Thursday, May 26, 2011

Life a Stage n Game (Theatrical Existentialism)


Σκηνὴ πᾶς ὁ βίος καὶ παίγνιον·
ἢ μάθε παίζειν τὴν σπουδὴν μεταθεὶς
ἢ φέρε τὰς ὀδύνας
Τhe whole life is a stage and game
either learn to play transposing seriousness
or bear the pains


Theater is, of course, a reflection of life. 
Maybe we have to improve life before we can hope to improve theater
All the world's a stage,
And all the men and women merely players;
They have their exits and their entrances,
And one man in his time plays many parts,
His acts being seven ages.

......The world is a stage, but the play is badly cast....
 ....I love acting. It is so much more real than life.....
Life's a stage and we're constantly changing the scenery
...Μια γυμνή αλήθεια μυστική που ζητάει επιχειρήματα.
Ένα παιχνίδι είναι μου λες.
Ένα γιατρικό είναι σου απαντώ....
Όλα στη Ζωή είναι Ρόλοι
κι ο καθένας παίζει ένας δύο όλοι
χίλιοι από άμμο σβώλοι
μπρος στο κύμα της καρδιάς
Πρέπει μόνος ρόλο να διαλέξεις
  ή διαλέγουν άλλοι ρόλο κι όσο αντέξεις
μέχρι τέλος θα τον παίξεις
όσο και ν' αγκομαχάς
 Life is the game that must be played,
this truth at least, good friends, we know; 
so live and laugh, nor be dismayed as one by one the phantoms go
(Arthur Rubinstein) 
Ο κόσμος σκηνή, ο βίος πάροδος. Ήλθες, είδες, απήλθες.
The world is a stage, life a passage. You came, you saw, you left
Plaudite, amici, comedia finita est.
Applaud, my friends, the comedy is finished
And now, the end is near, and so I face, the final curtain
Τα βάσανά μου χαίρομαι, τις πίκρες μου γλεντίζω 
κι όπως τον εύρω τον καιρό ετσά τον αρμενίζω
(Ανώνυμο)

Επειδή αυτό είναι το Υπαρξιακό μου Πιστεύω και Βίωμα, 
θα ανανεώνω την ανάρτηση και με άλλα σχετικά αποσπάσματα αν βρω.


(( Σοβαρότητα εδώ είναι το μονόχρωμο/μονολιθικό/δογματικό
άτομο που έμαθε ένα και μοναδικό ρόλο στη ζωή ))

και κλείνω με το τελευταίο σκίτσο, εμπνευσμένο από Sinatra, That's Life
 
Each time I find myself, flat on my face,
I pick myself up and get back in the race
.



((οι έξω καρδιά, αν πέσουμε πλάθουμε
Μάσκα Επανόδου, οι μέσα σκυθρωποί
και έξω γελαστοί :-))

Sunday, May 22, 2011

((Pax Minoica-cantum-Μινωική Ειρήνη))



(Minoan civilization) (Pax Minoica) (Minos) (Μίνωας-παραμύθι) (Ταξίδια στο χρόνο) (Ζευς Υακίνθεια) (Thucydides) (Minoan ships) (Akrotiri, Santorini) (Minoan lines) (Prince of the Lilies) (Minoan house) (Carians) (Dominios minoicos) (Minoan maps) (Throne Room) (Πειρατεία στην Αρχαία Μεσόγειο) (Greek pirates' flag) (Sea peoples - maps) (Dionysus and the pirates) (Baba the pirate) (a Greek-Minoan flag) (When God Was a Woman) (Minoan boxing)(Bull-Leaping Fresco) (Cosmic Peace) (Τραγουδιστή εφημερίδα με ένα μάτι σαν γαρίδα) (Peace dove) (Heraklion Fortress) (Talos) (Minoan traders in Egypt) (Cypresses 1, 2, 3) (Minoan bees) (Minoan griffin) (Minoan birds) (Minoan blue monkeys) (Greek stamps) (Cretan FullMoon and Horns of Consecration) (Snake Goddess) (Μ.Ρασούλη, Κνωσσόντας την Αλήθεια –το κρητικό μανιφέστο-) (Ρουσσέτος Παναγιωτάκης) (Minoan men and women) (Χορός των Θεριστών) (Minoan eruption) (vulcano 1,2) (Thera trisected) (minoan city hit by tsunami1-2) (Cretan Farewell-Dodo) (Atlantis myth) (Stargate Atlantis) (Santorini)

