Thursday, March 3, 2011

Byzantine Erotica



Για το Fractal, το μόνο απ' τους αναγνώστες μου που αρέσκει του η Βυζαντινή Μουσική και μεξεμασκάρεψε. Για το Fractal, που Γενάρη σθεναρά αντιστάθηκε σε μας τους Σκυθρωπούς Νοησιαρχικούς. :-) και το Μάρτη μαρτύρησε τα Βαλκανικά του Χελιδόνια.:-)
Και ακροστιχώς για κάθε Σμαράγδα, που η καρδιά της καίει σαν λαμπάδα. :-)


 Συλλογὴ πολλῶν χαρίτων σ' ἕνα σῶμα νὰ δοθῆ, μήτ' ἐφάνη μήτ' ἠκούστη μήτε κἂν νὰ εἰπωθῆ.
Μερικῶς ἡ φύσις δίδει καὶ στολίζει γενικῶς, κάθε πλάσμα τοῦ αἰῶνος μ' ἕνα εἶδος φυσικῶς.
θετοῦνται ὅμως τώρα φύσεως ὅροι σχεδόν, στὸ κορμάκι σου νὰ βλέπουν κάλλη πλῆθος σωρηδόν.
οδανθεῖ τὸ πρόσωπόν σου μ' ἕνα ἦθος σοβαρόν, μὲ μαγνήτην ἑνωμένον καὶ μὲ βλέμμα ἱλαρόν.
φροδίτην καὶ Ἑλένην Καλλιόπην ἂν σὲ 'πῶ, τοὺς ἐπαίνους σ' ἐλαττώνω διὰ τοῦτο σιωπῶ.
Γιατὶ ἔχεις δυὸ πλανήτας ποὺ πλανοῦν ἀνηλεῶς, κάθε δελικάτον νέον χωρὶς σπλάγχνος παντελῶς.
Διαυγεῖς εἰς ἄκρον εἶναι μάλιστα ἐρωτικοί, εἰς τὴν μέσην τους μὲ βέλη ὁ τοξότης κατοικεῖ.
πελὴς ἀνάγκη ἦτον διὰ νὰ παρευρεθῆ, εἰς τὸν τρέχοντα αἰῶνα τὴν εἰκόνα σου νὰ ἰδῆ.

1.Ας εικονίσουμε λοιπόν τη νοησιαρχική μας αρίθμηση. Tο βίντεο  εκ του  GouTouPou αλιεύτηκε πριν μέρες στο u-τυβ, ψάχνωντας στο Koumentakis, (Λάζαρος, ος ψάλλει) να βρω Ρεθυμνιώτη μουσικό για το Ρεθυμνιώτη εικαστικό

2.Επειδή στο προηγούμενο ερωτικό είπα στο 4 αφαιρετικά πως ειν΄το κύκνειο άσμα του Ελληνισμού υποσχέθηκα τότε Ερωτικά Βυζαντινά. Για λόγους Διαλεκτικής Αντίστασης, μα πιό πολύ Καβαφικών Θεατρικών Αισθήσεων. «Εν μέρει εθνικός, κι εν μέρει χριστιανίζων». Τη μιάν έτσι, την άλλη γιουβέτσι....Απαντήστε Κύριε Καβάφη. Είστε υπέρ ή κατά; Έστω απαντήστε μ' ένα ναι ή μ' ένα όχι! χαχα. Ας περιμένουν στην ελάσσονα αράδα η γερασμένες-στρατευμένες...μπρόκες. «Πετάχθηκε ευθύς ένα παιδί ζωηρό, φανατικό για γράμματα, και φώναξε» ..Η Τέχνη μας Εξαπατά! :-) δεν απαντά καθαρά!... ο ηθοποιός που μας γράφει για να μας διασκεδάσει, έχει το νόημα χάσει! :-)

3.Τον κεχαριτωμένο ποιητή τον ψάχνω, ίσως ανώνυμος. Πάντως εκεί στα μεταβυζαντινά έτη έζη. Ο μελωδός ειν' ο απλογράφος διδάσκαλος Γρηγόριος Πρωτοψάλτης ο Βυζάντιος. "εἶχε ἰδιαίτερη φιλία μὲ τὸν Πατριάρχη Γρηγόριο τὸν Ε´, τοῦ ὁποίου τὴν τρίτη ἀνάῤῥηση στὸν θρόνο χαιρέτισε καὶ μὲ δύο τραγούδια"... Ἰδιαίτερες σχέσεις ὁ Γρηγόριος εἶχε καὶ μὲ τὸν ὑψηλότατον αὐθέντην τῆς Μολδαβίας κύριον Μιχαὴλ Γρηγορίου Σοῦτζον, στὸν ὁποῖον χάρισε τρία ἐγκωμιαστικὰ τραγούδια κατὰ τὸ 1820. "Εκκοσμίκευσις τη Θείας Τέχνης...άραγε να συγχωρέθη ...ή το σώμα του ζέχνει;; :-)

4.Πάντως οι ψαλτάδες σε γενικές γραμμές θερμοί λαϊκοί τύποι. Πολύ ξαμώνουν τον γυναικωνίτη. Πάσχα και γιορτές, θήλεα θερμά στις εκκλησιές. Η εφήμερες θεούσες είν' ψυχρές μα τον τρόπο τους θεν :-). με βυζαντινά γυμνά ιμάτια + ασκήσεως εγκράτεια. :-)

