήθεια είναι αυταπάτη;
Αυτό δεν είναι όμορφη σκέψη, πάρα κάτω!
Και η φιλία αυταπάτη; Μωρέ μπράβο! Θα σου δώσω μιά ξανάστροφη ακόμα μπας και συνέλθεις!
Δηλαδή υπνοβατούμε; Ζούμε; Τι θες να πεις επιτέλους;
Πες το καθαρά: Ζούμε στον ύπνο μας, ε;
Θα σού 'λεγα καμμιά κουβέντα τώρα αλλά έχε χάρη που σε χρειάζομαι...
Δε σε χρειάζομαι; Μπορώ δηλαδή να κατεβάσω και μόνη μου όμορφες σκέψεις, χωρίς τη βοήθειά σου;
Πώς; δε μου λες τον τρόπο, ε; Τι να σου πω τελοσπάντων!
Ιδέα είσαι και φαίνεσαι, που θα μου τη βγείς κι από πάνω!!
Λοιπόν, έχουμε και λέμε: Καλή ιδέα δεν κατεβαίνει, αυτή που κατέβηκε είναι άχρηστη, ακοινώνητη, ένα όρθιο βλήμα...
Ας κάνω μια τελευταία προσπάθεια.
Θα κουτουλήσω τον τοίχο...
Ωχ! Τό 'σπασα το ρημαδιασμένο το κρανίο μου ου ου!!
Χιλιάδες πουλάκια πετούν προς το ταβάνι!
Πεταλουδίτσες με χρωματιστά φτερά!
Μπλέ, γαλάζια, πορτοκαλλιά, κίτρινα, κόκκινα, ασημένια...
Τι ομορφιά είν' αυτή;
Από πού ξεπήδησαν;
Προς τα πού πηγαίνουν;
Τι με νοιάζει; Είναι κάτι όμορφο, όπως και να το κάνουμε...
Εσπασα το κεφάλι μου αλλά μου ήρθαν επιτέλους όμορφες εικόνες στο μυαλό, που φτερουγίζουν ανάλαφρα...
Ανάλαφρη αισθάνομαι και'γώ, ούτε πόνος ούτε τίποτα!
Αυτό ήτανε λοιπόν!!
Καλημερούδια σε όλους, καληνύχτα σ' όσους πάνε για ύπνο και... καλή μου μανούλα Χρόνια Πολλά!!!



και η φιλία αυταπάτη; Μωρέ μπράβο!

ΣΜΟΥΤΣ, Μαρίνα μου! :-0

Michalis Melidonis said...

Και από τα Ψηλά στα Χαμηλά
απ' την Άρση στη Θλίψη. (2) :-)
...................................
"Και επειδή το post ήταν να βγει για τις 14-2, αφιερώνεται σε όλους, όσοι κατέστρεψαν την προσωπική τους ζωή, ακολουθώντας την Αφηρημένη Πορεία και σε όλους, όσοι αναρωτιούνται ακόμα αν αυτά τα δύο μπορούν να συνδυαστούν. Είναι σκληρή η Μάχη ανάμεσα στον ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ και τον ΑΦΗΡΗΜΕΝΟ ΕΡΩΤΑ. :-) "

...............................
Απόψε μύρισε βροχή
Άγνωστε Ψηφιακέ Διαβατη
κι ειν' η καρδιά σου μοναχή κι η Ευτυχία σου φευγάτη
Χειμώνας έφτασε νωρίς,
χωρίς ζεστή να βρεις αγκάλη,
κάπου θε να βρεξε και σύ,
μέσα στης πόλης τη φιάλη
Χειμώνας έφτασε χωρίς να βρει το στόμα σου όλλο στόμα,σαν κάθε χρόνο και απορείς,
Δεν το συνήθισες ακόμα.


"Δυνάμεις του Αιγαίου"
και Δυνάμεις του Μέσα μας
που πλέω. :-)

Δεν μπορεί, κάποια ψυχή
μοναχική θα αναδυθεί. :-)

στη Μ π α λ ά ν τ α
τ η ς

Β ρ ο χ ή ς.
:-)

Rodia said...