....Μίνως ὁ παλαίτατος, ὧν ἀκηκόαμεν, ναυτικόν διέτρεφε καὶ ἐκυβέρνησε τῆς Μεσογείου πρῶτος οἰκιστής, Κᾶρας ἐξέλασε καὶ τοὺς ἑαυτοῦ παῖδας ἐγκατέστησε, τούς δὲ λῃστάς καθεῖλε ἐκ τῆς θαλάσσης, Μητρός νόμους κρατῶν ὡς Εἰρηνάρχης. Τα Τείχη της Κρήτης, ο Τάλως, τα Πλοία, το Εμπόριο, η Ξυλεία, η Τέχνη, η Θρησκεία και μεταξύ ανδρών Γυναικών Χαρά και Λατρεία..τα σκέπασε όλα τσουνάμι απ' τη Θήρα.....
.......................................................................................................................................................
Μίνως γὰρ παλαίτατος ὧν ἀκοῇ ἴσμεν ναυτικὸν ἐκτήσατο καὶ τῆς νῦν Ἑλληνικῆς θαλάσσης ἐπὶ πλεῖστον ἐκράτησε καὶ τῶν Κυκλάδων νήσων ἦρξέ τε καὶ οἰκιστὴς πρῶτος τῶν πλείστων ἐγένετο, Κᾶρας ἐξελάσας καὶ τοὺς ἑαυτοῦ παῖδας ἡγεμόνας ἐγκαταστήσας· τό τε λῃστικόν, ὡς εἰκός, καθῄρει ἐκ τῆς θαλάσσης ἐφ' ὅσον ἐδύνατο, τοῦ τὰς προσόδους μᾶλλον ἰέναι αὐτῷ (Θουκυδίδη βικιθήκη)
And the first person known to us by tradition as having established a navy is Minos. He made himself master of what is now called the Hellenic sea, and ruled over the Cyclades, into most of which he sent the first colonies, expelling the Carians and appointing his own sons governors; and thus did his best to put down piracy in those waters, a necessary step to secure the revenues for his own use (Thucydides wikisource)

 ....άλλη φορά τ' αναλυτικά, εδώ εμμένω συνοπτικά στην τουριστική επιφάνεια...πώς φαινόμαστε στο εξωτερικό, ασχολούμαστε με το θέμα, κάνουμε, προβάλλουμε ταινίες, ντοκυμαντέρ, τραγούδια, ζωγραφιές ή άλλοι ως συνήθως μας τα κάνουνε....δάσκαλοι απ' τη Χαβάη...κάμαν κάτι αντίστοιχο...διασκευή πάνω στο Creep, Radiohead...






και κλείνω επετειακά στη Μάχη 
....Μέρκελ να μην το καυχηθείς πως πάτησες την Κρήτη 
γιατί ο Τάλως χάθηκε, μας έφυγε στη Δύση...

(Μέρκελ = αι γερμανικές εισαγωγές 
και Τάλως = η πρωτότυπη τεχνολογική παραγωγή)

έχει ο θεός γυρίσματα, 
πάλι με χρόνια με καιρούς,
πάλι δικός μας θα 'ναι....

Ωσάν την Μινωίτισσα θα τα πετάξω έξω,
στου ηφαιστείου το βρασμό μια κοντυλιά θα παίξω

....κάτι θα σκεφτούμε δηλαδή για τα ζόρικα που μας έρχονται...


Ειρήνη ημίν

Wednesday, May 18, 2011

(Κήμος Μενεδώρου - Kimos Menedorou)