5.Στα σοβαρά τώρα απορώ πως δεν αφορίστηκε το ασμάτιον τόδε. Παρωδεί Δεκαπενταύγουστο στίχο της Θεοτόκου. "Νενίκηνται τῆς φύσεως οἱ ὅροι, ἐν σοί Παρθένε ἄχραντε". "Ἀθετοῦνται ὅμως τώρα φύσεως ὅροι σχεδόν" .α να! γιατί! αυτό το σχεδόν τον έσωσε τον ποιητή...η τέχνη μονο να ξαπατά..και γιεροδικαστή. :-)  και "εἶδος" δεν είν' το είδος που λέμε σήμερα αλλα δες στο wiktionary, μορφή, ομορφιά, εξού και ειδύλλιο

6.Κράτημα ειν' αργός της τάβλας ψαλμός με τεριρέμ και τενενά. Για μάθημα μουσικής άλλη φορά, δεν είν' για αρχάριους ο Ήχος ο Βαρύς Χρωματικός εκ του ζω. Γιαυτό θα κλείσω με Βαρύ Εναρμόνιο εκ του γα. Και Καλή Φώτιση σε όσες ΔΝΤ Δυτικές Ψυχρές Νόες, δεν νιώθουν την έσω ΚΚΕ Θερμότητα μιας Ρωμέικης Θεούσας Ψυχής!


49 comments:

dodo said...

"Eν μέρει εθνικός, κ’ εν μέρει χριστιανίζων": the best of both worlds.

Γιατί δεν μπορώ να φανταστώ τον Σολωμό με φουστανέλλα ούτε τον Κολοκοτρώνη με φράγκικα· αλλά ούτε την Ελλάδα χωρίς ΚΑΙ τούς δύο.

(Αργεί να σχολιάσει πρώτα fractal και πήρα την πρωτοβουλία...)

Verónica Marsá said...

Todavía tengo los pelos de punta!
Ο πρώτος ψάλτης που άκουγα ήταν σε μία πολύ, μα πάρα πολύ μικρή εκκλησία στην Πλάκα, κοντά στην πύλη του Αδριανού. Τρελάθηκα. Ήταν πολύ αρχαία αυτά που τραγούδουσε.

Que maravilloso sonido, amigo. Gracias, muchas gracias.

Besito.

Michalis Melidonis said...

@Dod

1.¿ Λες γιαυτό να λείπουν
τα του Καβάφ' διχαστικά
απ' τα σχολικά θρανιΑ χψααα

μάλλον τα μικρά παιδιά
στο μυαλό
παρεξηγούν τα μίξερ
των μεγάλων παιδιών
στο λεπτό.


2.Μια που είπες Φράκταλ,καιρό είχα
να διαβάσω στα dod-insec,
ενα πλην εμου αυτο-παλίμπαιδο
σχόλιο. :-)

"-"Ti θα θέλατε να είστε αν δεν είστε αυτό που είστε?"
-Όχι τόοοοοσοο, όσο φαίνεται..
"

Michalis Melidonis said...

@Veronica

¿μα πάρα πολύ μικρή?... Φαντάζομαι
το γερο-ψάλτη, δεν θα χε
ξεκολλήσει τα μάτια του
από πάνω σου,
αν δεν ήσουν εκεί,
να τον εμπνέεις εσύ,
δε θα τραγουδούσε έτσι
ο καημένος ο αρχαίος
πλακατζής..

p.s.

Ελπίζω μόνο ο σύζυγος
να μην διαβάζει ελληνικἀ,
και ελληνικά blogs :-0

Michalis Melidonis said...

@Veronica
Τα λέω και στα ισπανικά
για να δεθεί η παρεξήγηση :-)

Sangre Andaluza

"Cádiz y Granada, dos ciudades que mueren por tu belleza"


ahí που η Κρύα Δύση προσκυνεί
και εκεί χρωματικά
+ ασυγκέραστα
την Κάψα της Ανατολής.

..pero ¿qué debemos elegir?

Pescador de Hombres...
...o Pescador del Amor?


@Rodia ..εσένα που σ' αρέσουν τα
ψάρια.. :-)

@Dod ..αυτά είναι διλήμματα,

..το Fractal ταξιδεύει,
ανα μήνα ποστάρει,
δεν κάνει σαν κι εμέ
web-surfing, που σε
λίγο, όπως την τρέχω
τη σανίδα θα
κλaτ@ρει...kai bloom..
πάλι στα ίδια..
και φτου κι απ την αρχή..:-)

Anonymous said...

Ίσως δεν ξέρω τί ήθελε να πεί
ο Μανόλης Αναγνωστάκης, ίσως
και άλλες τότε οι εποχές.

Michalis Melidonis said...

εποχές πιό ρητορικές αλλά
:-)
Μην πιστεύεις 100% τους ποιητές και

Ἔλα νὰ παίξουμε...
Θὰ σοῦ χαρίσω τὴ βασίλισσά μου
Ἦταν γιὰ μένα μιὰ φορὰ ἡ ἀγαπημένη
Τώρα δὲν ἔχω πιὰ ἀγαπημένη

Θὰ σοῦ χαρίσω τοὺς πύργους μου
Τώρα πιὰ δὲν πυροβολῶ τοὺς φίλους μου
Ἔχουν πεθάνει ἀπὸ καιρὸ
πρὶν ἀπὸ μένα

Ὅλα, ὅλα καὶ τ᾿ ἄλογά μου θὰ στὰ δώσω
Ὅλα, ὅλα καὶ τ᾿ ἄλογά μου θὰ στὰ δώσω
Μονάχα ἐτοῦτο τὸν τρελό μου θὰ κρατήσω
ποὺ ξέρει μόνο σ᾿ ἕνα χρῶμα νὰ πηγαίνει

δρασκελώντας τὴν μίαν ἄκρη ὡς τὴν ἄλλη
γελώντας μπρὸς στὶς τόσες πανοπλίες σου
μπαίνοντας μέσα στὶς γραμμές σου ξαφνικὰ
ἀναστατώνοντας τὶς στέρεες παρατάξεις

Ἔλα νὰ παίξουμε...