Πού το ξεθαψες βρε θηριο; Ούτε που θυμαμαι πού και πότε τό'γραψα...
Αϊζενχάουερ ειναι αυτός ;ΡΡ

Ευχαριστω για τη μπαλάντα :))) Υπέροχη!!!

Rodia said...

Googlισα και το βρηκα, μη παιδευεσαι... και δεν ξερω αν πρεπει να χαρω που είμαστε όλοι φακελωμένοι! ;)

Ζούμε σε φακέλους
αγκαλιά μ' αγγέλους! :)))

Michalis Melidonis said...

:-) οι αγγέλοι για το επόμενο ποστ,
αυτό θα κάτσει για καμιά
βδομάδα, όπως είπες, το λιγότερο. :-)

Rodia said...

Δεν ξερω αν το εχεις ακουσει/δει, όλα να τα περιμενει κανεις απο ενα διαδικτυακό ανασκαφέα(!), έχω κάτι με... αγγέλες! :))

Michalis Melidonis said...

κριμα ρε πστ να μην έχει
το blogspot audio,
να ακούσεις από μένα αυτό..
ataka kai epi topou

Και εγώ σαν Μιχαήλ Αρχάγγελας
στον Παπικό, Χειμερινό τον Άγιο
τον έριξα σε φρουδικό ναυάγιο,

σε σαμποτάζ φεμινιστικό

για να προωθήσω το δικό μου το μωρό,
τον Άγιο Υάκινθο, τον Κρητικό.

Όλα για πάρτη σου Ροδιά
για σένα αντιτραγουδώ,
και επισημαίνω πως,
Όλα για το πάπλωμα,
Όλα για το παγκάρι,
Μα φέρε μου σαν κοιμηθώ,
Αγάπης μαξιλάρι,

να θυμηθώ τα νιάτα μου,
που σαν καντηλανάφτρα,
σας άναβα και τρέματε
τα δύσμοιρα αγοράκια :-)


Υ.Γ.

Να πούμε κάτι και για
την Ερμαφρόδιτη
Ψυχολογία του Καλλιτέχνη


χαχα

Και πρόσεχε τις αγέλες! :-)

Rodia said...

Υπαρχει το PodOmatic.com που εχει ανταπόκριση με το blogger.
Γράψου να στελνεις. Τα πρωτα 500ΜΒ ειναι δωρεαν!
δες π.χ. εδω που στελνω κατευθειαν μουσικες.

Rodia said...

Ααααα πού πήγε η ομοιοκαταληξια;

να θυμηθώ τα νιάτα μου,
που σαν καντηλανάφτρα,
σας άναβα και τρέματε
μη χάσετε την... κάφτρα! :)

Michalis Melidonis said...

Άστα και κάηκα,
γράφτηκα αλλά
θέλει -όφωνα,
και την ψάχνω.

Να σαι σίγουρη όμως,
και όλοι όσοι
περνάτε απεδώ (το μυαλόμ εννοώ)
πως στο στόμαμ θα σας πιάσω! :-)

Πάτησα γκάζια με
βαριά φιλοσοφία
και χρειάζεται
μια μινιμάλ ροδιακή ματιά,
στα μέσα μου τοπία! :-)

Rodia said...

Εχω το CREATIVE SD-50 που ειχα ψωνισει πριν καμμια 10ρια χρονακια απο το e-shop, αλλά τώρα βλεπω πως δεν το διαθετει πια...

Βρήκα όμως αυτα:
1
2
3
4
με ενα προχειρο ψαξιμο. Θα βρεις και αλλα μεταξυ 4€ και 14€ -νομιζω. Εχει και στην Κρητη καταστημα ηλεκτρονικών on-line, που δεν θυμαμαι πώς το λενε...

Παντως, μη βασιστεις στο μικροφωνο που υπαρχει στα ακουστικα, προτιμησε (ως αρχαριος) ενα επιτραπεζιο. Είχα ενα υποτιθεται *πολυ καλο* και ακριβο, αλλα τά'σπασε σε 2-3 μηνες.. και ξαναγυρια στο παλιο και δοκιμασμενο μικροφωνακι μου.