Image Links (Sakis Rouvas) (Salerno marble head 5th c.BC) (Paestum Diver - Tomb of the River) (Oinochoe by the Shuvalov Painter) (Symposium) (Map of Magna Graecia by Jean Baptiste Bourguignon d'Anville) (Numismatic Map of Magna Graecia) (Tarentine Horseman of Magna Graecia: 430-190 BC) (Pyrrhic War) (Rome 146 BC) (Men's Health Rouvas) (Archimedes Thoughtful by Fetti 1620) (Satellite South Italy Snow) (Sunset in Salina) ((Ken Musgrave - The evolution of "Lethe") (Archimedes' death) (Archimedes Heat Ray by Giulio Parigi) (Give me a place to stand on, and I will move the Earth) (SPQR - Liburna quinquereme) (Syracusia) (Achaen, Aetolian Leagues) (Critolaus) (La Destruccion de Corinto) (Ancient Greece: From the Earliest Times Down to 146 B.C by Robert Pennell) (Elgin Marbles - East Pediment) (British Museum) (Caryatids, New Acropolis Museum) (Archaeological Museum of Corinth-Images) (Ephedrismos) (Eurytos column-crater) (Bellerophon killing Chimaera) (Neptuno colosal, Museo del Prado) (Corinthian helmet) (Temple of Octavia) (Corinthian Order) (Temple of Apollo, Corinth) (Votive Offerings to Asclepius) (Last Day of Corinth - detail by Tony Robert-Fleury) (Inscription of Lucius Mummius Achaicus) (Pax Romana) (S.Paul 1,2) (Η Λεηλασία και Καταστροφή των Ελληνικών Αρχαιοτήτων - Κυριάκος Σιμόπουλος) (Will be Greece forced to sell the Acropolis?) (Ελλάς Πωλείται 1980 - 1, 2) (Themis, Θέμις σχεδόν τυφλή) (σκάνδαλα) (εκλογές) (ρουβάς γυαλί) (φοιτητικές παρατάξεις- Siemens) (Greek riot rose candle) (Burning Greek Parliament, Καίγεται η Βουλή) (Alone by the Sea) (Loneliness)




Ὁ Κῆμος Μενεδώρου,            Ἰταλιώτης νέος,


τόν βίον του περνᾶ             μέσα στές διασκεδάσεις˙


ὡς συνηθίζουν τοῦτοι οἱ ἀπ’ τήν Μεγάλη Ἑλλάδα


μές στά πολλά τά πλούτη                       άναθρεμμένοι νέοι.
~~~
Μά σήμερα εἶναι λίαν,             παρά τό φυσικό του,


σύννους καί κατηφής.            Κοντά στήν παραλίαν,


μέ ἄκραν μελαγχολίαν            βλέπει πού ἐκφορτώνουν


τά πλοῖα μέ τήν λείαν             ἐκ τῆς Πελοποννήσου.
~~~
Λάφυρα ἑλληνικά˙            ἡ λεία τῆς Κορίνθου.


Ἆ σήμερα βεβαίως                      δέν εἶναι θεμιτόν,


Δέν εἶναι δυνατόν                     ὁ Ἰταλιώτης νέος


νἄχει γιά διασκεδάσεις             καμιάν ἐπιθυμίαν.  




(En playa Italiana)
Kimos Menedoru, joven italiano, su existencia pasa en las diversiones como acostumbran aquellos bien nutridos jóvenes los de la Magna Grecia entre tantos ricos. Mas hoy está excesivamente, demasiado para su físico, pensativo y hosco. Cerca de la playa, con extrema melancolía ve que descargan los barcos con pillajes del Peloponeso. Despojos griegos; los pillajes de Corinto. Ah, hoy por supuesto no es lícito, no es posible que el joven italiano tenga para diversiones ningún deseo (Traducción -Mexicano Luis González de Alba)


Η κήμος, ασπρολούλουδο το Λεοντοπόδιο, Edelweiss. Ο κημός, το φίμωτρο. Το λευκό συμβολίζει την αγνότητα της νεανικής ψυχής του έφηβου αστού που φιμώνει τη διάθεση για καλοπέραση, συλλογιζόμενος τα δεινά της πατρίδος. Κατά το Κίμων δεν υπάρχει αρχαίο όνομα Κήμος, ούτε Κύμος αν δεχτούμε ένα συνειρμό με τους Κυμαίους της Νάπολης....αρχικά ήθελα το Kemos ως αρχαιοπρεπές αλλ' επέλεξα το Kimos, αγγλιστί "κάιμος"..Ο Καημός του Μενεδώρου :-)....
.........................................................................................................................................................

Ζ. Μόλις που προφθαίνομε να ιδούμε και το έβδομο ποίημα που μας αφορά εδώ: το «Εις Ιταλικήν Παραλίαν», δημοσιευμένο στα 1925, και ενδεχομένως γραμμένο λίγο μετά την Μικρασιατική Καταστροφή. Για να το θυμηθούμε, το διαβάζω ― δεδομένου δε ότι αγνοούμε πότε όντως εγράφηκε, μπορεί ωφέλιμα να το συγκρίνει κανείς, νοερά, με το μετρικώς ομοιόμορφο «Προς τον Αντίοχον Επιφανή», που γράφηκε και δημοσιεύτηκε στα 1922.