Ὁ βασιλιὰς αὐτὸς δὲν ἤτανε ποτὲ δικός μου
Κι ὕστερα τόσους στρατιῶτες τί τοὺς θέλω!
Τραβᾶνε μπρὸς σκυφτοὶ δίχως κἂν ὄνειρα
Ὅλα, ὅλα, καὶ τ᾿ ἄλογά μου θὰ στὰ δώσω

Ὅλα, ὅλα, καὶ τ᾿ ἄλογά μου θὰ στὰ δώσω
Μονάχα ἐτοῦτο τὸν τρελό μου θὰ κρατήσω
ποὺ ξέρει μόνο σ᾿ ἕνα χρῶμα νὰ πηγαίνει
δρασκελώντας τὴν μίαν ἄκρη ὡς τὴν ἄλλη

γελώντας μπρὸς στὶς τόσες πανοπλίες σου
μπαίνοντας μέσα στὶς γραμμές σου ξαφνικὰ
ἀναστατώνοντας τὶς στέρεες παρατάξεις
Ἔλα νὰ παίξουμε...

Κι αὐτὴ δὲν ἔχει τέλος ἡ παρτίδα...


Akou to sto youtube

dodo said...

"όπως την τρέχω
τη σανίδα θα
κλaτ@ρει...kai bloom..
πάλι στα ίδια.."
: Ωχ!
Χρειάζεται και ο ψηφιακός μας εαυτός τα όριά του· μη πάει και μάς φουντάρει τον καημένο τον αναλογικό...

Michalis Melidonis said...

κατά το δίλημμα..

Pescador de Hombres...
...o Pescador del Amor?

Ψαράς Ανθρώπων
ή Ψαράς του Έρωτα...

και το λες εσύ του DAILY post-updated
σε έναν του DAILY comment-updated...

"είναι και αυτό μια άσκηση
αυτοπειθαρχίας όπως είπες"

πριν το date του Ψηφιακού
με τον Αναλογικό Έξω Κόσμο..:-)
όπως φαντάζομαι εγώ.

Eva said...

Οι θεούσες θα σου έλεγαν
να κάνεις "ψηφιακής
ασκήσεως εγκράτεια" χαχα :)

Καλησπέρα.

fractal said...

Να πω ενα ευχαριστώ είναι το πιό ελάχιστο από τα ελάχιστα..
Σου εχω πει ηδη , πως εκτός από τη μουσική δεν με μεθά τίποτε άλλο, και θα περάσω το υπόλοιπο βράδυ μου σε κατάσταση μέθης...
Έχω ακούσει εκπληκτικά τραγούδια από ψάλτες. έχουν ενα ιδιαίτερο ρεπερτόριο οπως ασφαλώς θα ξέρεις.. Στην πατρίδα μου, στα γλέντια που ακολουθούν την λειτουργιά στα μακρυνά εξωκκλήσια συνηθίζεται να τραγουδούν οι ψαλτες.
Και η μουσική σε συνδιασμό με τη μαγεία της φύσης και τα άλλα στοιχεία που συμβάλλουν στην πανηγυρική ατμόσφαιρα είναι εμπειρίες μοναδικές και όσοι δεν τις έχουν ζήσει δεν μπορούν να καταλάβουν πόσο δίκιο έχει ο dodo στο πρώτο του σχόλιο εδώ.
Ένα τέτοιο τραγούδι (από τα πιό όμορφα) ακούγεται στην έξοχη ταινία του Δήμου Αβδελιώδη "Η εαρινή σύναξη των αγροφυλάκων" καΙ είναι "Ο σπίνος" Με αυτό το τραγούδι ξεκινά η ταινία.
Ο Δήμος καταφέρνει στην ταινία του αυτή ( εκτός των άαλλων) να "γράψει" την πολιτισμική ουσία του τόπου μας..
Βυζάντιο (χριστιανική παράδοση) και εθνικισμός (αρχαία κλασσική παράδοση)

Με δυό λόγια συμφωνω απόλυτα με το πρωτο σχόλιο του dodo
Και παλι ευχαριστώ πολύ..
Και καποια στιγμή θα σου πω την τυχη που ειχαν οι "παρτιτούρες " ενός από τους πιό σημαντικούς δασκάλους της Βυζαντινής μουσικής και ψάλτη στον Πατριαρχικό ναό της Κωνσταντινούπολης.

Michalis Melidonis said...

@Fractal

Τί μου θὐμησες...εαρινές
αναμνήσεις κατηχητικού...:-)

Σε φουντωμένο δέντρου κλωνάρι
κάθεται σπίνος και κελαϊδεί
τόση ακούει τέρψη και χάρη
και πλησιάζει ένα παιδί

Σπίνε, μ’ αρέσει το ψάλσιμό σου
τα λέγεις όλα, όλα καλά,
μα ποιος είναι διδάσκαλος σου,
που σου μαθαίνει τα μουσικά;
(ή νη-πα-βου-γα)

Μάθε παιδάκι διδάσκαλός μου
που μου μαθαίνει τη μουσική
είναι ο Πλάστης όλου του κόσμου
η Πρόνοια Του η πατρική.


Ακου την
ερμηνεία από παπά
και ερμηνεία απο μοναχές
και παιδιά

ΗΧΟΣ ΠΛΑΓΙΟΣ ΠΡΩΤΟΣ

Michalis Melidonis said...

@Eva

Αυτά να τα πεις στη συμπατριώτισσα
μου την Ελένη Λουκά.