Χρειαζεσαι και προγραμμα, π.χ. μια εκδοση του Adobe Audition, που μπορεις να κατεβασεις δωρεαν απο torrent ή αλλου...
Αντε, καλη συνεχεια! :))

Michalis Melidonis said...

Βασικά θα προτιμήσω να συνεχίσω
στο studio,
και μετά εικονική σκηνοθεσία
στο youtube.

Μ' αρέσουν τα βίντεοκλιπ :-)

Ως αρχάριος ευχαριστώ
για τις αρχαίες σου συμβουλές. :-)

Υ.Γ.

Όπως μόλις διαγνώσατε αγαπητοί blogo-θεατές, αυτή η 2πλη σύναψη των τρελών νήσων, (((Κρήτης + Κεφαλλονιάς))) ...πολύ βαριά
και την ψάχνω κατα DNA μεριά :-)

Rodia said...

Ναι, ξερω, μιαδυο φορες που ηρθα στην Κρητη... βαρυστομάχιασα!!! Αντε να αρνηθεις κέρασμα σε κρητικο.. απαπαπαπα!!!

και 'γω θελω βιντεοκλιπ, αλλα θελω και υπομονη για να μαθω.
(ισως το καλοκαιρι)

Michalis Melidonis said...

χμ Εγώ ξέρω μόνο πως καταπολέμησα
το πάθος της λαιμαργίας (ρώτα και
τον συμπατριώτη μου τον CSLakonas
κάτι στο dna μας παίζει, θα το ψάξω :-)

@Λάκων
Στο 9.25 του video
ο πραγματικός αριθμός π λέει Get real! του φανταστικού (της τετραγωνικής ρίζας του -1) που απαντά Be rational!

Όπως βλέπεις δεν εξαπατάνε
μόνο τα συναισθήματα,
αλλά και τα μαθηματικά
ρασιοναλιστικά παράδοξα,
που καλά τα γνωρίζεις. :-)

Κάτι παρόμοιο παίζεται με το EQ (το παγόβουνο) και το IQ ( η κορυφή του)
έλα στην πραγματικότητα,
μην εγκλωβιστείς στο ρασιοναλιστικό Εγώ.

(υπάρχει και καλός και
κακός Εγωισμός :-)

Και πραγματικότητα είναι ο Άλλος,
το Περιβάλλον έξω από μας.

αλλά τί παίζει με τον αριθμό π
είναι ο π''ς και Άρρητος...

δηλαδη ο Άλλος ρητά δεν ορίζεται.

Ο παπάρας ο Σαρτρ, του 20ου αιώνα
κι αυτός
(πόσες παπαγάλες ψυχές πήρε στο λαιμό του
με τις σοβαρές του αρλούμπες δεν μετριούνται) το δεσε κορδόνι
και είπε ((Ο Άλλος είναι η Κόλαση))
όρσε!

αλλά επειδή και εσύ στο blog
σου ειδα πως έχεις το π
σε μια εξίσωση (ποιά
είναι αυτή στα δεξιά σου;)

Αυτή είναι συναισθηματική
νοημοσύνη,
θα σου πω,
να προσπαθείς
να ορίζεις το άρρητο,
να μη ζητάς την εύκολη διαγραφή
και τα κουτάκια,
να μπορείς να πεις ένα συγγνώμη
ή έκανα λάθος, πάμε πάλι απ' την αρχή, με την ίδια ορμή,
να ελέγχεις τα συναισθήματα σου,
και τ' αρνητικά και τα θετικά.

:-)

Υ.Γ.
Το ρούφηξε και ο Βάζελος,
εμ μου θελε ο Σισέ να παραστήσει
τον ερμαφρόδιτο καλλιτέχνη.. χαχα :-)

Michalis Melidonis said...