  Το ποίημα σκηνοθετείται σκοπίμως αόριστα κάπου στην Κάτω Ιταλία, μα επακριβώς στα 146 π.Χ. Ήδη έχει αρχίσει ο Ρωμαϊκός αποικισμός της πρώην Magna Grecia, και σε μισόν αιώνα όλοι οι Ιταλιώτες, νέοι και γέροι, θα έχουν γίνει Ρωμαίοι πολίτες ισότιμα έκθετοι στην αρπακτικότητα του περιβόητου προπραίτορα Γάιου Βέρρες.
    Έχουμε εδώ, βέβαια, την πιο δεξιοτεχνική χρήση ειρωνικής ρίμας σε όλο το έργο του Καβάφη. Επίσης έχουμε την μόνη άλλη ―διπλή μάλιστα― χρήση της λέξης Ιταλιώτης, που ισοζυγιάζεται από την διπλήν επανάληψη της λέξης διασκεδάσεις ― ανάλαφρα τετρασύλλαβη εδώ, σε αντιδιαστολή προς την πεντασύλλαβη μορφή που συναντήσαμε στο «Οι Ταραντίνοι Διασκεδάζουν». Ακόμη, το πρώτο μέρος του ποιήματος τελειώνει με διπλή τυπογραφική έμφαση ― τον απομονωμένο στίχο με διαφορετικά στοιχεία:
  
            Λάφυρα ελληνικά· η λεία της Κορίνθου.

    Τον στίχον αυτόν, μια έξυπνη αναγνώστρια ―η Λιάνα Κανέλλη― μου επέμενε πως πρέπει να τον απαγγέλλουμε φωναχτά, σε τόνο εμπορικού διαλαλήματος.
    Τέλος, προσθέτω πως ο ψευδώνυμος Κήμος Μενεδώρου, κοινωνικά θα μπορούσε να θεωρηθεί ομογάλακτος αδελφός του πρωτοκλασάτου Ιμένου, αν ίσως όχι και του Αιμιλιανού Μονάη. ...................................................................................................................................................
Μια ενδιαφέρουσα επέκταση του ποιήματος έχει κάνει ο Γιώργος Μίχος με τίτλο "ο Μπρεχτ σχολιάζει Καβάφη"
Μα σαν είδεν ο Κήμος το πλήθος των εμπόρων
οι πλείστοι εκ Κορίνθου που αγόραζαν τη λεία
σαν είδε τα καράβια των Κορινθίων εμπόρων
που έφερναν τη λεία κάποια κατήφεια άλλη
τον έφερε το πράγμα. Και έσυρε το βήμα
στης αγοράς τους πάγκους εξέρασε δεόντως
και Κόρινθο και λεία φόρεσε τα καλά του
και τράβηξε στο γλέντι των Κορινθίων εμπόρων
με σκέψεις για το τέλος ως λεν της Ιστορίας

Και κράτησε τη θλίψη για το μικρόν του βίου...
και τις μισοειδωμένες δικές του ψευδαισθήσεις.

...ενναλακτικές....οι πλείστοι εξ Ελλάδος που αγόραζαν τη λεία σαν είδε τα καράβια Ελλαδιτών εμπόρων...με πρώτη σκέψη εκ της Ρόδου και Ροδιτών εμπόρων, ναυτική δύναμη και σύμμαχος της Ρώμης...ή ακόμα οι πλείστοι Ιταλιώτες...σαν είδε τα καράβια Ιταλιωτών εμπόρων...με πρώτη σκέψη τις Συρακούσες για να κάνει αντίθεση με τη μητρόπολη η διάσημη αυτή αποικία της Κορίνθου...κι όλα αυτά γιατί οι Κορίνθιοι, οι πιό διάσημοι έμποροι μεν αλλά η πόλη ισοπεδώθηκε και επανιδρύθηκε ως Ρωμαϊκή Αποικία το 44 π.Χ. από τον Ιούλιο Καίσαρα (Colonia Laus Iulia Corinthiensis).. στο τσάκ πρόλαβε το τέλος της ιστορίας....ίσως βέβαια και να ξέμειναν κάποιοι έμποροι που πήραν τα βουνά της Κορινθίας....ή μπορείς συμβολικά να πείς ....χάρηκαν, τίμησαν Ειρήνη των Ρωμαίων και κράτησαν τη θλίψη για το μικρό τους βίο, τις μισοειδωμένες ελληνικές αισθήσεις....
Συνοπτικά 
Δύο οι αναγνώσεις του ποιήματος. Η πρώτη Πατριωτική, Αγαλματολάτρισσα και για να το πούμε με σημερινούς όρους να καταλαβαινόμαστε...o Πλούσιος Νοτιο-Κύπριος Νέος αγναντεύει τα λάφυρα της Βόρειας Κύπρου. Η δεύτερη αφορά την Εφηβική, Νεανική ψυχολογία δλδ, υπάρχει κάτι, το ο,τιδήποτε που μπορεί να φιμώσει το Nέο από τις διασκεδάσεις σκεπτόμενος του έξω κόσμου τα δεινά;;..Life is too short...Keep walking...ας πληρώσουν τις ενοχές αυτοί που τις προξένησαν...δε θα χαλάσουμε εμείς τα μπάνια του λαού, που οι προγόνοι μας με αγώνες τα κατέκτησαν...
Τέλος
Σήμερα, Μέρα των Μουσείων γιορτάζουν οι Αρχαίοι Λαοί με μνήμη και μνημεία πίσω τους, οι Έλληνες και οι Αιγύπτιοι, που θα 'λεγε και ο Καβάφης. Χρόνια μας Πολλά και Καλή Φώτιση στην Αυτοδιαχείριση του Μνημιακού μας Πλούτου και Συνείδησης............
.............
....το νόημα του ποιήματος με μία φράση.....
...ΜΟΥΣΕΙΑ ΑΝΟΙΧΤΑ, ΕΛΛΗΝΑΔΙΚΑ ΚΛΕΙΣΤΑ!....  :-))