Εγώ θα κάνω γενική εγκράτεια,
αν ανοίξει blog και πει
τον πόνο της, θα είμαι
τακτικός αναγνώστης της. :-)

Να της στείλεις τα
εγκρατή μου φιλιά.

Michalis Melidonis said...

@Dod
τώρ' ειδ'
άλλ' είπ', άλλ' καταλαβ'

το bloom θα το κάνει
απ' το πολύ γκάζι
ο Ψηφιακός Εαυτός
κα θα γυρίσει
μετα από χρόνια πάλι.

Ο Αναλογικός
μια χαρά τούβλο είναι,
δεν παθαίνει τπτ :-)
Τα τούβλα επιπλέουν.

Michalis Melidonis said...

Dod+Fractal

((((Γιατί δεν μπορώ να φανταστώ τον Σολωμό με φουστανέλλα ούτε τον Κολοκοτρώνη με φράγκικα))))

να σου πάλι εγώ κάτι φαντάστηκα
απ'τη σχολική λυκειακή μου μνήμη,
στην Ιστορία Δέσμης,
μια τόση δα παραγραφούλα.

Θεόφιλος Καΐρης απ' την Άνδρο

1.Ιερομόναχος
2.Δάσκαλος Θετικών και Δυτικών Ιδεών
3.Πολεμιστής του 21
4.Πολιτικός
5.Φιλόσοφος

Και είδες τί έπαθε...

να τα λέμε απέξω (το 2 σε 1)
εύκολό είναι, να αποφύγουμε τα επικοινωνιακά λάθη του Θεόφιλου, ειν' το δύσκολο. :-)

Verónica Marsá said...

Jajajajajaaa! No, no lee griego!!! Αλλά, αλήθεια είναι ότι αυτός που τραγούδησε ήταν ένας νεαρός με βαθή και όμορφη φωνή (Μόνο η φώνη είχε όμορφη...) και ούτε με είδε, βεβαίως!!!!
Αλλά, εγώ που ήμουνα πολύ κοντά του να τον ακούω καλά, ήρθε ένας άλλος ανάγογος παπάς και με έσπρωξαι ας πούμε.... de malas maneras?

Nooooo, mi maridito no se enfada! Jajajjaa.

Ah, me quedo con el Pescador de amor, el Pescador de hombres ya ha pescado bastante... bueno, él no, sus acólitos!!

Besito.

Michalis Melidonis said...

α, ωραία, οπότε συνεχίζουμε απτόητοι
τις αφιερώσεις...έρχεται
Φτερωτός Πήγασος από youtube..
από Tu Cantor, τον Ψάλτη σου..


Yo soy el que te pasa por las noches
Yo soy el que te canta en tu balcon
Yo soy el que te mira en la ventana
Yo soy tu fiel amante adorador

Yo soy el que te pasa por las noches
Yo soy el que te dice siempre ven
Nunca olvido tus defectos, tu ternura
Tu alegria tu hermosura
Que siempre yo llevare

Y si mañana tal vez tu te arrepientes
Y me dices que ya todo termino
Yo buscare entonces en las estrellas
Y a ellas yo les cantare.
(google translatio)

χαχα βλέπω αστεράκια ...:-)

Verónica Marsá said...

Σε είδα απόψε κάτο από το παράθυρό μου!!! Ποιός ήσουνα, ο μουστακάλας αριστεράς;;;;

χαχαχαχα!

Besitos, amigo.

Los que rondan a las chicas debajo del balcón siempre son bienvenidos!! Pero afinando, no sea cosa que te echen un cubo de agua!

Michalis Melidonis said...

..παίρνω τα μέτρα μου..
..για να μη λουστώ κουβά ή γλάστρα
σαν το Ζήκο το Σακοράφα

και μη με χορέψει κι ο σύζυγος τανγκό,
νομίζοντας οτι πολιορκώ,

αλλάζω τροπάρι
και σε άλλη απευθύνω
το μπαχάρι!

...μουστακάλας αριστεράς χαχα
και όπως είχα πει
έτσι με αρέσει η Βερόνικα,
στα λάθη,
σαν ρεαλιστή με καρα-φτιάχνει! :-


απαγορέβονται αι απαγορεύσεις και σε άλλη
ετοιμάζω τις ενέσεις :-)

Michalis Melidonis said...

@Dod

έκανες το πρώτο
συμφίλιο σχόλιο
αλλ' εσένα το μάτι σου,
ξέρω δυτικά παίρνει
μια κλίση :-)

Οπότε για αντιρρόπηση
σου αφιερώνω "ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΚΛΗΣΗ"

Αυτό που λέω...

Και Καλή Φώτιση σε όσες ΔΝΤ Δυτικές Ψυχρές Νόες, δεν νιώθουν την έσω ΚΚΕ Θερμότητα μιας Ρωμέικης Θεούσας Ψυχής!

το είχαν πει πριν από μένα
ο Λαυρέντης Μαχαιρίτσας &
Ισαάκ Σούσης
.............................


Σ' όλα τ' άλλα δημοκράτης
ήπιος και ανεκτικός
μα στον έρωτα αντάρτης
και σκληροπυρηνικός
ο πλουραλισμός δουλεύει
μόνο στη δημοκρατία
ο έρωτας ο προλετάριος
δε σηκώνει αποστασία

Στην αγάπη είμαι Κνίτης
και να μου τη διαδηλώνεις
να 'χεις τη γροθιά σφιγμένη
όταν πρόκειται για μας
κάθε χάδι σαν τσιτάτο
θέλω να τ' αφομοιώνεις
και Σταλινικιά να είσαι
σε ζητήματα καρδιάς

Στα συντάγματα οι διατάξεις
θέλουν εκσυγχρονισμό
μα στον έρωτα ό,τι αλλάξεις
πάντα φέρνει διχασμό
Για το αίσθημα δουλεύω
έξτρα και υπερωρία
μα αν δε δώσεις ό,τι παίρνεις
θα σε στείλω εξορία
:-)

Kalhmera
Cool,
Ουδέτερη,
Λακωνική,
Ψηφιακή
Ψυχή :-)

Υ.Γ.
Τον Καΐρη δεν τον κάνατε στην Ιστορία Δέσμης;;

ellinida said...