Πες ότι μία μοναχική πανεξυπνη
με υψηλό IQ διάνοια με άπειρες επινοήσεις αλλά χαμηλό EQ,

κάποια στιγμή παίρνει το Νόμπελ,
και

1. Δεν μπορεί ελέγξει
τη φόρτιση (γλυκιά ή αρνητική)
από τους θαυμαστές και λαμπερό
έξω κόσμο, ο οποίος ζητά
νούμερα και θέαμα, σιγά
μη νοιαστεί για το τί
πέρασες.

2.Δεν μπορεί να μεταδώσει ή
να απαντήσει για ποιό λόγο
έχασε όλη τη ζωή
για αυτές τις επινοήσεις.

3.Αδυνατεί δηλαδή
να αυτοπροστατευτεί,
και κάποια στιγμή
ή απομονώνεται ξανά,
ή επιτίθεται στον "κοινό νου",
την κοινωνία.

Michalis Melidonis said...

Και οι Καλλιτέχνες μπορεί
να 'χουν το κοινό τους,
ή ακόμα και μόνοι,
να γλυκαίνονται
με τις εμπνεύσεις τους.

αλλά στην περίπτωση
της Ψυχολογίας του
Επιστήμονα-Ερευνητή
τα πράγματα είναι σαφώς πιο
δύσκολα.

Η Επιστήμη όχι μόνο δεν λάμπει
στο κοινό μάτι όπως η Τέχνη,
αλλά τη βλέπουν ακόμα ως η Αιτία
του Κακού που περιβάλλει
τις Συγχρονες Αστικές Κοινωνίες.

Το παραμύθι της αγνής Φύσης, της Εδέμ,του Αδάμ και της Εύας που το κατέστρεψε το φίδι της Τεχνολογίας ακόμα πουλάει.

Michalis Melidonis said...

Για τη Φυσιολατρική Παραμυθένια
Ελλάδα ούτε συζήτηση, πάμε δυτικά.

blind somebody with science (British & Australian)
if you blind someone with science, you confuse them by using technical language that they are not likely to understand.

είδες που κατάντησε
η Επιστήμη;; ...ο Ορθολογισμός;..
να 'ναι Ακατανόητα Κινέζικα!

"it's all science to me!" :-)

..Do you have the power to make me
understand? :-)

dodo said...

Θα ξέρεις ασφαλώς ότι ο δευτερότοκος γιός τού Σκαλκώττα- Νίκος και αυτός, καθώς γεννήθηκε μετά τον θάνατο τού πατέρα του- είναι διεθνής σκακιστής και προπονητής στο σκάκι...

Michalis Melidonis said...

:-)
1.Ευχαριστώ για την πληροφορία

2.Δες στα image links (Good Luck for K8) τί ειν' τούτο;;

3.Ο Ποσειδώνας ευνόησε στο 90'
την ομάδα του λιμανιού τελικά χαχα
(ξανά ο Σισέ δε σκόραρε σε ντέρμπυ)

Michalis Melidonis said...

@CsLakonas

Και καταλαβαίνω ένα επιπλέον λόγο
που ήσουν επιφυλακτικός
για αυτά, αφού "το EQ
είναι της μόδας
στα life style media
και Marketing Ψυχολόγοι που
γνωρίζουν να χειρίζονται
το κοινό, το χαϊδεύουν
με τέτοιες ιδέες"

"Και ο έξυπνος ακροατής θα κρατήσει
αυτό που ακούγεται στα αυτιά
του όμορφα. (Καληνύχτα)"

dodo said...

"GOOD LUCK!", for K8": Ένα βιαστικό σκιτσάκι γιά να ευχηθώ στην Κate, μιά κοπέλα που τραγουδούσε σε μπαρ με την κιθάρα της- έφευγε στο Λονδίνο με όνειρα επιτυχίας και δισκογραφίας.

Φοβούμαι πως η ευχή μου δεν έπιασε :-(

Michalis Melidonis said...

Και που είναι το κορίτσι
τώρα να το βοηθήσουμε; :-)

Δεν έχει blog να
τη λινκάρω και να
βγάλω το αεροπλάνο;

Michalis Melidonis said...