Greeks: under a blue southern Italian
sky, of Greater Greece a part,
colonists along the Italian shore
down into furthest Sicily -
Menedoros' son, Kemos, one of these,
leads a life of luxury,
of elegant amusement, perhaps of vice
(although the most fastidious)
to which these boys were raised and are accustomed.


But today, going against his nature
(always inclined to lightness) Kemos is thoughtful.
From a Roman cargo ship inshore
they are even now unloading
looted statuary from the Pelopennese:
Hermes and Hyacinthus, an athlete, Zeus
in glorious young manhood armed and ready.
From plundered Greece, after the sack of Corinth.


Seeing this, the light youth knows
under that blue Italian sky
beneath the radiance of the summer sun
it is no longer possible for him,
a transplanted Greek, but after all a Greek,
to be amused.


(translation Charles Bryant)

Friday, May 13, 2011

Athens by the Flows of your Tears



By the flows of your tears the glorious health of your eyes is bleeding
and by the deep groans through four tears you fructified a picture
so you became a paintbrush of blogs shining by the tears
here so, our Holy Sink advocate our prayer up to Apollo
so as to wipe our pain and tears out


Ταῖς τῶν δακρύων σου ῥοαῖς τὴν κλειν' ἐξ ὀφθαλμῶν σου ὑγείαν ῃμάτωσας
καὶ τοῖς ἐκ βάθους στεναγμοῖς διά τεσσάρων δακρύων ἐκαρποφόρησας
καὶ γέγονας χρωστὴρ ἱστολογίων λάμπων τοῖς  δάκρυσι
δ' ὧδε Νιπτὴρ ἡμῶν Ὅσιε πρέσβευε Ἀπόλλωνι Θεῷ σβέσαι τὰ δάκρυα ἡμῶν




1. Η πρώτη ανάγνωση μόλις χτες με αφορμή το κλειν' που βγαίνει απ' το κλεινός, ένδοξος, κλεινόν άστυ, με ακατάληκτη βαρυτόνιση, θεματικό αναβιβασμό τόνου δίχως κατάληξη....οδηγηθήκαμε μέσω της αθηναϊκής ανθρωποφάγου επικαιρότητας στην Πολιούχο Παλλάδ' Αθηνά. Μα δεν μοιάζει ίσως πεις με τη Θεά...μα έτσι όπως την καταντήσατε οι Αθηναίοι...πώς να μοιάζει το μικρό γαλάζιο κρίνο στα γαλανά παρθένα μάτια...πάρτα και κλαύτα...no more glory στης πρωτεύουσας την πλώρη...