Ηρθα κι' εγώ! Πόσες εικόνες σ'αυτό το μπλογκ!

Michalis Melidonis said...

Well Come Back :-)

dodo said...

Ο συγχωρεμένος ο Καΐρης δεν είχε, φεύ, τις αντοχές τού εξ αγχιστείας πατριώτη μου...

Ήθελα να σε παρακαλέσω, αν βαριέσαι να γράφεις ολόκληρο το ψευδώνυμό μου (παρ'όλο που δεν νομίζω να είναι δα καί μεγάλο), τουλάχιστον κόβε και τα ΔΥΟ τελευταία ψηφία- αυτό το Dod μού φαίνεται σαν κουτσός γάτος, μαδημένος και με φαγωμένα αυτιά, που τριγυρίζει στις αυλές ζητώντας απελπισμένα νύφη...

Michalis Melidonis said...

@Do λοιπόν όπως η δυτική νότα
(νη, η αντίστοιχη βυζαντινή)

(αλλά dod στα ουαλικά σημαίνει έρχομαι και φέρνω)

...και ζητώ ΣΥΓΧΩΡΕΣΗ + ΜΕΤΑΝΟΙΑ για τα φλύαρα + επιδεικτικά μου σχόλια, που κάνω εγώ ο "Φαρισαίος
του Έρωτα" και "ταπεινό
τελώνη" μέρες που είναι
προσπερνώ...


Τῆς μετανοίας ἄνοιξόν μοὶ πύλας Ζωοδότα, ὀρθρίζει γὰρ τὸ πνεύμά μου, πρὸς ναὸν τὸν ἅγιόν σου, ναὸν φέρον τοῦ σώματος, ὅλον ἐσπιλωμένον, ἀλλ' ὡς οἰκτίρμων κάθαρον, εὐσπλάγχνω σου ἐλέει.

Τῆς σωτηρίας εὔθυνόν μοὶ τρίβους, Θεοτόκε, αἰσχραῖς γὰρ κατερρύπωσα, τὴν ψυχὴν ἁμαρτίαις, ὡς ῥαθύμως τὸν βίον μου, ὅλον ἐκδαπανήσας, ταὶς σαὶς πρεσβείαις ῥύσαί με, πάσης ἀκαθαρσίας.


ΗΧΟΣ ΠΛΑΓΙΟΣ ΤΕΤΑΡΤΟΣ
-> YOUTUBE

Michalis Melidonis said...

.................................
Φαρισαίοι του Έρωτα = Ποιητές

...που νομίζουν πως
τα ξέρουν όλα
και αθάνατοι
θνητούς προσπερνούν...
................................
Δὲν εἴμαστε ποιητὲς σημαίνει φεύγουμε.
Σημαίνει ἐγκαταλείπουμε τὸν ἀγῶνα.
Παρατᾶμε τὴ χαρὰ στοὺς ἀνίδεους.
Τὶς γυναῖκες στὰ φιλιὰ τοῦ ἀνέμου.
Καὶ στὴ σκόνη τοῦ καιροῦ.
Σημαίνει πὼς φοβούμαστε.
Καὶ ἡ ζωή μᾶς ἔγινε ξένη.
Ὁ θάνατος βραχνὰς.


χαχα αν δεν είσαι ποιητής δλδ
δεν σκαμπάζεις απ' αυτές τις Μεγαλόφωνες Προσευχές
και ο θάνατος βραχνάς
για σένα τον αθάνατο...μάλιστα..

κύριε Γιώργο Σαραντάρη
μας υποχρέωσες με τη ρητορεία σου
...και σύ του εικοστού αιώνα!...

Περάστε για εκτελωνισμό,
παρακαλώ...
χαχα :-)

Michalis Melidonis said...

@Κύριε Γιώργο Σαραντάρη

Καλή Σαρακοστή
και ταπείνωση.


Εγώ δεν είμαι ποιητής είμαι στιχάκι
είμαι στιχάκι της στιγμής
πάνω σε τοίχο φυλακής
και σε παγκάκι

Με τραγουδάνε οι τρελοί και οι αλήτες
καταραμένη είμαι φυλή
με μιαν εξόριστη ψυχή
σ' άλλους πλανήτες

Εγώ δεν είμαι ποιητής
είμ' ο λυγμός του
είμαι ένας δείπνος μυστικός
δίπλα ο Ιούδας κλαίει σκυφτός
κι είμ' αδερφός του.


Αυτά δεν είναι
της πρωτοπόρας γενιάς
του 30 αλλά κάποιου
Λάζαρου Ανδρέου..τρέχα γύρευε..
..αθάνατε..:-)

Καληνύχτα. :-)

Michalis Melidonis said...

Η αλήθεια είναι όμως ότι
είχε ομολογήσει την αμαρτία
του, ας μην είμαστε
εμείς οι νεότεροι
και βιαστικοί,
σκληροί μαζί του.