Απ' τον Ποσειδώνα σου.
Ναυτεπίγνωση =

= η Αυτεπίγνωση (1) όταν βρισκόμαστε
στη ζωής τη θάλασσα (1), τον "Άρη-Ποσειδώνα" και μας βρέχει αναλόγως μπουνάτσα ή τραμουντάνα. (2)

όταν είσαι στα δύσκολα
και το γνωρίζεις
και ψάχνεις
για λύση.

"Και ναι όταν ένας άντρας
παίζει με το καραβάκι του
μες στο μπάνιο ενός πλοίου
έχει χάσει μέσα του την
Ταξιδιάρα Ψυχή, τον Οδυσσέα
για να στο συνδέσω με το
Σκαλκώτα.

Ξαναδιάβασε την 11η παράγραφο,
σκεπτόμενη τη φράση "Επιστροφή
του Οδυσσέα"
πόσο ειρωνική
και τραγική ακούγεται.

Μάνα μου Ελλάς.

"Έχασε τη ζωή του,
κέρδισε την Ψυχή του"

dodo said...

Μιά καλή on line πηγή, αν θέλεις να διαβάσεις περισσότερα γιά τον προσωπικότητα και το έργο τού Σκαλκώττα- γραμμένα ΚΑΙ με συναίσθημα.

Michalis Melidonis said...

Ευχαριστώ

@Lacon η Ζωγραφιά της Dod
σαν Μαθηματικό Παράδοξο
ακούγεται.

Ο συνταξιούχος Ποσειδώνας
ταξιδεύει με το Καραβάκι
του Μυαλού του, μέσα
στο μπάνιο ενός πλοίου.


Και να ξέρεις ακόμα
και αν η συναισθηματική
νοημοσύνη αποδειχτεί
μια "ψευδο-επιστήμη"
για να χρυσώνει το χάπι
σε αυτούς που στερούνται IQ,
εμένα θα με ενδιέφερε
να μάθω για ποιό λόγο
στήθηκε το όλο αμερικάνικο σκηνικό. :-)

Michalis Melidonis said...

@Lacon

όταν λες

"Τα συναισθήματα έχουν την ιδιότητα ΜΟΝΟ να μας εξαπατούν".

πολλές ερμηνείες μπορούν
να δοθούν αλλά εγώ
θα κρατήσω για τώρα μία.

Νιώθω ο Κρητικός
τον Κρητικό.

Όταν οι Μανώληδες (οι Κρητικοί δλδ) λένε τέτοια κουβέντα, έχουν επίγνωση σε τί "τραγωδίες,κουζουλάδες, βεντέτες
και πάθη",
μπορεί να τους οδηγήσει
η "αχαλίνωτη καρδιά".

Γιαυτό ζητάνε το ψύχος,
να μπορέσει το θερμοκέφαλο μυαλό,
να αναπνεύσει ελεύθερα.

Ζήτημα DNA πάλι,
να ψαχτούμε.. :-)

belinha said...

Hello!!! Thanks for the support! I stopped updating that blog because I don't have time for everything!:)
Please follow my other blog-A Portuguese Blog. I am updating it at least every week with different topics. Mostly it's a blog about my products sales but sometimes I blog about Portuguese tradition, food, culture...and secondhand smoke!
Have a good weekend!
Dodoulis is a great blog-friend, yes!:))

belinha said...

Ahhh!! I'm not so sure about the hairy men. Haven't you seen a TV comercial about cut men hair machine in the shower?!! I thought that too weird. Fashion is ending with hairy men!And there was this ad campaign against bearded men too...again, stupid. But it might be a kind of sign.Tom Selleck's era is over!:))))

Michalis Melidonis said...

:-)
not about those rational hairs, dear face,
You came in a sub-real space!

about the hairs in our brains,
smash the chains! :-)

Female brain is predominantly hard-wired for empathy, and that the male brain is predominantly hard-wired for understanding and building systems.

Do you have EQ or IQ?

Click on the video

Michalis Melidonis said...

Empathising-Systemising (E-S) theory

τσακώσαμε άλλον έναν αριθμό 2 :-)

από τον ψυχίατρο και ερευνητή
του αυτισμού Simon Baron-Cohen

Michalis Melidonis said...