2.Η δεύτερη απ' το Γενάρη στην Αλφαβήτα της Ζωγράφου. Εν συντομία η ουσία. Με τον πόνο και τα δάκρυα του  ο καλλιτέχνης  έλαμψε, καρποφόρησε μια ιδέα και τον καλούμε μέσα από το έργο του να σβήσει....και το δικό μας δάκρυ...αν έχεις στην Τέχνη Πίστη....:-)


Ο τίτλος  Kleenex (γιαυτό και το λογοπαίγνιο κλειν εξ) συνοψίζει αυτό που ζητάω από ένα έργο, την Αντίθεση. Μελαγχολία και Σαρκασμό ταυτόχρονα. Μπλόφα Ισορροπίας, όπως είπα τότε, για να γελάσουμε, για λίγο να ξεχάσουμε τα δάκρυα της ζωής, όχι της ζωγραφικής, αυτά όμορφα ρέουν εκεί... και όπως είπα ο διαφημιστής...Εχει γούστο τώρα μα το γκρίζο σου φόντο να μας εγκαλέσει το ΕΣΡ για γκρίζα διαφήμιση...τουλάχιστον να σου αγοράσει τον πίνακα η Kleenex Hellas που γιορτάζει "10 χρόνια απαλότητα"..να μην πάνε τζάμπα τα δάκρυα..... κι αυτό μπλόφα ήταν για να γελάσουμε...


3. Το τραγουδάκι βέβαια είναι διασκευή από ένα απολυτίκιο σε πλάγιο τέταρτο, που απευθύνεται σε ελάσσονες ερημίτες ποιητές :-)...ο Μέγας Αντώνιος ο Καθηγητής της Ερήμου έχει δικό του τροπάρι...πού να συνθέτεις για τον κάθε άγιο ασκητή δική του μελωδική γραφή...οπότε φτιάχνεις μια μπαλαντέζα λύση και απλώς αλλάζεις το όνομα κάθε φορά του ερημίτη....της ερήμου το άγονον εγεώργησας...με τα δάκρυα σου άνθισε η έρημος...γιατί να κλαίει ένας άγιος ίσως πεις...για τις αμαρτίες του....και τις αμαρτίες μας...


Τότε γιόρταζε ο Θεοδόσης και τον εκανα Δώδο κατα Dodo αλλά μετα σκέφτηκα..δεν παίζουμε άλλη μια κρυψώνα..και έτσι εγινε δ' ώδε...μεν, δε + ώδε..(...θα 'χετε ακούσει την απάντηση στις Μυροφόρες..ούκ έστιν ώδε αλλ' εγήγερται...δεν είναι εδώ αλλ' αναστήθηκε....) και έτσι κρύβουμε το προφανές Δοδo και απευθυνόμαστε στον Νιπτήρα, που τα δάκρυα θα πλύνουμε...και παραφράζοντας το βυζαντινό καρκινικό....Νίψε την πλήγη όχι μόνο τα δάκρυα....
....κι αφού αφορά ζωγράφους το τραγούδι, ο νιπτήρας είναι εκεί που θα πλυθούν από τα ακρυλικά και τις μπογιές σαν μικρά παιδιά..:-))..νάτος και ο Holy Sink της Μαριέλης...κατά το "έχει αρκούδες το δωμάτιο....από δω και πέρα "έχει μαημούνι η δουλειά"...αν τα χειρωνακτικά σε λερώνουν με μπογιά...εκεί στέκομαι όμως στην καθημερινότητα του εικαστικού, δεν αγναντεύω μόνο, φέρνω στο μυαλό την τραβάγια που περνά και ψυχικά και σωματικά... τυχαίο που το απολυτίκιο του Θεοδόση απευθύνεται σε ερημίτη μεν, κοινοβιάρχη δε;;...όπως στην ακροβασία ανάμεσα στην ερημιά της τέχνης και τον κοινό μας περίγυρο....


Αυτά συμβαίνουν στην Αθήνα
και η Αθηνά πλέον κλαίει για αχτίνα ελπίδας


κι αν μας λυπηθεί θα στείλει ο Θεός του Φωτός ο Μουσηγέτης, που τον φαντάστηκε η Dodo εικονογράφο, με τη σειρά μου καταγράφω πως δύο κάμερες συντρέχουν τον Μανώλη και τον Γιάννη,
....και δυό φοβίες...του κράτους και του παραβάτη μην τους καταγράψει....
Είναι το photoblog του Γιάννη Κάφκα, που σπούδασε φωτογραφία στο Λονδίνο. 
Η τελευταία απριλιάτικη ανάρτηση είχε τίτλο "Open Wound"

Sunday, May 1, 2011

May Day Crash Test (Πρωτομαγιάτικο Τρακάρισμα)