Δὲ μπορῶ νὰ βρῶ πιά, τί θέλει νὰ πεῖ ποίηση. Μοῦ διαφεύγει. Τὸ ἤξερα, ἀλλὰ τώρα μοῦ διαφεύγει. Ἂν κάποιος μοῦ ρωτήσει αὐτὴ τὴ στιγμή, θὰ ντροπιαστῶ. Γιατὶ ἐξακολουθῶ νὰ εἶμαι ἐνδόμυχα βέβαιος πὼς ἡ ποίηση εἶναι μιὰ οὐσία, ἀπαράλλαχτα ὅπως καὶ ἡ ζωή. Καὶ κρύβω, κρύβομαι, κάτι κρύβω, ἀπὸ κάποιον κρύβομαι. Σὰ ν᾿ ἀρχίζω νὰ γίνομαι τρελός, καὶ νὰ ντρέπομαι.

Ἀλλὰ ἡ ποίηση; Κάποιος θὰ σταθεῖ ἱκανὸς νὰ πεῖ στοὺς ἄλλους, ὄχι σ᾿ ἐμένα ποὺ ἂν καὶ τὸ ξέρω φεύγω, τί εἶναι ποίηση!


...............................

«Πετάχθηκε ευθύς ένα παιδί ζωηρό, φανατικό για γράμματα, και φώναξε» ..Η Τέχνη μας Εξαπατά! :-) δεν απαντά καθαρά!... ο ηθοποιός που μας γράφει για να μας διασκεδάσει, έχει το νόημα χάσει! :-)

Καληνύχτα.

Rodia said...

Απαπαπαπα κρυάδες... Byzantine και Erotica.. δεν κολλάει λέμε! ;)

Rodia said...

Η θάλασσα μου αρέσει!
(και τα ψάρια, βέβαια, αλλά όχι ψάρια του γλυκού νερού) :)))

Rodia said...

Ενα άσμα αποκλειστικά για τη Bερόνικα, έχει... μουστακάλα μέσα!!! LoL

Michalis Melidonis said...

1. Βυζαντινά Ερωτικά υπάρχουν.
Σκέψου τη Μιμή Ντενίση, που συρε
το καράβι του Justiniani. :-)
Επίσης κοσμικά, θύραθεν
που λεν 'πιγράμματ' ίσως άσμασιν
ήδοντο κρυφίως.

Αλλ' εδώ η διαφορά + η πρωτοτυπία
ειν' οτι προέρχεται απ'του σπιτιοὐ τα μέσα, απ' τον χώρο της εκκλησίας, που 'χει μπέσα
(πίστη στα αλβανικά)

Michalis Melidonis said...

2. Αυτό το Háblame del mar marinero,
μου (ή μας) το μαθε το μουστακαλί, ""το Μαύρο το Γατί"", γιαυτό και δίνω το αντίστοιχο link (ος μ' έχει γραμμέν' ως πειραχτήρι :-)

το παλιό & το νέο

3.Ναι, ναι, στειλ' το πίσω στη Βερόνικα, αυτή το προκάλεσε και άλλ' παρεξηγήθη. :-)

Michalis Melidonis said...

@Do

1.Κόβω τις λέξεις για το ρυθμό,
ο έρμος ειρμολόγος..:-)

2.Αλλ' αξίζουν τελικά,
αυτά τα πειραχτικά ψυχοθεατρικά,βγάζουν κάτι έσω
πιό βαθύ, ούτε το "σαραντάρικο"
θα τρεχε, ούτε την πολύ σημαντική
πληροφορία θα παιρνα..

''ώστε εξ' αγχιστείας η Κεφαλλονιάτικ' υπογραφή που είδα
κάπου & εκεί...

και έκανα 'γω dna εξ αίματος ερμηνείες..

πες το ντε..του βιογενετιστή! :-)
αυτό εξηγεί πολλά
στη μεταξύ μας αλληλοκατανόηση..

τώρα πιά τπτ δεν θα 'ναι
όπως παλιά. :-)

Ευτυχώς έχω τη Ροδιά. :-)

Τα τρεζοκομεία συνεννoούμεθα...:-)

Υ.Γ.
Το πειραχτήρι :-)

belinha said...

Hello!
:))
It's not Portuguese song. It's Brazilian song from Tom Jobim writen in Portuguese language! And very beautiful!

Have you seen these t-shirts too? Help me spread the word!
T-shirt for Christchurch

Michalis Melidonis said...

I expected you there, to help me understand what Dodo by these lyrics means.

Anyway, you came in an Orthodox Christian post, as you click on the videos.

I will see these t-shirts, too.

Boa Noite + :-)

Rodia said...

Καλα, δεν παίζεσαι λέμε.. τπτ δεν σου ξεφευγει. :)
Μεγάλη Μπλογκοσφαιριανή Εγκυκλοπαιδεια.. ή Εγκυκλοπαιδεια Μπλογκοσφαιριάνικα!!!

Rodia said...

Πάντως, αυτα τα Βυζαντινά Ερωτικα τα πνιγμένα μέσα στις ενοχές και τις αναθυμιάσεις απο τα λιβάνια.. μέσα στα μοναστήρια και στα Ιπποδρόμια.. απαπαπαπα.. σκέτη νοσηρότητα.. Ευχαριστώ, δεν θα πάρω, δώστε το στη θείτσα που νηστεύει! ;)

Το φοβερό θρίλλερ "Ο θρύλος του θανάτου των Μοναχών" θα το εχεις διαβάσει φανταζομαι...

Michalis Melidonis said...

Ναι κάτι θυμάμαι, ενδιαφέρον
ιστορικό μυθιστόρημα,
αλλ' ως λακωνίζων ετερόφθαλμος ποιητύπος θα απαντήσω
με πρόσφατα ακροτελεύτεια
δικά σου λόγια:

(((Ούτε ένας άνθρωπος δεν πρέπει να χάνεται. Δεν περισσεύουμε.)))