Mind-blindness can be described as an inability to develop an awareness of what is in the mind of another human.

(Να γνωρίζεις τον άρρητο πραγματικό αριθμό π, που λέγαμε)

It is not necessarily caused by an inability to imagine an answer, but is often due to not being able to gather enough information to work out which of the many possible answers is correct. Mind-blindness is the opposite of Εmpathy.

Michalis Melidonis said...

ALEXITHYMIA

a state of deficiency in understanding, processing, or describing emotions.


1. difficulty identifying feelings and distinguishing between feelings and the bodily sensations of emotional arousal
2. difficulty describing feelings to other people
3. constricted imaginal processes, as evidenced by a scarcity of fantasies
4. a stimulus-bound, externally oriented cognitive style.

ελληνικά δες ΑΛΕΞΙΘΥΜΙΑ.

belinha said...

Now that was a long shot! How could I ever, ever thought about "hairs in our brains" when I was writing about Elmo and Katy Perry?! What do you meano about EQ or IQ? Emotional intelligence? Just to know before I start writing about Tom Selleck again! Enjoyed the idea and association of media in your slide...and Dodoulis drawings in it!;)

Michalis Melidonis said...

Boys like to tease girls. :-)

As an EQ artist, you can say
whatever IQ you want,
I accept it all :-)

Up, below the video, links await.

Michalis Melidonis said...

@Belinha amiga

Papelustro shows :-)
Smoking blinds the eyes of Health!.

Some people have the EQ
power to cut down on smoking.

Other IQ smart guys love
it as life style...the death smile :-)

dodo said...

Δύο ή τρία; Female, Male or Balanced, λέει η έρευνα τού Baron Cohen- μέχρι που θα έρθει κάποια άλλη και θα την ανατρέψει ;-))

Michalis Melidonis said...

πάντα στην έρευνα
ζητάμε την ανατροπή
της ανατροπής,
να μη μείνουμε ποτέ
στάσιμοι,
σε δόγματα
και αξιώματα. :-)

ακόμα και στις
πιό ατράνταχτες
αλήθειες
αφήνουμε μιαν αμφιβολία.
Τώρα μαθαίνουμε σιγά-σιγά και
χαρτογραφούμε τον εγκέφαλο.

Michalis Melidonis said...

Female, Male or Balanced

βάλε και ένα τέταρτο,
τον ερμαφρόδιτο
στον εγκέφαλο καλλιτέχνη


"κάποτε ενδεχομένως
και ανισόρροπο" χαχα :-)

belinha said...

:) Yes, you have found the reason. Katy Perry is a cute girl but that's not my kind of music. But if one consider that she was giving a show instead of a music concert maybe it wasn't that bad.That's what we get these days: pop music needs to dress up in many ways to succeed! But I posted Sesame's KP video also because I look at it and I do not see it as harmful to children. But a lot of moms and dads did. Probably more moms than dads.It's curious how society works.

Michalis Melidonis said...

harmful to children?
no way!..Katy holds alive the child inside her ...but as a "hairy Elmo"
I would be jealous of her cat..:-)

Michalis Melidonis said...

@Dod
ή θα με τρελάνει
ή θα την τρελάνω
την Πορτογαλέζα σου :-)

Michalis Melidonis said...

@CsLaKoNaS
.....................
Συναισθηματική Διαδικτυακή Νοημοσύνη =

= όταν δέχεσαι διαλεκτική επίθεση

ή νιώθεις πως δεν σε καταλαβαίνει
ο απέναντι

να διατηρείς την αυτοκυριαρχία
και την ορμή για νέα παρτίδα
διαλόγου στην τυφλή του ίντερνετ
επικοινωνία. :-)

Να ακροβατείς ζωντανός μες στο σκοτάδι.

Να ακούς το εσωτερικό σου το αυτί. :-)

Verónica Marsá said...

Θα χρειάζομαι μία ζωή να διαβάζω τόσα γράμματα, φίλε μου!!!