What do you want from my life, young man?
I am a posh woman
J' adore luxury and limos
but miserably you spare your time in political huddles
and even if I have turned you on, as you say
Turn off your crazy mails
I will blow to you a song in black and white
we happen to be in different social classes
You sell newspapers in stations
and you say... you dream a Revolution against Capitalism
I am not intended to make any setback
and you may not forgive me for ever
and even if I have turned you on, as you say
Turn off the fairy tales
 Without Money Love Melts Down
Dreams Are Scattered  By The Dust

(Τι θες απ' τη ζωή μου νεαρέ;;- Ρασούλης, Νικολόπουλος,Καραγιάννη)


Συνήθως οι αστές ερωτεύονται εργατόπαιδα....η μπανάλ ανατροπή-ρομάντζο...είτε σοβαρά είτε για να παίξουν οι βαρεμένες...ο Ρασούλης, πού έβγαζε και μοίραζε την εφημερίδα "Σοσιαλιστική Αλλαγή", βάζει την εργατική τάξη να τρώει χυλόπιτα απ' το Κολωνάκι. Δεν το άντεξα αυτό το σενάριο, για αυτό και έκανα άνω κάτω το μοντάζ....ένας επαναστάτης ποτέ δεν πρόκειται να βάλει τον Έρωτα πάνω απ' την Επανάσταση, άντε να συνυπάρξουν με συντρόφισσα με τα ίδια μυαλά...αλλά να ερωτευτείς Δαπίτισσα!...ξεφτίλα!..χαχα...να ξεπουληθείς στο σύστημα απ' το κρεβάτι κιόλας..αν είναι δυνατόν..δείξε και λίγο χαρακτήρα...βέβαια στο στίχο μέσα αναρωτιέται το πλουσιοκόριτσο...ρε σοβαρά τα λες;; ..σε έχω ξετρελάνει, όπως λες...το πας για γάμο ή με βλέπεις για Ρόζα Λούξεμπουργκ;;..κόρη εμπόρου κι αυτή αλλά μετανόησε...:-)

Τέσπα, επειδή δε με συγκινεί η παραπάνω ερμηνεία, την άλλαξα στις εικόνες με την Ελλάδα να ρωτάει...τον άνεργο, φοιτητή, part-time, συμβασιούχο, ελεύθερο νέο επαγγελματία..Τί θες απ' τη ζωή μου νεαρέ;;...δεν έμαθες τα αρχαία μου τα γούστα;;..εγώ φορώ τα αρχαία μου στολίδια..έχω ντυθεί τα αρχαία μου τα λούσα..κοιτώ τα αρχαία μου τα κάλλη και στις αρένες του κόσμου το ίδιο ψέμα πάντα πουλώ και κουβαλώ! :-)....χωρίς λεφτά ή γνωριμίες η αγάπη λιώνει, τα παιδικά τα όνειρα τα τρώει η σκόνη....για αυτό στο τέλος, δεν είναι μνημόσυνο αυτό που εμφανίζεται....Αγρυπνία, Δέηση για τα παιδιά που δίνουν Πανελλαδικές και θα χτυπήσουν την Πόρτα της Ελλάδας...η σκέψη μας είναι κοντά σας....και αν δεν ανοίξει με την πρώτη η πόρτα, δοκίμασε με τη δεύτερη και την τρίτη κουδουνιά....θα έχει η μάνα ορθάνοιχτα τα αυτιά....

Αφιερωμένο στο Δημήτρη από Αλικαρνασσό που μοίραζε την "Εργατική Αλληλεγγύη" στους σταθμούς και εγώ τον ακολουθούσα από πίσω για να στήσουμε κανα πηγαδάκι, διάλογο περί παντός επισφαλούς :-)...βέβαια διάλεξε κορίτσι από την τάξη του, δεν έπεσε στην αστική παγίδα, αν και μπορούσε...δε θα σε πετύχω, θα σε πρήξω πάλι για ιντερνετ, απόπειρα για blog τούτη τη φορά...:-)

...Hasta la Reunión Siempre...