"Και η θείτσα πάντως, αυτό
θα σου απαντούσε!" :-)

"Τέσπα μ' αρέσει η επαμφοτερίζουσα
αστάθεια του ακροβάτη, με εμπνέει". :-)

Σε καλό μου. :-)

Rodia said...

Χαχαχαχαχα!!!!

μα.. δεν εγραψα οτι περισσεύει η θειτσα, μονο οτι δεν χωράω εκει μεσα.. με στενεύει το Βυζάντιο, πώς να το κάνουμε.. τόσες μπανέλες αυτός ο κορσες πια! ;)))

Michalis Melidonis said...

Σε καταλαβαίνω, μιλάει το 7νήσιο σου DNA, που πολλά Βυζαντινά + Οθωμανικά δε γνώρισε. :-))

αλλ' εγώ γεννήθηκα μέσα σε θείτσες,
οπότε θα το παλέψω ο
επικοινωνιολόγος.

Υπάρχει λόγος που λεει κι η στεριανή
Καρδιτσο-Σουηδέζα Παπαρίζου...

..κάποιον παπά θα είχε στο σόι
της και αυτή! :-)

Rodia said...

Σε καταλαβαίνω επίσης και συμπάσχω, να το παλέψεις αποτελεσματικά.
Ε, είχαμαν κι ένα Λασκαράτο κι ένα Ροΐδη...
αλλά και πολλούς επισκόπους τραγοπαπαδες! ;)))

Michalis Melidonis said...

Ως Νότιος + Επικαιρολάγνος
θα προτιμήσω το μαθητή της Υπατίας, Συνέσιο Επίσκοπο
Κυρήνης
στην Ανατολική Λιβύη,
την απελευθερωμένη, όχι
την του Ηγεμόνος εκ Δυτικής Λιβύης. :-)
....
Από Ορθόδοξο Απολογητικό site.
http://www.oodegr.com/oode/sygrafeis/synesios_1.htm



Γεννήθηκε το 370 μ.Χ. στην Πεντάπολη της Κυρηναϊκής. Ήταν γόνος Εθνικής οικογένειας αναγόμενος από το γένος των Ηρακλειδών.

Στην Αλεξάνδρεια έλαβε την πρώτη γνώση του Χριστιανισμού. Άγνωστο πότε προσήλθε, αλλά δεν άφησε τις νεοπλατωνικές ιδέες.

..επισκέφθηκε την Αθήνα όπου απογοητεύθηκε διότι δεν εύρε «ουδέν σεμνόν αλλά ή τα κλεινά των χωρίων ονόματα» και αντί σοφών «μελιττουργούς, περιφερόμενους με τα εξ Υμηττού σταμνία»

Το 404 μ.Χ. αποσύρθηκε εις την Κυρηναϊκή με την γυναίκα του όπου ζούσε ήρεμα σε αγρόκτημα ασχολούμενος με την φιλοσοφία την ποίηση και την ρητορική όπως και με την κηπουρική, το κυνήγι τα όπλα και τα άλογα. Στενοχωριόταν όμως διότι δεν εύρισκε ανθρώπους να ενδιαφέρονται για ψηλότερα ζητήματα «της ηχούς μη αντιφθεγομένης ημίν

"Ενώ ήταν ακόμη αβάπτιστος τον εξέλεξαν επίσκοπο στην Πτολεμαΐδα της Κυρηναϊκής και δέχτηκε το αξίωμα με τον όρο να εξακολουθήσει να πιστεύει ιδιωτικά στις νεοπλατωνικές ιδέες για την προΰπαρξη των ψυχών, την αιωνιότητα του κόσμου, την αλληγορική έννοια για την ανάσταση των νεκρών και να κρατήσει τη σύζυγο του."

Όπως γράφει και ο Φλορόφσκι:
"Ο Συνέσιος Πτολεμαίδας (που είναι γνωστός και ως Συνέσιος Κυρήνης)...αν και έγινε επίσκοπος, παρέμεινε Νεοπλατωνικός και διατήρησε τήν πίστη του στα όνειρα και τις μαντείες".

Michalis Melidonis said...

:-)))
Κι έπειτα Ροδιά και μιαν εγκράτεια
ελεγχόμενη δεν βλάπτει,
το κορμί ηρεμεί,
και τον νου μας ανάφτει!...

για το στενό σου τον κορσέ,
εμπνεύστηκα αυτό για σέ:


"Μια ολιάν αποχή σαν δεν κάμεις,
αποκεί τη γλύκα του έρωντα χάνεις"


:-))

ηλιογράφος said...

Καλή Σαρακοστή Μιχάλη.

Κάθε φορά που κάνω κλικ στο ιστολόγιό σου νιώθω σα να μπαίνω σε βιβλιοθήκη που είναι τίγκα στα σπάνια βιβλία.
Διαβάζοντας δε τα σχόλια, οι διάδρομοι της βιβλιοθήκης σα να πολλαπλασιάζονται.

Rodia said...

Μα.. χρειάζομαι τσου κανόνες τσου, όσο.. άγιοι κι αν είναι, για να ρυθμιζω τη ζωή μου;
Τρώε όταν πεινάς, πίνε όταν διψάς, κοιμήσου όποταν νυστάζεις, έλεγ' η νόνα μου. Φανταζομαι ότι ισχύει και τ' αποδέλοιπα. :)

Αλλά.. μάλλον οι ανατολίται(!) είναι ασυγκράτητοι και πρέπει κάποιος να τους βάνει σε τάξη!!! :))

Michalis Melidonis said...