Muy bueno el final haciendo referencia a los cinco estudiantes pacifistas, los miembros base de la Rosa blanca, contra el nacionalsocialismo!

Besito, compañero!

Michalis Melidonis said...

:-)
Τότε δες το video,
τα γράμματα δεν έχουν πέραση,
ζούμε σε εικονική εποχή. :-)

Con-pañera Besonica,
tengo hambre de sueños. :-)

Michalis Melidonis said...

@Kary

Ασε τις ευαισθησίες
σου είπε κάτι το Φλασάκι,
το επανέλαβα και εώ

Αν υπήρξε ποτέ
ο Λακωνάκος φίλος σου
ΝΙΩΣΕ ΤΟΝ, ΣΩΣΕ ΤΟΝ! :-)

Michalis Melidonis said...

:-)
Katalava, ντύνεσαι
colombina σήμερα,
και αφήνεις της ζωής
τα ανήμερα...


Διάβασε το Ρασούλη
ξανά προσεκτικά

Μ' έν' αμάν αμάν στα χείλη
πάω πίσω στα παλιά
κι αν τυχόν γίνω ρεζίλι
φταιν τά αισθηματικά

Τι κι αν είσ' απ' τη Λιβύη
εργατάκι και φτωχό
κι άσ' τό νταχτιρντί να γίνει
πατιρντί κανονικό

Με δυο όπλες κι ένα άιντες
με ουίσκι και λοιπά
θα πηδάμ' απ' τις βεράντες
στου Ζαλόγγου τή μεριά

Τι κι αν είσ' απ' τη Λιβύη
εργατάκι και φτωχό
κι άσ' τό νταχτιρντί ταξίμι
να κομπλάρει ο Ανταμό
κι άσ' τό νταχτιρντί να γίνει
πατιρντί κανονικό

Πες τού Νιόνιου να κουρντίσει
και του Γιώργου να τή βγει
ο Λιδάκης να βρει λύση
κι ο Μανόλης να πιαστεί

Τι κι αν είσ' απ' τη Λιβύη
εργατάκι και φτωχό
κι άσ' τό νταχτιρντί να γίνει
πατιρντί κανονικό.


Akou to edw sto youtube


Λιβύη = η απέναντι όχθη

Χορός (του Ζαλόγγου)=
= η Λύση της 13ης παραγράφου Όλα στο μίξερ το χορευτικό ενάντια
στο Mal du siècle. (Δες και ακου τα links)

να κομπλάρει ο Σωτήρας Adamo, η έντεχνη εσωστρέφεια :-)

xaxa να δω που θα σώσουμε
τόσους μετανάστες!! :-)

Michalis Melidonis said...

Ρίξε τον "Καντάφι" ΕΞΩ
και είσαι ΜΕΣΑ (στo νόημα) :-)


και θα βρούμε e-χώρο και
για τους μετανάστες. :)

Michalis Melidonis said...

Και λες εσύ: αφού
πάλι μόνο του το
πουλί θα τα πεί,
ας αράξω γω σαν θεατής. :-)
___________________________
Ως blogo-κεντρικός λοιπόν,
πρέπει δώσω μιαν ουσία,
κάτι συγκεκριμένο,
και η blogo-ουσία
λέγεται Karyatida62.

Απ' όσους έχω μιλήσει ως τώρα,
έχεις τον υψηλότερο δείκτη EQ
e-συναισθηματικής νοημοσύνης
,
κι ας διαφωνούμε σε IQ διάφορα,
αυτό το κάνει ακόμα πιο
ενδιαφέρον.
(αλλά μην το παίρνεις πάνω σου,
γιατί θαυμαστικός στο EQ
ειν' ο κατήφορος)

Από την πρώτη κεραυνοβόλα στιγμή
που γνωριστήκαμε (με ατάκες όπως
"μπούφε","γαμπρέ από Λονδίνο", "Καλλιόπη", "Κάργια" κτλ) άλλοι
θα κόμπλερναν και θα σιωπούσαν,
εμείς συνεχίσαμε.