Υ.Γ.1
Για το κλίμα της εποχής που γράφτηκε το τραγούδι 1975-1984, 
δες στα Εργοτελέματα, Πρωτομαγιά στους Δρόμους, εκπομπή για το στιχουργό.
Υ.Γ2
Και για το Πρωτομαγιάτικο Τρακάρισμα...αν ζούσε ο Παναγούλης, θα ταν διαφορετική η ροή;;;....θα μπορούσε κάποιος που αψήφισε την Χούντα, να τα βάλει και με τη Μεταπολίτευση;;;


Στην μεταπολίτευση ο Αλέξανδρος Παναγούλης εκλέγεται βουλευτής της Β΄ Αθηνών από την Ένωση Κέντρου-Νέες Δυνάμεις (Ε.Κ.-Ν.Δ., σήμερα Ε.ΔΗ.Κ.), καθώς αρνείται να συνεργαστεί με το ΠΑΣΟΚ και με τον Ανδρέα Παπανδρέου τον οποίο παρομοίαζε με φασίστα και έλεγε πως ήταν ο Έλληνας Μουσολίνι, στις εκλογές της 17ης Νοεμβρίου 1974. Επιδιώκει την απομόνωση των πολιτικών που συνεργάστηκαν με το δικτατορικό καθεστώς της Χούντας και εξαπολύει σωρεία καταγγελιών. Λίγο μετά την εκλογή του έρχεται σε ρήξη με την ηγεσία του κόμματος του γιατί είχε συγκεντρώσει στοιχεία για τη συνεργασία του Δημήτρη Τσάτσου με το χουντικό καθεστώς, με συνέπεια να αρνηθεί να συνυπάρξει στο ίδιο κόμμα και παραιτείται. Παρέμεινε όμως στη Βουλή των Ελλήνων ως ανεξάρτητος βουλευτής. Επιμένει στις καταγγελίες του και έρχεται σε ανοιχτή αντιπαράθεση με τον Υπουργό Εθνικής Αμύνης, Ευάγγελο Αβέρωφ και τον Δημήτρη Τσάτσο. Δέχθηκε πολιτικές πιέσεις αλλά και απειλές για τη ζωή του για να αποσύρει τις καταγγελίες του, όπως διαρρήξεις στο πολιτικό του γραφείο, μηνύματα που του άφηναν άγνωστοι κλπ.
Σκοτώνεται την πρωτομαγιά του 1976 σε ηλικία 38 ετών κατόπιν τροχαίου ατυχήματος στην λεωφόρο Βουλιαγμένης (το αυτοκίνητό του πήγε και έπεσε σε υπόγειο κατάστημα επί της λεωφόρου κάθετα στην πορεία), λίγες μέρες πριν την αποκάλυψη των φακέλων σχετικά με τα όργανα ασφαλείας της Χούντας (Φάκελος ΕΣΑ). Η αποκάλυψη των φακέλων, που δεν έλαβε χώρα ποτέ, λέγεται ότι περιείχε αδιαμφισβήτητες αποδείξεις εις βάρος ορισμένων πολιτικών που συνεργάστηκαν με την χούντα. Κατά πολλούς, το τροχαίο ατύχημα είχε στηθεί για να θέσει τον Αλέξανδρο Παναγούλη εκτός μάχης και να εξαφανίσει τις αποδείξεις που είχε υπό την κατοχή του. Δεν έχει παρουσιαστεί ωστόσο μέχρι σήμερα κανένα τεκμήριο για όλες αυτές τις εικασίες (Βικιπαίδεια -Βίντεο, ο αδερφός Στάθης Παναγούλης μιλά για το τροχαίο- Συνέντευξη  " του Αλέκου Παναγούλη για τον “σοσιαλισμό” του Ανδρέα" στη Σοφία Μαλτέζου, εφημερίδα Ακρόπολη)- Η άποψη του Αλέκου έχει ιδιαίτερη σημασία για τους νέους που δεν έζησαν εκείνη την εποχή και σήμερα ζουν με μύθους και στερεότυπα. Έχει, όμως, σημασία και για τη δική μου γενιά, που επιμένει να μην κατανοεί ότι τα σημερινά αδιέξοδα έχουν σημείο αναφοράς εκείνη την περίοδο.

Υ.Γ.3
Όλη η αυτή Μνημόσυνη Μετα-Βουλή προσπαθεί να κρυφτεί πίσω απ' τον κάθε Παναγούλη, να μεταθέσει την κουβέντα προς τη Χουντική Αντίσταση και να κρύψει τη δικής της ανύπαρκτη και τις πολιτικές του απόψεις...Απέξω Κλάψανε που Χάσαμε το Συναγωνιστή και Μέσα Χαρήκανε που Ξεφορτώθηκαν έναν Κριτή του Μυστικού Παμφάγου Δείπνου της Ευρωπαίας Κυριλέ Μεταπολίτευσης...

Υ.Γ.4
...και Μήν τα Κόψετε μονοκοπανιάς όλα τα Λουλούδια σήμερα...
...Αφήστε να Aνθίσει και κανένα μέχρι το Kαλοκαίρι...:-)