@Rodia
:-) ναι, έχει διαφορά
η Δυτική από την Ανατολική Θεολογία.

Οι Ανατολικοί
ασυγκράτητοι
απεικονίζουν,
ζωγραφίζουν. :-)

Οι Δυτικοί με εγκράτεια
τη βίβλο ρασιοναλίζουν. :-)

----------------------------
@Ηλιογράφος

Σαν μινωικός λαβύρινθος. :-)

Από την blog lista σου,
http://ilioteyktos.blogspot.com/
που ουκ ολίγους έχω
απ' κει ανακαλύψει,
απ' τους Καρδιοκολάπτες σου (invisible but so close to my heart)

Πατέρας Λίβυος

Σὲ λίγες ὧρες ἔξω ἀπὸ αὐτὸν τὸν ναόν, ἔξω ἀπὸ τὴν γαλήνην του, εἰς τοὺς δρόμους αὐτῆς τῆς Πολιτείας, θὰ παρέλαση ὁ Καρνάβαλος. Μὴ τὸν περιφρονήσετε καὶ μὴ τὸν χλευάσετε καὶ μὴ μὲ κατακρίνετε, ποὺ τὸν ἀναφέρω αὐτὴ τὴ στιγμή. Δὲν εἶναι καθόλου ἄσχετος μὲ τὸ μέγιστο πρόβλημα τῆς ὑποκρισίας. Νὰ τὸν προσέξετε ἐφέτος τὸν Καρνάβαλο μὲ σεβασμὸ καὶ βαθὺ στοχασμό. Εἶναι πανάρχαιο τὸ φαινόμενο καὶ εἶναι φαινόμενο βαθύτατου καὶ ἀγχώδους αἰτήματος τῆς ψυχῆς τοῦ ἄνθρωπου, νὰ λυτρωθῆ ἀπὸ τὴν καθημερινή του ὑποκρισία μὲ μίαν ἔκφρασιν ἀνωνύμου, διονυσιακῆς νέας ὑποκρισίας. Εἶναι τραγικὴ μορφὴ ὁ Καρνάβαλος. Ζητεῖ νὰ λυτρωθῆ ἀπὸ τὴν ὑποκρισίαν ὑποκρινόμενος. Ζητεῖ νὰ καταλύσῃ ὅλες τὶς ποικίλες προσωπίδες, ποὺ φορεῖ κάθε μέρα μὲ μία νέα, τὴν πιὸ ἀπίθανη. Ζητεῖ νὰ ἐκκενώσῃ ὅ,τι ὑπάρχει ἀπωθημένο μέσα στὸ ὑποσυνείδητό του καὶ νὰ ἐλευθερωθῇ, ἀλλὰ ἐλευθερία δὲν ὑπάρχει, ἡ τραγωδία τοῦ Καρνάβαλου παραμένει ἄλυτη. Τὸ βαθύτατο αἴτημά του εἶναι νὰ μεταμορφωθῆ. Ἐδῶ, λοιπόν, εἶναι ἡ θέσις τῆς Ἐκκλησίας, κοντὰ στὸν Καρνάβαλο. Σ᾿ αὐτὸν ποὺ ζητεῖ μεταμόρφωση, τὸ κεντρικὸ κήρυγμα τῆς Ὀρθοδοξίας. Τὴ μεταμόρφωσι. Νὰ μὴ τὸν καταδικάσουμε, λοιπόν, τὸν Καρνάβαλο, ἀλλὰ νὰ σταθοῦμε καὶ κάτω ἀπὸ τὴν προσωπίδα του νὰ ἀκούσωμε τὴν ἀγωνία του, τὴν ἔκκλησί του καὶ τὸ δάκρυ του. Ἐπαναλαμβάνω, τῆς Ὀρθοδοξίας τὸ βαθύτερο κήρυγμα ζητεῖ ὁ Καρνάβαλος, περιφερόμενος εἰς τοὺς δρόμους τῆς Πολιτείας: Τὴ μεταμόρφωσι. Καὶ εἶναι ὁ εἰλικρινέστερος καὶ ἐντιμότερος τῶν ὑποκριτῶν.



Ὁμιλία τοῦ Μητροπολίτου Γέροντος Χαλκηδόνος Κυροῦ Μελίτωνος
στὸν Μητροπολιτικὸ Ναὸ Ἀθηνῶν,
τὴν Κυριακὴ τῆς Τυροφάγου, 8η Ἀπριλίου 1970.
Εἶναι γνωστὴ ὡς ἡ ὁμιλία γιὰ τὸν καρνάβαλο.

http://plibyos.blogspot.com/2011/03/blog-post.html

Michalis Melidonis said...

((Ωστε η Ελληνόχριστος Χούντα
εόρταζε τον Καρνάβαλο,
προτιμώντας τον Άρτο και
τα Θεάματα...από τα Θεία Διδάγματα))

τί μαθαίνουμε κι εμείς οι νεότεροι..

Rodia said...

Ζητώ συγγνώμη αν σε στενοχώρησα με τα.. αντιβυζαντινά μου σχόλια...

Δεν προσπαθώ να σε πείσω, εκφράζω μοναχα την απέχθειά μου γι αυτή τη μυστηριώδη εποχή, που τη θεωρώ σκοτεινή.. όσο κι αν λέγεται ότι ήταν λιγότερο σκοτεινή από το μεσαίωνα της Δύσης, μέσα στο μυαλό μου είναι μαύρη.. και.. δεν έχω περιθώρια για αναθεωρήσεις! :)))

Michalis Melidonis said...

Δίχως "στενοχώριες" δεν έχει δημόσιο διάλογο,
αλλιώς θα μας φάει ο Iδιώτης ο παράλογος.

:-)