Στα ΜΑΡΜΑΡΑ μάλιστα σου 'κανα
μιαν αντίστοιχη κατα μέτωπο διαλεκτική
επίθεση στην ουσία του
ψηφιακού είναι σου.
Και όμως είπες τα δικά σου,
έγινε διάλογος και με
επιχειρήματα και
με συναίσθηματα,

Αν μάλιστα λένε πως
οι γυναίκες καταλαβαίνουν
τον Ερωτα εγκεφαλικά
(για διανοούμενες δεν το συζητώ χαχα) είναι σαν να κάναμε
Διαλεκτικό Ερωτα σε εκείνο το post.

Απ' την άλλη μπορεί να 'χεις
τεράστιο IQ και μνήμη
αλλά να λείπει το
μίξερ της Φαντασίας,
και ΕΞΩ να μην μπορείς
τα πεις τα ΜΕΣΑ σου.

Και δεν ήταν παλιά έτσι
ο Lacon, (αν τον δει κάποιος
τώρα σε κάτι απότομες
κουβεντάρες που πετά,
θα τον παρεξηγήσει)
αλλά εγώ θυμάμαι τα παλιά
και ελπίζω. :-)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Απ' το θεατρικό σου
((:Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί η πλειονότητα των αντρών δυσκολεύονται να παρακολουθήσουν θεατρικές παραστάσεις...)))

γιατί έχουμε ΙQ μετρητή(1),
αλλά αιτούμεθα EQ (2)συσκευή :-)

Φοβόμαστε να κοιτάξουμε
τα κενά της ψυχής μας
και θέλουμε δίπλα μας
να μας κρατάτε το χέράκι,
σαν το μικρό παιδάκι. :-)

Και λες πριν
"Στο γήπεδο μαζί σου θαρχόμουν πρώτα για την παρέα σου, και δεύτερον για να κάνω ένα "ρεπορτάζ" στην κερκίδες..."

έτσι EQ-μπαίνεις
στο αντίθετο το ρεύμα,
όπως σου είχα πει,
για σένα και τον Ιωνα
http://ionnkorr.blogspot.com/

Τα ετερώνυμα έλκονται,
να προσέχεις!
και για μένα
τώρα το λέω χαχα :-)

Υ.Γ.
Τυχαίο το 69ο σχόλιο;;
δεν νομίζει ο Στέλιος...
Μας σκηνοθετεί ο συμπαντικός
ο Κοέλιος χαχα

Michalis Melidonis said...

@CsLaKoNaS

Καλά τα θεατρικά,
καλύτερα τα πρακτικά.

Και απευθύνομαι στον
Liberal/Libertarian Lacon

Αν ο ΙQ καπιταλισμός
ενδιαφέρεται για το EQ,
αυτός που πάντα
αυτο-αμφισβητείται
και μετασχηματίζεται,
εσύ γιατί σιωπάς;

δες.

1.EQ Emotional Capitalism

2.EQ Business Etiquette Quotient

3.Συναισθηματική Νοημοσύνη + Εργασιακές Σχέσεις

Michalis Melidonis said...

Θα σου πρότεινα επίσης το "αλχημιστικό"
blog

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ + ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ

Η "Κατερίνα του Βορρά" είναι η πρέσβειρα
του Logicomix στην μπλογκόσφαιρα,
στις πλατιές ψηφιακές μάζες. :-)

Μην αναγκάσεις τον Δοξιάδη
να σου ψάλλει
και τον Παπαδημητρίου
να σε χακάρει
με το Καβαφικό


Χωρίς περίσκεψιν, χωρίς λύπην, χωρίς αιδώ
μεγάλα κ’ υψηλά τριγύρω μου έκτισαν τείχη.

Και κάθομαι και απελπίζομαι τώρα εδώ.
Άλλο δεν σκέπτομαι: τον νουν μου τρώγει αυτή η τύχη·

διότι πράγματα πολλά έξω να κάμω είχον.
Α όταν έκτιζαν τα τείχη πώς να μην προσέξω.

Αλλά δεν άκουσα ποτέ κρότον κτιστών ή ήχον.
Ανεπαισθήτως μ’ έκλεισαν από τον κόσμον έξω.